На площі Гагаріна з 17 серпня тривають роботи з реорганізації руху. Тут завершили наносити розмітку, поставили делінеатори, що обмежують заїзд авто на трамвайну колію та встановили світлофори.
Учора проклали три нових пішохідних переходи через центр перехрестя. Хоча на пластикових бар’єрах є вказівка, що перехід буде відкритим після запуску світлофорів, люди вже перебігають по новеньких «зебрах».
Світлофори, які тут для кожного потоку — 10 для пішоходів, 10 для транспорту і три для трамвая — збираються увімкнути на початку жовтня.
«Запустити об’єкт плануємо в перших числах жовтня. Роботу світлофорів коригуватимемо в залежності від трафіку руху транспорту. У тестовому режимі світлофорні об’єкти працюватимуть місяць», — передає прес-служба міськради слова керівника Вінницької дільниці з організації дорожнього руху Сергія Чернова.
У вінницькій мерії розраховують, що нова організація руху підвищить безпеку, створить пішохідні зв'язки з одним із символів міста «Аркою», а також дасть можливість додатково озеленити площу.
Водночас у водійській спільноті «Дорожній контроль Вінниця» критикують «нову Гагаріна»: людей обурює звуження дороги за напрямком Пирогова-Соборна, стовпчики, через які «неможливо буде об’їхати місце ДТП», появу пішохідних переходів через площу зі жвавим рухом та світлофорів, які спричинятимуть «тягнучки в години-пік».
Площа Гагаріна, нагадаємо, вже кілька років є «рекордсменом» за кількістю ДТП: у 2019 році — 13 ДТП, у 2018-му — 9, а у 2017 році взагалі антирекорд — 15 аварій. Водії винуватять в цьому зміну пріоритетів руху: головною дорогою з червня 2017 року стала Пирогова-Соборна замість Соборної-Хмельницьке шосе. Вони неодноразово подавали петиції до міської влади, щоб повернути старі пріоритети руху.
Однак у мерії вважають, що це не виправило б ситуацію. Тому запланували зробити проїзд на Гагаріна повністю регульованим: поставити 23 (!) світлофори для кожного потоку: автотранспорту, пішоходів, трамваїв. Вони мають бути «розумними»: тривалість зеленого сигналу буде збільшуватися на тому напрямку, де найбільше скупчення транспорту.
На реорганізацію площі збираються витратити близько 2 мільйонів гривень з бюджету Вінниці. Кілька місяців нова система руху працюватиме у «тестовому режимі», яким передбачена наладка інтервалів роботи світлофорів.
Як ставитесь до нової організації руху на Гагаріна?
Про зміну руху на Гагаріна писали у матеріалах:
Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна
Тестовий режим та 23 світлофори. Що робитимуть з площею Гагаріна
Коло — не варіант. Як і навіщо змінюють схему руху на площі Гагаріна
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 48 від 27 листопада 2024
Читати номер
Ruslana Kuitnesko
Николай Сидлецкий
Лариса Кравченко
віталік Пастух