Спецтема: карантин

Явище трапляється раз на 200 років: мініатюрна комета наблизиться до Землі

У неділю, 16 грудня, на жителів Землі чекає унікальне небесне явище. Мініатюрна комета 46р/Віртанена максимально наблизиться до нашої планети.

— В першій декаді грудня 2018 року мініатюрна комета буде переміщатися по сузір'ях Кита, Ерідана і знову Кита. На небі середніх широт в південній стороні неба вона буде видима протягом всієї ночі. З кожним днем комета підніматиметься все вище і видимість її буде поліпшуватися. Блиск комети Віртанена протягом першої декади грудня буде збільшуватися, — розказує віницька астроном Надія Почапська.

У неділю, 16 грудня, цей космічний об'єкт досягне максимальної точки зближення з нами 11,6 мільйона кілометрів. В цей час яскравість комети 46р/Віртанена, збільшиться ще більше.

— Як правило, комета 46р/Віртанена особливою яскравістю не радує, але фахівці все ж рекомендують звернути увагу на небосхил, озброївшись телескопами, тому що так близько до Землі вона ще жодного разу не підлітала, — зазначає Почапська.

Варто зазначити, протягом наступних двохсот років це небесне тіло не підлетить до Землі ближче, ніж на 323 мільйони кілометрів.

До речі, Вінницький обласний центр технічної творчості учнівської молоді запрошує вінничан цікаво, активно, незвично, креативно працювати у бюджетному астрономічному гуртку. Заняття різновікових груп для чнів 4-11 класів проводяться двічі на тиждень у суботу та в неділю за адресою: вул. Шолом Алейхема, 9. Довідки за телефоном: 098-041-93-21 (керівник астрономічного гуртка Почапська Надія Іванівна).

А тим часом, пропонуємо вам переглянути відео про саму незвичайну комету:

Довідка: Комета Віртанена є короткоперіодичної кометою з періодом 5,4 року сімейства Юпітера. Діаметр її ядра складає 1,2 кілометра. Відкрита комета була в грудні 1948 року відомим американським астрономом Карлом Віртаненом.

До комети Віртанена спочатку планувалося запустити АМС «Розетта» Європейського космічного агентства.  Через неполадки місію довелося перенести, а «Розетту» запустили до комети Чурюмова - Герасименко, відкритої українськими астрономами. Також комета Віртанена була однією з можливих цілей АМС НАСА «Комета Хоппер».

• Дмитро