Безпека за ціною тягнучок. Перші результати від світлофорів на Гагаріна

Безпека за ціною тягнучок. Перші результати від світлофорів на Гагаріна
Переваги нової Гагаріна — нуль ДТП. Проте водії скаржаться на делініатори, які є непомітними у вечірній час доби та тягнучки на спуску з Соборної
  • Уже місяць площа Гагаріна має повністю регульований рух. 
  • Для кожного потоку тут є свій світлофор, заїзд на колії обмежили делініаторами та ще поставили «острівці» зі стовпчиків. 
  • Які недоліки та переваги від такої організації дорожнього руху? Підбиваємо перші підсумки

З третього жовтня на площі Гагаріна запустили світлофори. Тоді побачили, що більшість машин встигали проїхати площу за один цикл. Пішоходи охоче користувалися новими переходами, а рух трамваїв не було ускладнено.

А в перший будній день, 5 жовтня, відбувся справжній тест системи, коли ми побачили черги з авто на проїзд, 99 секунд «червоного» на світлофорах та ускладнення руху на спуску з Соборної. У години-пік тягнучки розтягувалися аж до перехрестя з Театральною.

У мерії неодноразово зазначали, що нова організація руху працюватиме у «тестовому режимі», яким передбачена наладка інтервалів роботи світлофорів. Це, до речі, зробили тричі протягом місяця. І сьогодні, 3 листопада, можна підбити проміжні підсумки тестування та поговорити про переваги та недоліки «нової Гагаріна».

Відео дня

Враження водія

Громадський активіст та автомобіліст Віталій Павловський щодня проїжджає на своїй машині площу Гагаріна. Чоловік ділиться враженнями від нової організації руху та починає свою розповідь з недоліків.

— З негативу — незабезпечений проїзд для спецтранспорту, коли машини екстрених служб стоять на світлофорах. Часто на виїзді з Соборної карети «швидкої», МНСники стоять в корку, бо не можуть об'їхати потік транспорту через делініатори, — говорить Павловський.

via GIPHY

Більшість нарікань пов’язані якраз з делініаторами на спуску з Соборної. Громадський активіст розказує їх потрібно зробити більш помітними, бо вони невидимі у вечірній час. І додає, що через ці обмежувачі тепер «тісно» великогабаритному транспорту:

— Бачив на підпірній стінці біля школи №2 сліди синьої фарби: схоже, що це тролейбус «обтерся», бо йому не вистачає місця на крайній правій смузі, а ліва зайнята іншим транспортом для проїзду. Вочевидь, ширини смуг недостатньо для нормального проїзду автобусу і тролейбусу одночасно, — каже Віталій.

Сині сліди досі є на підпірній стінці біля другої школи / Фото Віталія Павловського

У «Вінницькій транспортній компанії» нам не змогли ані спростувати, ані підтвердити цю інформацію. Кажуть, що не отримували повідомлень про подряпані тролейбуси.

Далі Павловський розказує і про переваги, які відчув від нової організації руху на Гагаріна:

— Через те, що на площі Гагаріна став регульований рух, безпека проїзду збільшилася.

Щоправда, за це ми заплатили не тільки з бюджету міста, а й своїм комфортом проїзду та часом, який витрачаємо на перетин площі Гагаріна, — говорить активіст. — Дуже добре, що для пішоходів також стоять світлофори. Тепер люди не виходять на проїжджу частину тоді, коли їм заманеться. Бо коли рух пішоходів контрольований, водію від цього тільки легше.

Заспокоїли рух і знизили аварійність

Про враження від нової Гагаріна спитали у комунальному підприємстві «Агенція просторового розвитку». Вони готували технічне завдання на проектування нової організації руху. Керівник підприємства Максим Кравчук починає говорити з «плюсів».

— Основна задача, яка ставилася, це знизити аварійність на цьому перехресті. Через те, що рух тут регульований, «заспокоєний» — тепер менша ймовірність виникнення ДТП. Задача №2 — організація пішохідних переходів, які будуть зручно пов'язувати з входом до Центрального парку як з боку Універмагу, так і зі сторони непарної частини вулиці Соборної, — каже Кравчук.

via GIPHY

У патрульній поліції на наш запит повідомили, що з серпня до кінця вересня на площі Гагаріна, справді, не зафіксували жодної аварії.

Однак ціна безпеки — це утворення тягнучок. 

— Найбільш перевантаженим напрямком є виїзд з Соборної. Критичної ситуації там немає: автомобілі роз'їжджаються за один-два цикли. Блокування руху на перехресті Соборна-Театральна немає, — розповідає в.о. керівника КП «Агенція просторового розвитку» Максим Кравчук. — Тобто, це нормальний режим роботи світлофорного об'єкта. Якщо говорити про час, за який раніше тут проїжджав автомобіль, то, звичайно, збільшилися затримки.

Ситуацію з затримками проїзду екстрених служб будуть ще досліджувати.

— Будемо спілкуватися з водіями «швидких», щоб розібратись, чому вони не можуть об'їхати транспортний потік по трамвайній колії. Бо такий досвід нам знадобиться при проектуванні змін на інших ділянках, — говорить Кравчук.

Потребує обговорення і питання монтажу / демонтажу делініаторів, які обмежують заїзд автотранспорту на колії.

— Є нарікання, що через них залишається мало простору для проїзду: звужені смуги на спуску з Соборної. Але нашим проектом не змінювалася ширина смуг для руху транспорту. Вона була три метри, і залишилася такою, — говорить Кравчук. — Делініатори можна взагалі прибрати. Але якщо ми це зробимо, то водії будуть виїжджати на трамвайну колію і як мінімум будуть заважати проїзду трамваїв, які мають свої інтервали світлофору. А найгірший сценарій — автомобілі будуть стикатися з трамваями. Тому, я б не поспішав називати встановлення делініаторів недоліком.

Що треба переробити

У активіста Віталія Павловського є пропозиції зі змін роботи світлофорів:

— Добре налагоджені інтервали для проїзду з Соборної на Пирогова. Не вистачає зеленого світла для проїзду з Хмельницького шосе на Соборну. Було б добре збільшити інтервал «зеленого» хоча б на 15 секунд. Та зменшити інтервал «червоного» на цьому напрямку, — каже Павловський.

via GIPHY

А чи планується перерозподіляти цикли світлофорів?

— Суттєвих змін інтервалів для руху вже не планується. Вінницька дільниця з організації руху (СМЕД ОДР) проробила велику роботу, щоб забезпечити стабільний проїзд площею: навіть у години-пік там ситуація контрольована, критичних збоїв немає, — відповів керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.

Питаємо, чи є завдання пришвидшити проїзд площею? Зокрема, з найбільш завантаженого напрямку — спуску з Соборної.

— Практично вичерпаний ресурс, щоб збільшити пропускну здатність світлофорного об’єкта. Інакше будуть ускладнення на інших напрямках. Зараз проїзд площею є збалансованим і я не бачу там великої необхідності збільшувати інтервали для проїзду, — відповів Кравчук.

Чому зробили регульований рух

Площа Гагаріна, нагадаємо, багаторічний «рекордсмен» по аваріях у Вінниці. За даними патрульної поліції, у 2019 році тут сталося 13 ДТП, у 2018-му — 9, а у 2017 році — 15 аварій.

Одна з 13 аварій, які трапилися на площі Гагаріна у 2019-му. Легковик не поступився дорогою маршрутці, що їхала головною дорогою з Соборної на Пирогова.

Водії винуватять в цьому зміну пріоритетів руху: головною дорогою з червня 2017 року стала Пирогова-Соборна замість Соборної-Хмельницьке шосе. Вони неодноразово подавали петиції до міської влади, щоб повернути старі пріоритети руху. Однак у мерії вважають, що це не виправило б ситуацію. 

За їхніми розрахунками, найбільший потік транспорту прямує саме за напрямком Пирогова-Соборна-Пирогова. Варіант з організацією кругового руху на Т-подібному перехресті розглядали, але через трамвайні колії й значну частку громадського транспорту в трафіку, це рішення визнали недоцільним. Тому зробили проїзд на Гагаріна повністю регульованим: поставили два десятки світлофорів для кожного потоку — автотранспорту, пішоходів, трамваїв.

Кілька місяців нова система руху працюватиме у «тестовому режимі», яким передбачена наладка інтервалів роботи світлофорів. У «Агенції просторового розвитку» розказують, що тестування завершиться у кінці 2020 року. Далі фахівці підготують звіт з даними про зміни інтенсивності руху на площі Гагаріна, збираються опитати водіїв громадського і приватного транспорту.

І потім, в рамках проекту, планується замінити стовпчики по центру площі на підвищені острівці безпеки. Один з переходів, який зв’язує непарну частину Соборної та Арку, продублюють велопереїздом. А ділянки на узбіччях, які виділені фарбою — стануть зеленими зонами та тротуарами

Розробкою проекту займалася івано-франківська фірма «UCG», технічне завдання до проекту робили у вінницькому комунальному підприємстві «Агенція просторового розвитку», а виконавцем робіт є вінницька дільниця з організації дорожнього руху (КП «СМЕД ОДР»).

Опитування

Які враження від світлофорів на площі Гагаріна?

Читайте також:

Площа Гагаріна — епіцентр ДТП. Це сталося через зміну пріоритетів?

«Затори будуть постійним явищем». Вінничани про нову схему руху на Гагаріна

Коло — не варіант. Як і навіщо змінюють схему руху на площі Гагаріна

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (4)
  • Павел Прис

    Безпека кого?
    На всіх відео з аваріями, що я бачив з цієї площі, проблема була не у відсутності стовпчиків, "острівків безпеки", світлофорів чи зміна головних на другорядну, а -- звичайна неуважність, або порушення елементарних ПДР.

    Сергей Иванов reply Павел Прис

    Павел Прис 🤦‍♂️
  • Александр Двирный

    Снег покажет)
  • Ols Kat

    Щоб зовсiм було безпечно, можна цю площу перекрити взагалi
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
11:00 Ліквідували ще 950 окупантів. Зведення Генштабу на ранок 26 квітня 10:00 Сьогодні день пам'яті Чорнобиля. Історія та прикмети 26 квітня 09:44 Чи знаєте історію Чорнобильської катастрофи? Тест від 20minut.ua 09:00 Конференц-зали та коворкінги у Вінниці: де орендувати та за скільки? (партнерський проєкт) Від читача 16:51 Кіберполіція запрошує долучитись до соціального проєкту BRAMA 21:00 Поліція Вінниччини затримала двох наркоторговців: їм загрожує до 10 років ув'язнення 20:08 «Жирна ціль»: Як військові з вінницьких міні-градів знищили генерала рашистів 20:00 Вінниччина готується до сильного вітру: оголосили жовтий рівень небезпеки 19:00 Воїнам з бригади «Червона калина» передали 20 FPV дронів 18:44 Тест: 10 каверзних питань з історії Вінниці, які змусять вас подумати 18:00 «На війні найважче – бачити дітей на лінії фронту». Історія поліцейського, який пішов на війну 17:40 Рецепт шоколадної паски з шоколадною глазур'ю від учасниці 13 сезону МастерШеф та ТМ Зерносвіт (партнерський проект) 17:00 Відпочинок та розвантаження: ветеранам та їх родинам влаштували екскурсію до зоопарку та кото-кафе 16:16 У Вінниці та області стрімко поширюється вітрянка. Що про це варто знати батькам 16:00 Що таке лікування зубів під мікроскопом та куди звернутися у Вінниці? (партнерський проєкт) 16:00 На Донеччині загинув 25-річний Владислав Сидорук із Дашківець 15:00 До Музею Вінниці передали ескізи малого та великого гербів міста. Їх створили у 1990-х роках 14:44 Ми порахували, скільки грошей у вінницьких нардепів. Огляд декларацій за 2023 рік 14:05 У Вінниці збирають пропозиції для Програми розвитку безбар’єрного простору громади 14:00 Цілує орден сина… Родинам полеглих Захисників вручили почесні нагороди
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up