Перехід на безготівкову оплату в тролейбусах, трамваях і автобусах збурив вінничан. Наші читачі написали більше 200 коментарів, у яких запитували про роботу системи. Зібрали найцікавіші питання та у прямому ефірі отримали відповіді на них від керівниці «Вінницякартсервіс» Катерини Бабіної. Запис трансляції можна подивитися за цим посиланням. Далі, у тексті публікуємо головні тези з її брифінгу.
Чому роблять безготівкову оплату в транспорті під час карантину?
— Це вимога часу та тієї ситуації, в якій ми знаходимося. Усі, хто сьогодні перебуває в транспорті, є в зоні ризику захворювання на коронавірус. Тому ми плануємо запустити з 1 травня безготівкову оплату через валідатори. Такий розрахунок буде в тролейбусах, автобусах і трамваях.
Чи буде діяти оплата через QR-коди і SMS?
— Зберігається оплата через QR-коди і SMS повідомлення. Водій, з 1 травня, не буде продавати паперові квитки. Надалі ми, ймовірно, відновимо продаж паперових квитків у водія, в залежності від того як буде розвиватися система.
Що буде з паперовими проїзними квитками?
— «Вінницька транспортна компанія» припинила продаж проїзних квитків у паперовому вигляді. Проїзні квитки стануть електронними, які можна буде записати на картку вінничанина. Його вартість така ж, як і у паперового, але він діятиме на всі види транспорту (крім маршруток - авт.). Проїзний за 340 гривень матиме ліміт на поїздки — 130 поїздок на 30 днів. А проїзний за 500 гривень буде безлімітним протягом 30 днів. Буде діяти попередня ціна й на учнівські та студентські проїзні.
А чому система не буде працювати в маршрутках?
— Справа в тому, що підрядником системи е-квитка є чеська компанія «Мікроелектроніка». У Чехії також зараз суровий карантин, тому робітники підприємства працюють на віддаленому режимі й не можуть фізично приїхати до Вінниці, аби завершити монтаж валідаторів та електронних табло на зупинках. Після карантину, е-квиток буде діяти й в маршрутках.
Як бути, якщо картку виготовили, але її не можу забрати через карантин?
— З 14 березня через карантин центр обслуговування клієнтів припинив приймати відвідувачів. Тому зараз ми робимо адресну доставку карток до будинків. Ми телефонуємо нашим клієнтам і обираємо зручний для них час для доставки. Якщо хочете нам допомогти з розвезенням карток вінничанина — звертайтесь до нас.
Чи можна користуватися чужою муніципальною карткою?
— Якщо вона персоналізована — ні. Тільки її власник може використовувати таку картку. Водночас, можна придбати неперсоналізовану, «сіру» картку, на якій не буде даних про власника. І цією карткою, крім вашого проїзду, можна оплатити поїздки ще чотирьох пасажирів.
Як будуть їздити у транспорті пільговики з інших міст та сіл?
— Ми зараз ведемо перемовини з сусідніми громадами, бо проїзд пільговиків мають оплачувати з їхнього бюджету, а не з бюджету Вінницької міської ОТГ. З яким результатом будуть завершені перемовини — надамо додаткові роз’яснення.
Як бути пільговикам з Вінниці та Десни, які ще не оформлювали свої пільгові картки?
— Відновлення роботи центру буде після карантину. А зараз в транспорті можуть їздити тільки за спецперепустками. Після завершення карантину ми відновимо роботу центру, щоб приймати відвідувачів. Якщо карантин затягнеться, то зробимо онлайн-форму для оформлення пільгових карток.
Як будуть їздити туристи з інших міст?
— Можуть використовувати банківські технології або користуватися карткою вінничанина. Вже діє торгова мережа біля зупинок громадського транспорту, де можна купити неперсоналізовану, «сіру» картку вінничанина. Цей пластик є багаторазового використання, термін дії п’ять років та її можна передавати іншим людям. Більш того, люди можуть звернутися до нас і повернути невитрачені гроші з картки.
Чому оплата з банківських карток не проходить, або ж взагалі валідатор блокує картку?
— Транзакції для банку були мізерними і після систематичної оплати у транспорті, фінустанова заблокувала картку. Ми провели перемовини з багатьма банками, зараз ведемо діалог з «Альфабанком» і «Монобанком». Думаю, що результат перемовин буде вже 1 травня.
Чому з карток знімаються кошти за поїздки, яких не було?
— Підрядник мав завдання зробити таку систему, яка буде працювати без інтернету. Тому валідатор зчитує дані про оплату, зберігає їх на бортовому обладнанні й передає раз в декілька хвилин на сервер, щоб зняти кошти. Якщо інтернету на борту немає (це мобільний інтернет з лімітом - авт.), тому вивантаження даних відбувається вже у депо. Через це й списуються кошти за декілька поїздок одразу. Ми провели перемовини з оператором Lifecell, щоб отримати більше інтернету. Тому таких фактів вже не буде.
Інша причина — система знімає кілька разів оплату, оскільки власник картки мав заборгованість: проїхав у транспорті, приклавши пластик з нульовим балансом. А коли картку поповнив, то система знімає борг.
Як користуватися карткою і де її отримати?
— У громадському транспорті буде ілюстрована інструкція як користуватися валідаторами. Персоналізовані картки (з даними про власника - авт.) можна буде замовити на нашому сайті et.vn.ua. На цьому ж сайті можна замовити учнівські, студентські, пільгові та картки загального користування. Хто не хоче залишати будь-яку інформацію про себе вже може придбати картку в кіосках «Преса» та інших торгових точках, адреси яких вказані на сайті et.vn.ua, у розділі «Обслуговування».
Як можна поповнювати муніципальні картки?
— У перший раз потрібно поповнити у кіоску «Преса». Так, картка буде активована і готова до роботи з валідаторами. Надалі їх можна поповнювати через автомати самообслуговування EasyPay, на сайті et.vn.ua.
Термін дії картки — п’ять років. І тому, якщо ви поповнили її на певну суму та рік-два не користувалися, то ці кошти не зникнуть і їх можна буде використати для поїздок в транспорті.
Які можливості дає картка вінничанина?
— На картці є електронний гаманець, який можна поповнити на суму до тисячі гривень. За ці кошти ви можете розраховуватися в транспорті, вартість проїзду буде як і за старої системи — 4 гривні трамвай, тролейбус, 5 гривень — автобус. Протягом 30 хвилин з початку першої оплати проїзду ви можете пересісти в інший транспорт безкоштовно: для цього потрібно ще раз притиснути картку на валідаторі у іншому транспорті. При повторній валідації кошти зніматися не будуть. До того ж, на ній є електронний проїзний, який діє протягом 30 днів з моменту купівлі пакету поїздок.
Маєте ще питання? Пишіть у повідомлення на фб-сторінку «Муніципальна картка вінничанина» чи звертайтесь за телефонами: (0800)330-155, (0432)655-155
Детально про роботу е-квитка у Вінниці в матеріалі: Як платити «Карткою вінничанина» у транспорті? Тест-драйв системи
Не всі згодні на е-квиток. Нагадаємо, у Вінниці триває збір підписів, щоб зберегти готівку в транспорті.
Читайте також:
Вінницьких кондукторів «викреслили» з правил громадського транспорту
ТОП-4 головних питання про «збої» у роботі Е-квитка
Пільговики проти е-квитка. З мерією судяться вже понад 100 вінничан
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 37 від 11 вересня 2024
Читати номер
Анонім
6,500 млн євро - гроші які витратило місто для зручної оплати за проїзд. Це близько 480 грн з кожного мешканця міста, від школяра до пенсіонера. Дивно але обіцянки медикам 1000 грн за корновірус залишаються обіцянками, а от на таку забаганку пана Гройсмана кошти знайшли та ще й кредитні.
Катерина Бабіна керівник цього комунального "ЧУДА".
440 тис грн у рік зарплата за 2019 рік лише керівника,це ще по гривні кожен з нас скинувся на утримання пані Катерини Бабіної. https://declarations.com.ua/declaration/nacp_1af10e96-74fd-4ad0-ad89-f46c1148c43d
Чи багато це? Але на січень місяць місто витрачало на Вінницякартсервіс більше коштів ніж надходило за проїзд через усі придбані термінали...... Кошти витрачені на Е-квиток це близько 50 одиниць нових тролейбусів чи автобусів, 191,750 тисяча виплат по 1 т гривень медикам нашого міста. 136,4т грн зарплата Катерини за 2017 рік виросла у тричі у 2019 році. Підприємство "обзавелось" автомобілем, закупило купу техніки, ноутбуків, за "ЧУДОВИМИ" цінами, але місто так і перераховує кошти за обслуговування "НАПІВГЛЮЧНОГО" ПО сторонім фірмам. Шановні Вячеслав, шановна ЯНА це не є БРЄД, це влаштування "СВОЇХ" людей на чудову посаду , та "Дерибан" коштів на переважній більшості закупівель цього чудового підприємства. Такі підприємства дозволят керівникам департаментів міської ради , на зразок Володимира Борисенка добудувати свої скромні маєтки, керівникам КП отриувати шалені кошти утримувати прессекретарів а наші діти ще довго будуть платити за кредитами і чути байки від пана Моргунова про доцільність збільшення податку на землю у 10 разів.
AK reply Анонім
Вячеслав Малявин
Яна Щерба
Wladyslaw Byczkowski