Керівництво «Вінницяхліб» на прес-конференції, присвяченій акції «Запитай у маркетолога». Зліва направо Ігор Юдін, Ігор Яницький, Валентин Мельниченко
Як виявилося, майже половина вінничан купують хліб за принципом «чорний-білий-батон», при цьому не зважаючи на його виробника та наявність упаковки. Саме тому, фахівці «Вінницяхліб» дали кілька простих порад з вибору цього продукту.
Якість хліба — комплексний термін, що включає в себе цілий ряд ознак. У першу чергу споживач оцінює свіжість, смак та аромат хліба. Працівники лабораторії на хлібному виробництві проводять набагато глибшу оцінку якості продукту, визначаючи його харчову цінність, безпеку, оптимальні умови і період зберігання хліба. Але людині без відповідних знань буде нелегко у всьому цьому розібратися, а може й зовсім не буде бажання цього робити. Тому ТМ «Вінницяхліб» провела акцію «Запитайте у технолога».
У ході акції усі бажаючі вінничани могли поставити питання про якість хліба технологам «Вінницяхліб» та дізнатися, як вибрати корисний хліб, який хліб рекомендовано вживати дітям, чи існує бездріжджовий хліб, з чого складається хліб тощо.
— Якщо споживачам важлива гігієна харчування, то ми закликаємо їх дивитися на упаковку. На ній можна перевірити склад хліба, за якими нормативними документами він випускається, там же міститься інформація про умови зберігання та сорти продукції, — розповідає технолог з інновацій Валентин Мельниченко. — Коли хліб упакований, то тривалість його свіжості зберігається вдвічі довше. Чорний з 36 годин без упаковки, до 72 годин з упаковкою, білий з 24 до 48 годин. До 2018 року вся продукція буде випускатися в упаковці.
Нещодавно для компанії «Вінницяхліб» було проведене опитування, яке показало, що 41% споживачів воліє купувати продукт, якщо він «по дорозі», і не важливо, упакований він чи ні.
Це означає, що багато вінничани не враховують його походження. А найголовніше, що вимагають міжнародні стандарти від виробників — це простежуваність продукції і сировини. Тому за кордоном велике значення має торговий знак — ім'я виробника на кожному продукті. Замість цього, велика кількість не упакованої продукції стає полем для зловживань: ми не знаємо її складу, не знаємо, за якими умовами було вироблено продукт, а іноді не знаємо навіть, ким він зроблений.
— Кажуть, що ринок хліба найбільш традиційний та стабільний, проте виробники фіксують зміни на ньому чи не щотижня, — каже комерційний директор ВП «Вінницяхліб» ПАТ «Концерн Хлібпром» Ігор Юдін. — Сучасні виклики лежать не тільки у площині цін або конкуренції, але, що дуже важливо — продукції та довірі споживачів. Зараз в Україні до 70% неврахованого виробництва хліба. А скільки з цього всього вироблено з порушеннями — невідомо.
Представники заводу «Вінницяхліб» запевняють, що їх виробництво тримає високу планку і відзначають, що, маючи 83 роки досвіду, кращих фахівців і лабораторії якості, вони готові ділитися своєю експертизою і піклуватися про доступність для споживачів достовірної інформації про продукт. Для цього поширюються листівки зі спростуванням найпоширеніших хибних суджень про хліб.
— Наша акція пройшла успішно. Ми змогли відповісти на усі питання споживачів і отримали новий перелік питань з тим, що їх найбільше цікавить і турбує. А це означає, що наша просвітницька робота триватиме, — розповів керівник маркетингу Ігор Яницький. — Я запрошую всіх бажаючих перевірити свою обізнаність стосовно хліба в інтерактивному тесті «Міфи про хліб» на сайті «Хлібпрому». Одним з таких став так званий «бездріжджовий хліб». А хитрість тут у тому, що його буквально не існує, тому що будь-який хліб містить дріжджі, просто їх штам може відрізнятись.