Прибуде через одну хвилину. Чи варто вірити транспортним застосункам та розумним зупинкам

Прибуде через одну хвилину. Чи варто вірити транспортним застосункам та розумним зупинкам
  • У Вінниці працює пів сотні електронних табло та спеціальний застосунок з рухом транспорту у реальному часі. Наскільки достовірну інформацію вони нам пропонують?

На початку осені 2019-го на відремонтованій зупинці поблизу театру імені Садовського з’явилася перша у Вінниці розумна зупинка. Виглядала вона як електронне табло, що показує графік руху громадського транспорту. Відтоді у місті з'явилося ще 49 розумних зупинок. 

Віднедавна, крім тролейбусів, трамваїв та автобусів, на них почав відображатися ще й графік прибуття маршруток. Додамо також, що в жовтні цього року запрацював застосунок «Транспорт Вінниці» (ТВ), що показує рух громадського транспорту в реальному часі. 

Усе це мало б зробити очікування громадського транспорту для містян більш комфортним. Та чи працюють нововведення належним чином?

Відео дня

Так, наприклад, на електронному табло на трамвайній зупинці «Площа Перемоги» бачимо, що трамвай №4 має прибути на зупинку за сім хвилин, у додатку ТВ — за вісім. Однак на зупинку він приїздить чомусь за одну хвилину. Маршрутка №8А має прибути за три хвилини, однак приїжджає за хвилину.

Втім, інші п’ять трамваїв та кілька маршруток, що їх прибуття ми контролювали, приїхали згідно з вказаною на табло та у застосунку інформацією. 

Коли транспорт зупиняється на зупинці, то замість часу його прибуття, з’являється галочка. У КП «Вінницякартсервіс» нам пояснили, що така функція була й раніше, але працювала вона не завжди. В ідеалі галочка має з’являтися при прибутті всіх видів транспорту.

На першій тролейбусній зупинці весь транспорт приїжджав за вказаними на табло часом. Причому це були не лише тролейбуси, але й автобуси та маршрутки. 

Але на другій тролейбусній табло не було. Тому користуємося ми виключно застосунком. Бачимо, наприклад, що за дві хвилини має прибути тролейбус №5, за чотири автобус №32, а за п’ять — маршрутка №22А. 

Тролейбус прибуває вчасно. Інформація про маршрутку зникає із застосунку. На зупинку вона так і не приїде. А автобус приїжджає із запізненням на сім хвилин. Ми відстежували його рух через додаток, тому бачили, що він чомусь довгий час стояв на одному місці. 

На зупинку прибуває наступний тролейбус за маршрутом №5. Знаходимо на зупинці паперовий графік: вказаний там час його прибуття збігається з фактичним. Але застосунок ТВ його не бачить. Ймовірні причини таких ситуацій нам пояснили у КП «Вінницякартсервіс».

— Дійсно, іноді транспорт, який приїжджає на зупинку, може не відображатися на табло або у застосунку. Цьому є кілька пояснень, — говорить начальниця відділу диспетчерського центру Людмила Гуцало. — По-перше, цей борт могли напередодні поставити, скажімо, на маршрут №5, а зранку з якихось причин перенаправити на маршрут №4. Якщо диспетчер «Вінницької транспортної компанії» не вніс одразу ці зміни та не повідомив про них нас, тоді цей борт не буде відображатися ані на маршруті №4, ні на маршруті №5. По-друге, бувають випадки, коли борт втрачає GPS-сигнал. Наприклад, через пошкодження антени. 

Також ми вирішили перевірити чи збігатимуться данні застосунку у перспективі не в 2-3 хвилини, а в понад десять. У розкладі міського транспорту бачимо, що тролейбус №6 має прибути на нашу зупинку о 14.09. За інформацією застосунку — о 14.11. Впродовж наступних хвилин дані у застосунку кілька разів змінюються. У підсумку борт прибуває о 14.07. 

— Ми з нашими розробниками вдосконалили систему GPS-моніторингу. В усьому транспорті міста ми встановили нову прошвивку, більш сучасну, — продовжує Людмила Гуцало. — Тепер сигнал з бортового обладнання передається кожні п’ять секунд, а не через кожні двадцять, як це було раніше. Тому час прибуття борту та його місцеперебування тепер відображаються більш чітко. Якщо на табло написано, що трамвай буде за п’ять хвилин, то 99%, що так воно і буде. 

Зазначимо, що наступні п'ять тролейбусів, автобус та близько десяти маршруток прибули згідно з вказаною у застосунку інформацією. 

Керівниця диспетчерського центру говорить, що найскладніше їм було виставити графік для маршруток, адже саме цей вид транспорту менше за інші дотримується таймінгу. Результати, яких на сьогодні компанії вдалося досягти з графіком маршруток, Людмила називає непоганими, але додає, що зупинятися вони не планують. 

— Не всі маршрутки зараз обладнані GPS-трекерами. Близько 10-15% їх досі не мають. До кінця року плануємо закрити це питання, — говорить Людмила Гуцало. — Якщо, стоячи на зупинці, ви бачите маршрутку, яка не відображається на табло або у застосунку, прохання повідомляти про це на нашу гарячу лінію: (063)482-56-94.

Нагадаємо, що наступного року у Вінниці мають з’явитися ще 20 розумних зупинок, а також версія застосунку «Транспорт Вінниця» для iOS.

Опитування

Чи задоволені ви роботою табло та застосунку?

 

Читайте також:

Скільки це коштувало місту? Пройдіть тест і дізнайтеся, що зробили у Вінниці за наші податки

Проблема — вирішення: В яких випадках камера стеження «тягне» на 17 тисяч чи чотири роки тюрми

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (20)
  • Валентина Сірко

    Бачила такі ж табло в Ізраїлі.
  • Галина Кардаш

    У
  • Іван Мельник

    Є похибки, але їх усувають! Також ТТУ має відповідальніше ставитись до того, коли змінюють маршрут "машини" так як не вчасно подають інформацію, що та чи інша машина курсує за іншим маршрутом, тому їх не видно в застосунку! В цілому мені зручно користуватись додатком! І хто там пище що чимось не задоволений, раджу поїхати у Львів чи Одесу, і проїхатись їхніми трамваями чи тролейбусами, то ви побачите що транспорт у нас ближче до Європейського)
  • Валентина Кононенко Кравчук

    Всі показують не вірно,списані гроші- і набиті кармани міської ради

keyboard_arrow_up