Транспорт у Вінниці. Як возити всіх під час карантину

Транспорт у Вінниці. Як возити всіх під час карантину
У ранкові години-пік до транспорту стоять черги. Орієнтовно з 8-ої чергують батьки зі школярами, а з 9-ої до передніх дверей йдуть пенсіонери
  • Громадський транспорт «забитий». Люди на зупинках вичікують своєї черги на проїзд аж до години. 
  • Що з цим зробити? Пускати стоячих пасажирів, скасувати обмеження чи навіть створити спецрейси для школярів? 
  • Обговорюємо варіанти вирішення проблеми, яку створив коронавірус і карантин

У опитуванні, яке ми проводили до 1 вересня, більшість наших читачів відповідали, що треба взагалі скасувати обмеження карантину і почати возити «стоячих» пасажирів.

За словами керівника «Вінницької транспортної компанії» Михайла Луценка, зробити це вони не можуть. Оскільки рішення про скасування тих чи інших обмежень ухвалює державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. А на місцевому рівні за таке рішення можна отримати штрафи та кримінальну відповідальність.

Відео дня

Натомість примітили, що в трамваях стали збільшувати кількість сидячих місць: три сидіння встановлюють в задній частині вагона. За словами Луценка, вони були вказані в техпаспорті на швейцарські вагони й сидіння просто «повертають на своє місце, бо зараз є потреба».

Більше транспорту не можна?

Ще один варіант, який пропонували наші читачі, «додати більше транспорту і скоротити інтервали». Як розповіли у «Вінницькій транспортній компанії» на лінію випустили все, що можливо: 133 тролейбуси, 60 автобусів та 74 трамваї. Більше, зокрема, електротранспорту поставити неможливо, бо не вистачає потужності у контактній мережі, яка дає «паливо» для трамваїв і тролейбусів.

— По трамваях проблеми немає. А якщо їх більше поставимо і ще зменшимо інтервали, то вони будуть стояти в рядочок на кожному перехресті перед світлофорами, створюючи затори, — каже Михайло Луценко. — Не вистачає тролейбусів та автобусів. Планували закупити десять великогабаритних автобусів цього року, але через коронакризу видатки бюджету на закупівлю скасували. Треба заміняти застарілі ЗіУ-9 на більш економічні машини й тоді ми зможемо додати більше тролейбусів. Над цими проектами працюємо, готуємо розрахунки до бюджету на 2021 рік.

До того ж як каже Луценко, просто додати транспорт — не є вирішенням питання. Має бути комплексна розбудова інфраструктури, створення виділених смуг для громадського транспорту і пришвидшення його руху на тих ділянках, де це можливо.

— У купі, це дасть гарний результат зі збільшенням пасажиропотоку та комфорту перевезень. А просто додати транспорт на маршрути призведе ще більших заторів, — сказав директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.

Шкільні маршрути

У Вінниці через петиції вже декілька разів намагалися обмежити проїзд пенсіонерів у ранкову годину-пік. Однак, за власними спостереженнями, черги до транспорту зранку створюють не тільки люди поважного віку, а й школярі.

З 8-ої ранку до передніх дверей чергують батьки з малечею, а вже з 9-ої їх заміняють пенсіонери.

Чи можна зробити для них маршрути, за якими б возили суто школярів? За таким шляхом, зокрема, з 1 вересня пішов Тернопіль.

— На них їздять вісім тролейбусів, які перевозять суто школярів у супроводі вчителів. Довозять з околиць до центру, де в нас школи з найбільшою потребою у довезенні учнів. А до цього, управління освіти сформувало для кожної школи різний час початку занять, щоб школярі вчасно доїжджали до закладу. Проте везуть тільки до школи, зі школи не забирають, — розповідає журналістка видання «RIA Плюс» Ольга Турчак.

А подібне може бути у Вінниці?

— Таку ідею обговорювали на нарадах, але вона не отримала позитивного відгуку. Хто буде супроводжувати дітей? Якщо це будуть батьки, то їздитимуть і школярі, і дорослі, й на якійсь з зупинок ми не зможемо забрати ще пасажирів, бо місць в салоні вже не буде. У результаті, транспорту знову не вистачатиме, щоб довезти вчасно всіх до шкіл, — сказав директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.

Одним з варіантів шкільного транспорту міг би бути трамвай. Зокрема, діючі маршрути №4 і №6 зачіпають 14 (виділені червоним кольором) з 36 шкіл у Вінниці — відстань від зупинок трамваю до закладів складає менше ніж 500 метрів.

Замість шкільних маршрутів у Вінниці впровадили різний час початку занять. Директорка департаменту освіти Оксана Яценко говорить, що складали його так, щоб школярі змогли їздити до чи після годин-пік.

Однак на зупинках все одно утворюються черги зі школярів та їхніх батьків, які не можуть «влізти» у транспорт. Тобто, цей графік неефективний?

— Адміністрація шкіл мала розвести початок занять, на що були рекомендації МОЗ. Звісно, десь є черги на зупинках. Але ми намагалися підлаштувати початок занять до того часу, коли транспорт є незавантаженим, — відповідає Яценко.

Шкільні маршрути з вчителем, на її думку, не можна запустити, бо педагоги й так зараз перевантажені новими обов’язками.

— Вчителі замірюють температуру в дітей на вході до школи. Чергують у коридорах, слідкують за кількістю дітей в їдальнях. Вчитель стоїть біля умивальника, щоб упевнитись, що кожна дитина помила руки, — говорить директорка департаменту освіти. — І ще в нас діє змішана форма навчання: з частиною учнів очна форма навчань, а з частиною — дистанційна через Інтернет. Кожній з груп потрібно дати матеріал, домашнє завдання й перевірити його. Враховуючи все це навантаження, я не можу знімати людину з навчального процесу, щоб вона стояла на вході у транспорт для школярів та не пускала б, для прикладу, тих, хто їде на ринок.

Велопрокат

У місті з 2018 року працює система велопрокату Nextbike. Для вінничан доступні 180 велосипедів на 25 велостанціях. Поки ще тепла пора, то можна «пересадити» студентів та школярів на ці велосипеди.

Чи можна домовитися, щоб існували пільгові тарифи для цих категорій чи навіть безкоштовний проїзд, який би оплачувався за фактом, за кошти міського бюджету?

— Міська влада з такою ідеєю не зверталася. А за правилами компанії, велосипедом можна користуватися з 14 років. Їздити до школи зможуть хіба що старшокласники, — говорить представник Некстбайк у Вінниці Олександр Царевський. — Студенти велопрокатом й так вже користуються, бо частина станцій знаходяться в кроковій доступності до корпусів Медуніверситету, Торговельно-економічного інституту, ВНТУ, Педуніверситету, ДонНУ тощо.

У зоні доступності велопрокату є корпуси ВНТУ, Торгового, ДонНУ, Медуніверситету та кілька інститутів.

Також він розказав, що Nextbike надає знижки на місячні абонементи — 200 замість 250 гривень; і абонементи на сезон (до кінця листопада 2020 року) — 920 замість 1150 гривень. При чому не тільки студентам, а й будь-якій групі людей, яких не менше двадцяти. Деталі за цим посиланням.

Замість «Підвези медика» може бути «Підвези школяра»

Цією весною водії на громадських засадах підвозили медиків до їхніх місць роботи. Тоді, нагадаємо, через карантин припинили рух обласних автобусів й люди з передмістя не могли доїхати до медзакладів у Вінниці.

Натомість спільноти в соцмережах, які створили учасники «Дорожнього контролю Вінниця», стали «точкою збору» для медпрацівників та водіїв — медики писали, куди та на скільки їм потрібно на зміну, а водії відписували чи зможуть довезти та де готові зустріти. 

Чому подібну ініціативу не запровадити й для школярів та студентів, щоб, знову таки, розвантажити загальний громадський транспорт?

— У цілому ініціатива «Підвези медика» ефективно спрацювала: багато водіїв приєдналися до чату, медики були вдячні, — каже очільник «Дорожній контроль Вінниця» Володимир Затайдух. — А щодо «Підвези школяра», то, справді, це потрібно і зробити цілком реально: для цього потрібно лише створити чат та запросити до нього водіїв й батьків школярів, яким потрібно довезення до школи. Особисто мені не буде важко підвезти ще одного школяра разом з моєю дитиною до школи. Більш того, друзі в ОСББ роблять саме так: ті, хто мають машину, в загальному чаті набирають групи школярів та зранку розвозять їх по закладах.

На початку вересня, нагадаємо, на Тяжилів запустили новий тролейбусний маршрут

Опитування

Який варіант вирішення проблеми з заповненим транспортом вважаєте правильним?

Читайте також:

Ще 9 автобусів і 4 тролейбуси. Чи витримає вінницький транспорт початок навчального року?

Трамвай №7 замість тролейбусу №5. Німецькі фахівці схвалили план зміни транспорту Вінниці

По три автобуси на маршрут. Пустили маршрутки на Щітки та Писарівку

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (116)
  • Кеп

    Нужен не фейковый карантин,а эффективная,доступная медицина для всех
  • Tramp

    страна инвалидов, а пешком или на велосипеде корона не позволяет?
  • Людмила Онофрійчук

    Зробити платний проїзд для пенсіонерів!працюючі оплатять а інші будуть думати чи їм треба лишній раз кататись тим більше вони підпадають під групу ризику.
  • Елена Невенгловская

    Всім треба їхати, пенсіонери,можуть якщо не в лікарню,і не на роботу можуть і пізніше,їхати,але і батьки можуть і зупинку пройтися з дитиною не лінуватися якщо сидиш дома,можна і обмеження зняти, якщо люди в транспорті будують сидіти в масках,а не на підборотку носити!

    Larisa Nikolaevna reply Елена Невенгловская

    Де носити ??????

    Елена Невенгловская reply Елена Невенгловская

    Оксана Мельник згодна поки погода, треба щоб шкільний транспорт був,скоро вибори може хтось підшевелеця!

    Оксана Мельник reply Елена Невенгловская

    Елена Невенгловская ,лично мы ходим пешком ,так как погода позволяет ...А дальше ? Как -то так ..

    Елена Невенгловская reply Елена Невенгловская

    Оксана Мельник знаю і не обов'язково щоб дитина несла!але коли 1,або дві зупинки можна пройтись ,і навіть вчителі рекомендують!

    Оксана Мельник reply Елена Невенгловская

    Елена Невенгловская ,а вы знаете сколько весит детский рюкзак ?Пройдитесь пешком с рюкзаком 1-3 классника с весом 5,2 кг и плюс сменка ,зонтик ,макулатура ,поделка в руках или что там ещё нужно...😏
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:04 На Донеччині загинув Юрій Іванина з Іллінців 20:18 Вінничан запрошують на відкриття фотовиставки Максима Кривцова на псевдо «Далі» 19:35 У першому кварталі понад 320 переселенців знайшли роботу на Вінниччині. На яких підприємствах? 19:12 До Міжнародного дня сім'ї у Вінниці проведуть захід «Сильні, вільні та спортивні» Від читача 13:38 На Вінниччині відкрили набір на безоплатний курс із вивчення правил дорожнього руху — як долучитися? 18:44 Після десятків років занепаду легендарний «Шоколадний будинок» відреставрували. Ми побували всередині play_circle_filled 18:23 До п'яти років за ґратами засудили бухгалтерку за привласнення бюджетних коштів 18:05 У Вінниці складно врятувати безпритульну тварину? Історія загибелі кота оголила великі проблеми photo_camera 17:19 Нічний дебош у Вінниці: п'яні хулігани розбили вікно та шуміли у під'їзді photo_camera 17:08 Кому належить недобудова на Соборній? І ще про історію її «вічного ремонту» photo_camera 16:19 Минулої доби у двох ДТП травмувалися троє дітей та троє дорослих photo_camera 15:25 На війні загинув легендарний боєць «Азова» 21-річний вінничанин Назарій «Грінка» Гринцевич play_circle_filled photo_camera 14:22 Захисник з Вінниччини Василь Грабійчук отримав нагороду від Головкома ЗСУ photo_camera 14:20 Від шпаклівки до декору: Як «ВінЄвроБуд» вчить дітей креативності та майстерності (новини компаній) 13:21 У восьми криницях Вінниці виявили неякісну воду. Адреси 12:23 З початку травня на навчальних автівках змінилося маркування 11:51 Запустили масштабний волонтерський проєкт «Подільські дрони». Мета — збирати по тисячі FPV щомісяця photo_camera 11:25 Де смачно пообідати у Центрі Вінниці: огляд бізнес-ланчів і не тільки (партнерський проєкт) 11:21 Небайдужі вінничани повідомили патрульним про п'яного водія photo_camera 10:23 Без води та світла. Де у Вінниці 7 травня відключатимуть послуги
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up