У транспорті Вінниці хочуть відновити пільговий проїзд без обмежень

- З 1 січня у пільговиків немає безліміту на проїзд в муніципальному транспорті. Їм лишили тільки 60 поїздок на місяць.
- У вінницькому «Автомайдані» вважають це рішення незаконним, хочуть оскаржити його у суді. Бо міська влада обмежує пільги АТОвців як з Вінниці, так і з інших міст та сіл.
- Чим керувались у мерії, встановлюючи ліміти безкоштовного проїзду?
У передостанній день 2020-го виконком міськради ухвалив рішення, яким обмежив кількість поїздок для пільговиків у муніципальному транспорті. Відтак з 1 січня більшість пільговиків може їздити безкоштовно до 60 разів на місяць. При цьому, пільгу на проїзд матимуть тільки мешканці Вінниці та приміських сіл, які увійшли до складу міської громади.
Не з Вінниці? Тоді плати!
— Логіка цього рішення така, що якщо пільговик з іншого міста чи району, то у Вінниці він має платити за свій проїзд, — розказує громадська активістка Таїса Гайда.
Вінницький Автомайдан готується в суді оскаржити рішення влади. Гайда розповідає, що беруть акцент на АТОвцях, яким влада Вінниці також лишила 60 поїздок на місяць.
Держава у законах і Конституції, розказує громадська активістка, гарантує людям пільги. Зокрема, стаття 2 закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соцзахисту» вказує, що «нормативні акти органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які обмежують права і пільги ветеранів війни, передбачені цим Законом, є недійсними».
Плюс, ще є рішення Конституційного суду, яке заборонило нардепам встановлювати кількість та розмір пільг ветеранам війни, залежно від можливостей бюджету.
— Конституційний суд постановив, що держава не може в односторонньому порядку відмовитися від зобов’язання щодо соцзахисту осіб, які вже виконали свій обов’язок перед державою щодо захисту її суверенітету і територіальної цілісності. Водночас невиконання державою соціальних зобов’язань щодо ветеранів війни підриває довіру до держави, — розказує активістка.
Тільки скасування лімітів
За словами Гайди, АТОвці вважають, що рішення міської влади потрібно скасовувати.
— У спілкуванні з бійцями часто чула таку думку, що якщо не відстояти свої права, то завтра почнуть забирати інші пільги. Про підвищення кількості поїздок не йде мова, — говорить Таїса Гайда.
Учасник бойових дій Олексій Луценко говорить, що проблема з пільговими перевезеннями періодично «спалахує та згасає».
Як проїхати людині, яка має гарантовану державою пільгу на проїзд, без картки вінничанина? Систему придумали, а от механізму реалізації, який буде доступний для всіх пільговиків в Україні, немає.
Чоловік погоджується, що без компенсації пільг перевізники збанкрутують.
— Але цю проблему держава має вирішувати не через порушення законів та обмеження пільг, — вважає Олексій.
«60 поїздок — це посміховисько»
Вінничанин Василь Кройц розказує, що коли отримував пільгову картку вінничанина, то йому говорили, що буде «безліміт» на поїздки.
Ветеран продовжує, що готовий платити за проїзд як всі, коли в Україні буде достойна пенсія та заробіток.
— Свій конституційний обов'язок виконав. Я добровольцем пішов, відбув дев'ять з 14,5 місяців на «нулі». А тепер держава в особі міської влади обмежує мої права, — каже Василь Кройц.
Крім вінницького Автомайдану ще депутатка міськради Олена Верлан-Кульшенко пропонує скасувати порушення прав пільговиків. Вона направила звернення на мера Вінниці.
«Право на пільговий проїзд ветеранів та членів родин загиблих — не ділиться на міських та іногородніх! Хлопці на Сході стоять за всю Україну,а не окремо в інтересах територіальних громад», — написала депутатка у своєму фейсбуку.
Чому скасували «безліміт»
А чим керувались в мерії, встановлюючи ліміти для пільговиків? У комунальному підприємстві «Вінницякартсервіс», яке опікується е-квитком, провели аналіз поїздок в муніципальному транспорті. За їхніми даними:
- 140 тисяч пасажирів щодня перевозить муніципальний транспорт
- 50 тисяч з них — це пільговики.
- 80% пільговиків здійснює до 40 поїздок на місяць.
«Але є випадки, коли люди поважного віку їздять більше 200 і навіть 350 разів протягом одного місяця, — пояснюють у Картсервісі. — Враховуючи те, що на січень-лютий прогнозується нова хвиля епідемії на COVID-19, а також те, що для 80% пільговиків достатньо 40 поїздок на місяць, з 1 січня цього року запроваджено нові правила користування громадським транспортом КП «ВТК» для пільгових категорій населення: 60 безкоштовних поїздок щомісяця».
Залишок поїздок пільговики можуть побачити на валідаторі, після реєстрації проїзду в транспорті. Невикористані поїздки в кінці місяця будуть списувати. А якщо проїдете більше 60-ти разів — тоді наступні поїздки будуть за ваші гроші: пільгову картку можна поповнити через кіоски «Преса».
Водночас 120 безкоштовних поїздок на місяць матимуть вінничани з інвалідністю 1-ої групи, а багатодітні сім’ї, в яких п’ятеро і більше дітей, віком до 18 років — мають безлімітні картки.
«Компенсацію за ці перевезення підприємство як і раніше отримуватиме з бюджету Вінницької міської територіальної громади. З 2015 року держава не надає жодної компенсації за перевезення пільгових категорій населення транспортним підприємствам, які здійснюють у містах пасажирські перевезення», — додають у дописі «Вінницякартсервіс».
Раніше, нагадаємо, пільговики намагалися скасувати електронний квиток у Вінниці. Однак програли вже дві судових справи.
Читайте також:
Які зупинки отримають 15 електронних табло від «Картсервісу»
Включно з маршрутками. Коли весь громадський транспорт міста перейде на безготівковий розрахунок?
Чому повідомлення про списання коштів за проїзд вінничани отримують з запізненням?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Читач65коли втратили ноги, то це вже друга група. якщо не перша. так що прибріхувати не треба про те, що хтось без ноги буде платити
-
Александр ПташинскийЧитаю и диву даюсь! Ну некоторых вообще еб...т , а куда пенсионеры едут, катаются или ещё что! Я таким могу ответить за всех пенсионеров и от их имени, хотя меня на это и не уполномочил никто. Шановні!!! Ебёт вас куда они едут? Вас это не должно вообще волновать, куда и кто едет из пенсионеров. Они в своё время по 30_40 лет отху...ли на заводах, фабриках, предприятиях и колхозах не для того что б какоето чепушилонедоразвитое пиз..ло и решало, куда этому трудяге ехать. Не народ , а быдло! Нормальные люди таких дыбильних вопросов даже себе не задают! Вы котитесь в пропасть дерьма и безчинства! Кому что не нравится, иди пиздуй в литейном цеху лет двадцать и ездь даром на тралике. А горсовет не можтюит запретить закон. Право проезда даёт закон и он выше какихто подзаконных актов, ришений сесий и ещё какой херни. Конституция об этом пишит дуракам чорными буквами по белому листу.
-
Борис ЕрёминИнтересно, если они говорят, что большинство ездит не более 40 раз в мес, какой смысл отменять? Право переходить на красный свет и заплывать за буйки не отменили же!
-
Марина МлодзяновскаяА что от них можно ожидать хорошего. Душат народ, он почему то молчит. И молчат те ребята в окопах, которые дают этим ... право нас оббирать. Я думаю, что должна на все это другая реакция. Не должно так быть. С народом как со скотом.