Вінниця 2020 і далі: Новий мікрорайон біля Хімпрому і трамвай на Тяжилів?

Вінниця 2020 і далі: Новий мікрорайон біля Хімпрому і трамвай на Тяжилів?
Після того як торік у Вінниці затвердили зміни до генерального плану міста, тепер основний документ розвитку міста може бути переписаний ще раз. У ньому обіцяють забрати усі пережитки радянської епохи і нереальні проекти

Повернути демонтовану в 70-х роках минулого століття трамвайну колію на проспекті Коцюбинського радять швейцарські урбаністи.

21 листопада у Вінниці відбувся черговий семінар-обговорення з розробки комплексної стратегії із розвитку міського транспорту та просторового планування. В рамках семінару швейцарці також представили власне бачення розвитку мікрорайонів вулиць Кірова та Тарногродського, організації руху транспорту, облагородження зелених зон тощо.

У свою чергу в мерії переконують - проект будівництва трамвайної колії на проспекті Коцюбинського «живий», хоча і відкладений у «довгий ящик». Як виявилося, від його реалізації в місті не відмовляються, скоріше чекають більш сприятливих, в тому числі і фінансових можливостей. Більше того, в перспективі нові трамвайні колії мають з’явитися на вулиці Кірова і навіть на Тяжилові… А от до нової, чи то пак нових (див. ст.21) фабрик “Рошен”, скоріше за все «протягнуть» тролейбус. Правда, коли саме це буде, залишається під питанням.

Відео дня

Швейцарський погляд

Разом з тим, що це має бути, зокрема, що стосується трамваю на Коцюбинського та Кірова – місту натякнули швейцарські консультанти, які працювали над розвитком просторової та транспортної концепції міста.

Архітектор-урбаніст з Ательє міського розвитку ван де Ветерінга Роман Ханніман зазначив, що на даний час швейцарські консультанти напрацювали кілька варіантів розвитку транспортного забезпечення міста, але більшість з них на довгострокову перспективу, оскільки вимагають значних затрат та інвестицій. Тому перерозподіл потоків через мости з більшим використання окружної дороги на даний час є оптимальним. Це допоможе зменшити навантаження на магістралі.

- Необхідно також приділити увагу річці, як основній водній артерії міста, та зеленим зонам навколо неї для покращення якості життя мешканців навколишніх районів. Також по місту має бути достатня кількість пішохідних та зелених зон для прогулянки та відпочинку, – каже Роман Ханніман.

Також на погляд швейцарців, центр міста доцільно було б «окреслити» зеленим кільцем, в різних частинах міста мають бути райони-супутники, довкола яких формуватиметься основна інфраструктура.

Та основний розвиток Вінниці, на думку швейцарців, у найближчі десятиліття відбуватиметься з заходу на схід, довкола вулиць Келецька, далі – Пирогова, Соборна, просп. Коцюбинського та вулиця Кірова.

- На карті, - зазначають швейцарські експерти, - це нагадуватиме смайл, який має місці і в стратегії Вінниця-2020.

При цьому, в обох згаданих крайній точках можна отримати нові ареали розвитку. Зокрема на Келецькій – за Барським шосе, фактично виникне ще один в'їзд у місто, відповідно набуде розвитку і територія довкола. Мова йде про землі, які не входять до складу Вінниці – територію Барського шосе і навколо Західного автовокзалу. Відтак швейцарці радять уже сьогодні проводити переговори з Якушинцями щодо спільного бачення розвитку цих територій.

Новий район

З іншого боку – на вулиці Кірова і довкола – фактично нині це територія біля Муніципального ринку, Хімпрому, далі до Тарногородського і Хутора Шевченка, може стати не тільки новим промисловим майданчиком, а новим доволі престижним житловим мікрорайоном з міським парком, висотками і трохи «посунутим» ринком. Всього, за підрахунками швейцарських урбаністів, у мікрорайоні, який може виникнути на іншому кінці Кірова, можна буде розмістити близько 50 тисяч городян, побудувавши для них будинки різного класу та типу: від таунхаузів до висоток. Також тут пропонується створити ще один міський парк і подовжити сюди – на 1,5 кілометри трамвайну колію, щоб зробити цей мікрорайон більш доступним.

Трамвай

У скільки хоча б теоретично може обійтися остання пропозиція, у ТТУ вагаються відповісти.

- Важко сказати, адже за останній час змінилась вартість будівельних матеріалів, - каже гендиректор Вінницької транспортної компанії Микола Форманюк.

До слова, наприклад, побудова близько двох кілометрів трамвайної гілки на Келецькій - Барському шосе обійшлася місту понад 70 мільйонів, це загальна сума разом з коштами, які витрачалися на облаштування не тільки трамвайного полотна, а й дороги з 2012 року.

А крім фінансових, інших проблем так само як і з відновленням трамвайної колії на проспекті Коцюбинського в компанії не бачать.

- Я пам’ятаю, коли там колія ще була, - каже Микола Форманюк. - І, як на мене, її демонтаж був помилкою, адже коли трамвай рухається в обхід, ми маємо багато пустих прогонів.

Тим часом у департаменті архітектури, містобудування та кадастру міськради ідуть далі і говорять про катастрофічну необхідність ще одної дороги на Тяжилів.

І хоча раніше це сприймалося  як забаганка, зараз ми розуміємо, що необхідність.  Фактично, на сьогодні ми маємо лише шлях по вулиці Островського, Лебединського, Немирівському шосе, цього уже зараз замало аби впоратися з існуючим навантаженням. Якщо ми хочемо створити умови для розвитку цього району – ми маємо зробити ще один шлях, - каже головний архітектор міста Олександр Рекута, обґрунтовуючи необхідність появи мостового переходу через залізничну колію в районі вулиці Фрунзе.

P.S.

Загалом ці та інші пропозиції головний архітектор міста пропонує закріпити в новому генеральному пані міста, робота над яким уже розпочалась.  За його словами, мова йде про абсолютно новий документ, який, на відміну від попередніх, не буде радянським, а забезпечить розвиток міста відповідно до сучасних потреб. Правда, скільки часу і коштів потрібно на підготовку такого документа, наразі не уточнюється.

 

Характеристики запропонованого перспективного мікрорайону на Кірова

Забудова між Гонти та Фрунзе (перший етап забудови):

250 тис. м кв. робочих майданчиків

450 тис. м кв. житлової площі

12 тис. робочих місць

15 тис. жителів

Продовження лінії трамваю на 1,5 км

Трамвайне/автобусне депо

Відкриті парковки

Новий ринок

Всього планується, що в мікрорайоні може бути побудовано житла для 50 тисяч городян

Загальна площа:

-  житлової забудови складе 230 га

- промислової 120 га

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (7)
  • Анонім
    Забудова між Гонти та Фрунзе, цікаво де це вони там зібрались будувати,  на території ВЧ чи в гаражах, а може на території колишньго хімзаводу?
  • Анонім
    А може ну його, той трамвай взагалі? Давайте краще метрополітен побудуємо.
  • Дарья
    У зв"язку з великою кількістю затрат, цей план ще не скоро буде виконаний. Так що про це ще рано говорити.
  • Анонім
    По Коцюбинского было уже. Пробки начнутся
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
12:14 Ситуація на фронті: ворог атакує авіацією та дронами, тривають запеклі бої photo_camera 11:04 На Вінниччині за добу ліквідували 11 пожеж: горіли будинки та відкриті території photo_camera 10:23 Ветерани грають виставу та озвучують «На вушко–2»: розмова з директором Барського МХАТу Григор’євим 10:05 Куди у Вінниці піти на курси: твоя нова робота (партнерський проєкт) Від читача 13:48 Вінничани можуть вивчати польську мову на безоплатному курсі — деталі 09:34 Де у Вінниці 16 травня відключили воду та світло? Перелік адрес 08:45 Сьогодні вітаємо Аркадія та Федора. Історія, заборони та прикмети 16 травня 08:11 Український F-16 зник з радарів під час нічного бою: пілот катапультувався 21:01 Героя сотні людей зустрічали на колінах: зворушливі кадри з Погребищенської громади photo_camera 20:07 Уланівська громада втратила Героя: загинув Василь Коваль 19:26 Як карають за коментарі та дописи у соцмережах? Проаналізували судові справи Вінниччини 19:09 На Гайсинщині п'яний водій намагався «відкупитися» за 60 000 гривень 18:08 Син, батько та дід: історія родини рятувальників Дудків з Могилів-Подільського photo_camera 17:12 Без паніки: у Вінницькому районі підриватимуть кар'єр play_circle_filled 17:08 Народжений у вишиванці: богатирчик Артемчик з'явився на світ у Жмеринці photo_camera 16:11 До Дня сім'ї: як три покоління родини Сотнічуків захищають кордон України photo_camera 15:30 Два позови у судах Вінниці, один — у Києві: чому Буша просить допомоги? 15:04 Мотоцикл та велосипед не поділили дорогу в Браїлові. Є травмовані 14:09 Що горіло на Амосова? У Вінниці 15 рятувальників боролися з вогнем play_circle_filled photo_camera 13:13 Від червоного хрестика до «білошви». Пройдіть тест до Дня вишиванки
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up