Спецтема: карантин

Вінницьких кондукторів «викреслили» з правил громадського транспорту

Вінницьких кондукторів «викреслили» з правил громадського транспорту
  • Міська рада затвердила нові Правила користування громадським транспортом. 
  • У них вписали процедуру користування електронним квитком, перелічують повноваження і права пасажирів та працівників Перевізника — водіїв, контролерів.
  • І в цих правилах немає ані рядка про права кондуктора, що стає зникаючою професією для Вінниці.

На сесії міської ради, 28 лютого, депутати затвердили нові Правила користування громадським транспортом на території Вінниці й Десни. Вони замінили правила, що діяли від 2006 року, та були скасовані Мінрегіоном ще в 2017 році. Розказуємо про  моменти, які відрізняють нові правила від старих.

Е-квиток на 5 років

На початку автори правил вказали, що ці норми є обов’язковими для виконання всіма особами, які надають послуги перевезення на території міста; організації, яка забезпечує роботу е-квитка; пасажирам транспорту.

Надалі визначені терміни. Зокрема, вписали поняття, що таке електронний квиток; що єдиними засобами для проїзду є звичайний квиток та е-квиток. Останній має декілька різновидів: зокрема, може бути пільговим, проїзним тривалого користування, карткою з можливістю пересадки.

У документі прописаний порядок отримання картки і також вказали її строк дії — 5 років. Хоча:

«У разі відсутності пошкоджень Персоналізованої картки термін її дії може бути продовжений», — йдеться в правилах.

Права та обов’язки

Цей параметр для пасажирів особливо не змінився. Додали те, що пасажири мають платити за свій проїзд через валідатор чи водію, купуючи звичайний квиток. 

Пільговики зобов’язані зареєструвати свій проїзд у транспорті, прикладаючи свою картку до валідатора. Не зробивши цього їхній проїзд прирівнюється до безквиткового, що тягне за собою штраф. «Зайці»-не пільговики до штрафу, ще мають сплатити вартість квитка. Але:

«У разі відмови Пасажира сплатити штраф, він може бути висаджений на найближчій Зупинці», — йдеться в правилах.

Пасажири й надалі мають право пересісти на другий транспорт безкоштовно, якщо перший транспорт перевізника вийшов з ладу.

У повноваження працівників перевізника також є незначні зміни: разом з безпечним перевезенням пасажирів, вони мають бути «акуратно одягненими, ввічливими у спілкуванні з Пасажирами та одночасно вимагати від них неухильного виконання цих Правил».

Повноваження водія й контролера особливо не змінилися. Додалися лише обов’язки, які пов’язані з е-квитком: водії мають нагадувати пасажирам, що потрібно користуватися валідаторами; а контролери — перевіряти чи оплатили пасажири свій проїзд е-квитком або ж готівкою, придбавши звичайний квиток. А от кондуктора тепер немає у цих Правилах.

Транспорт без кондукторів

Якщо у правилах, що діяли з 2006 до 2017 року були зазначені права та обов’язки кондукторів, то в нових правилах — цього більше немає.

— У зв’язку з введенням е-квитка внесли зміни, що нам дозволяє державне законодавство. Кондуктори не зникнуть, бо все ще не увесь транспорт обладнаний валідаторами. Вони працюватимуть паралельно цій системі, збиратимуть гроші за проїзд, консультуватимуть як користуватися валідаторами, — роз’яснив заступник директора департаменту енергетики, транспорту та зв’язку Віталій Поричук.

— У правилах немає прав та обов’язків кондуктора. Це значить, що вони більше не зможуть вимагати сплату проїзду від пасажирів й перевіряти квитки? — питає журналіст

— Кондуктори залишаються працівниками транспортної компанії. У них є посадові інструкції, за якими вони мають право збирати кошти за проїзд, перевіряти наявність квитків у пасажирів, — каже Поричук.

Підтвердив наявність посадових інструкцій й директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.

— Справді, кондуктори діятимуть за посадовою інструкцією, в якій вказані обов’язки продавати квитки і перевіряти їхню наявність в пасажирів, — каже Луценко. — А так, з 1 квітня кондукторів переводимо на нову форму оплати праці: вони матимуть премію з кількості реєстрацій на валідаторах у транспорті, а не з кількості проданих квитків.

Як говорили в міськраді, нові Правила користування громадським транспортом почнуть діяти з моменту оприлюднення. Але конкретного терміну на оприлюднення у документі не вказано. Ознайомитися з їх текстом можна за цим посиланням.

Про долю кондукторів під час переходу на електронний квиток писали в тексті «Е-квиток у Вінниці. Для чого водії вимикають валідатори». Тоді з’ясували, що у транспорті зараз працюють близько 200 кондукторів при потребі 560. І як говорили транспортники, дефіцит кадрів стався ще до впровадження е-квитка, в 2016-2017 році.

Наразі фахівці працюють паралельно з валідаторами та продають паперові квитки. Навесні кондуктори стануть консультантами. А після 100% впровадження е-квитка, працівників влаштують у інші відділи «Вінницької транспортної компанії»: пропонуватимуть роботу водія, кравця, технічного персоналу тощо.

Опитування

Як ставитесь до того, що кондукторів «змінюють» на валідатори?

Читайте також:

У Вінниці розпочали тестувати мобільний додаток Е-квитка

Пільговики проти е-квитка. З мерією судяться вже понад 100 вінничан

Для «Вінницької транспортної компанії» закуплять 10 автобусів

Коментарі (20)
  • Юрий Гончеренко

    Винницкая власть блин,как мафия.Хочет нас горожан посадить на свои правила(((
  • Ольга Слободянюк

    А я не знала,что в случае поломки у меня есть право бесплатно пересесть на другой транспорт😮Столько раз ломался трамвай и ни разу вагоновожатый не говорил об этом,всегда пересаживалась на троллейбус и платила ещё раз😠
  • Vitaliy Postolatiy

    А працівники поліції? У них проїзд безплатний з "посвідченням" учасники бойових дій,чорнобильці теж зайці?

    Татьяна Калиничева reply Vitaliy Postolatiy

    У пільговиків муніципальні карти безкоштовні, тобто їх не лишають права користуватись пільгою безоплатного проїду.

    Volodymyr Melnyk reply Vitaliy Postolatiy

    Ну, В нас, як завжди, все для людей😠😠
  • Порошoк

    Коли в маршрутках запрацює електронний квиток?
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
08:39 Цього дня 168 років тому зробили перший аудіозапис. Історія та прикмети 9 квітня play_circle_filled 21:10 Як «Ягуар» з Калинівки вибив сепарів з будівлі ОДА у Харкові. Операція тривала 17 хвилин stars 21:07 Плюс вісім хворих за добу. Головне про коронавірус за 8 квітня 20:20 «В кишені дезінфектор, а на багажнику обприскувач»: як карантин вплинув на життя велоактивіста photo_camera stars Від читача 17:09 Пенсії та соцдопомоги переселенцям нараховуватимуть автоматично - Резніков 20:19 У «Квадраті» на 3D-принтері друкують деталі до апарату штучної вентиляції легень 19:57 Мені більше 60 і я маю сидіти вдома? Роз’яснення обмежень на період карантину 19:02 «Державна допомога» від шахраїв. Що робити, якщо отримали таке повідомлення? photo_camera 18:35 «Я з дітьми 24/7 без можливості відпочинку». Вінницькі мами розповіли про життя в ізоляції stars 18:34 «Володарка» і «Поділля» почали шити захисні костюми для медиків photo_camera 18:10 Викладачі палацу дітей та юнацтва онлайн навчають вихованців шити маски photo_camera 17:17 «Вона по 100 разів викликає швидку», — медики про пацієнтку з дитиною, яка лікує пневмонію вдома stars 16:24 Захисні медичні комбінезони передають лікарям учасники Вінницького Клубу Ділових Людей 16:17 Театр Садовського перейшов у онлайн режим. Репертуар вистав на квітень play_circle_filled 15:49 У Козятині перший випадок коронавірусу. Хворий у стані середньої важкості 15:40 Сьомий апеляційний адміністративний суд провів засідання у ZOOM (Прес-служба 7ААС) 15:18 Палили траву — спалили й ангар. Рятувальники борються з пожежами в екосистемі photo_camera 14:13 Про забутих мам, страх бути справжніми і секрети Селезньова. Театр запрошує на онлайн-виставу photo_camera stars 14:02 Кулемет, гранатомет та пістолети. У Вінниці викрили торгівців зброєю play_circle_filled photo_camera 13:54 «Хай музика лікує ваші душі» Сергій Асафатов з Jazzforacat випустив сингл ZOLOTO play_circle_filled
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up