Мій тиждень велосипедиста складався з чотирьох днів активного катання та трьох днів спостереження за іншими велосипедистами.
Передували всьому відмовляння друзів, та консультації з досвідченими велосипедистами з приводу того, як потрібно себе поводити в різних ситуаціях, та які обов’язкові елементи одягу мають бути у будь-якого велосипедиста. Чи ти їдеш в офіс, чи ти просто катаєшся по місту.
Для мене було не зрозумілим, як можна сісти на велосипед в офіційному одязі. Я бачила, як в офісних костюмах та кросівках люди їздять на велосипедах в Голландії, Німеччині та Британії. Приїжджають в офіс, змінюють взуття та продовжують свій робочий день. Та мені складно було уявити це в українських реаліях. Виявляється можна все, та обов’язково потрібно дотриматись кількох золотих правил перед поїзкою на велосипеді: утеплити коліна, руки і одягнути головний убір. Також обов’язковим елементом для поїздки на велосипеді є окуляри, про захворювання рогівки ока, спричинених катанням без окулярів, я вам розповідати не буду.
Отже, перший мій виїзд відбувся спільно з Яковом, активним вінничанином, котрий написав мені ряд зауважень з приводу велоінфраструктури в соціальній мережі фейсбук, тому ми з ним поїхали вивчати найпроблемніші зони для велосипедистів. Одразу підмітили, що є нові велодоріжки, а є велосмуги сумісного використання, котрі були нанесені фарбою на території існуючих тротуарів чи доріг. Така практика почала використовуватись на звернення велосипедистів міста, з метою відокремити для них законне місце для пересування. Нові велодоріжки значно відрізняються, за якістю покриття, від велосмуг та зважаючи, що одночасно капітальний ремонт всіх велодоріжок в місті провести неможливо, ці роботи виконуються поступово, згідно стратегії розвитку міста до 2020 року.
Загалом, в 2013 році депутати Вінницької міської ради за ініціативи тоді ще мера Гройсмана, проголосували за прийняття Програми розвитку велосипедного руху у м. Вінниці на 2013 – 2020 роки. Згідно цієї Програми до 2020 році у Вінниці має бути облаштовано ряд велопарковок та велодоріжок. Тому ми спостерігаємо тенденцію, коли в місті проводять капітальні ремонти чи реконструкції місць загального користування – в проекті завжди включена велодоріжка.
Велосипедна карта міста в 2020 виглядатиме приблизно так:
Цього дня я також познайомилась з активними учасниками Вінницької велотусовки, та дізналась про ряд заходів, які проходять в Вінниці для популяризації велоруху, паради, заїзди, навіть нічні велокатання.
На другий велодень я поїхала випробовувати нові вінницькі велодоріжки та пересувалась переважно вулицями Порика, Юності, Космонавтів. Та мала вечірню прогулянку з моїм братом, котрий вже більше 5 років пересувається по місту велосипедом. Щоправда в Вінниці лише рік, до цього він жив в Лондоні і прийняв для себе рішення, що для хорошого самопочуття та гарного настрою пересідає з авто на велосипед. Я довго не могла зрозуміти як він пересувався велосипедом в самій дощовій столиці світу, та цієї осені мала змогу побачити таких самих відчайдухів і у Вінниці. Нажаль не маю багато знімків з цієї прогулянки, так як вимкнувся телефон, та я змогла його трохи підзарядити від нових вуличних розеток на проспекті Космонавтів та ще зробила фото майбутніх велодоріжок Вінниці.
Висновок - вечірня велоВінниця прекрасна!