На минулому тижні комунальне підприємство «Агенція просторового розвитку» опублікувала звіт про аналіз проектів міської влади. А саме, про нову модель трамвайної мережі, яка почне діяти після побудови колії на Коцюбинського. І про зміну тролейбусних маршрутів, які проїжджатимуть по майбутньому Тяжилівському мосту.
Варто також зазначити, що ці проекти вписані у Концепцію інтегрованого розвитку Вінниці — стратегії, за якою місто буде розвиватися до 2030 року.
Аналіз робила німецька компанія Dornier Consulting, що спеціалізується над розробкою, оцінкою рішень, які покращують інфраструктуру міст. Вони оцінити чотири варіанти облаштування трамвайної мережі. У кожному з них присутня колія на Коцюбинського (від площі Перемоги до Залізничного вокзалу).
Тобто, спеціалістам досліджували, яка транспортна модель найкраще працюватиме на новій магістралі, а не те, чи доцільно пускати трамвай на Коцюбинського. Доцільність нової колії підтвердили ще в 2019 році спеціалісти з німецької фірми VCDB. Повного звіту їхнього аналізу досі немає у відкритому доступі.
Отже, в першому варіанті, запроваджується трамвайний маршрут №7, який буде їхати від Західного автовокзалу по Барському шосе, далі на Келецьку — Пирогова — Соборну і потім вагони маршруту №7 проїжджатимуть повністю проспект Коцюбинського.
За такого сценарію, маршрути інших трамваїв залишаються без змін: №1,4,6 продовжать їздити до Залвокзалу в «об’їзд» — коліями по Замостянській — Стрілецькій / Янгеля — Батозькій. Для всіх трамваїв змінюється кінцева зупинка — розворотне коло збираються облаштувати перед Залізничним вокзалом.
Другий варіант — це створення кільцевого маршруту №7, який їздитиме по Коцюбинського - Замостянська - Стрілецька / Янгеля - Батозька. Маршрути трамваїв №1,4,6 не будуть заїжджати на Замостянську, і прямуватимуть вздовж проспекту Коцюбинського до вокзалу. Пропонується видалити тролейбусний маршрут №5 та збільшити кількість бортів до 26 на трамвайному маршруті №6.
Третій варіант передбачає видалення тролейбусного маршруту №5, замість якого вздовж проспекту Коцюбинського буде їздити трамвай маршруту №6. Пропонують змінити схему руху для маршрутів №1 та 4, які з Електромережі та Барського шосе будуть їхати до Залізничного вокзалу повністю по Коцюбинського, а від Залізничного вокзалу повертатимуть на Батозьку, щоб виїхати на рейки по Замостянській.
Цей сценарій не передбачає організацію нових трамвайних маршрутів, однак фахівці вважають, що трамвай №6 матиме значний попит і його запровадження по новій колії на Коцюбинського збільшить швидкість сполучення.
Четвертим варіантом пропонується, що у Вінниці будуть «дублі» діючих трамвайних маршрутів. Для прикладу, трамвай №1 їздитиме за своїм звичайним маршрутом, а от трамвай №1N — біля Будинку офіцерів не буде повертати на Замостянську, а їхатиме вздовж нової колії на Коцюбинського. І така новація запроваджується для кожного з діючих трамвайних маршрутів, які їдуть в напрямку Залвокзалу.
За цього сценарію знов не буде тролейбусу №5, рухомий склад з якого розподіляють на інші тролейбусні маршрути.
За результатами моделювання, оптимальним визначено перший варіант трамвайної мережі, при якому створюють новий маршрут №7, що пройде по нових коліях на проспектом Коцюбинського до залізничного вокзалу. Існуючі трамвайні маршрути залишаються без змін. А щоб «надати перевагу в розвитку трамвайного сполучення» і прибрати дублюючі маршрути, рекомендують видалити тролейбусний маршрут №5.
Для досягнення оптимальної кількості рухомого складу на трамвайний маршрут №7 поставлять 20 вагонів. Очікується, що це будуть Tram 2000, поставку яких з Цюриха планують здійснити з 2021 року.
Тролейбуси маршруту №5 (23 одиниці) будуть перерозподілені на інші маршрути, що дасть можливість зменшити інтервали руху на них в середньому на 25%.
Після будівництва шляхопроводу, який з’єднає вулиці Янгеля та Ватутіна, планується по ньому прокласти контактну мережу для тролейбусів. Тут, за намірами влади, мають проходити подовжені маршрути тролейбусів №14 і 15.
Тролейбусний маршрут №14 отримає нову кінцеву: замість зупинки біля вокзалу, він прямуватиме на Батозьку, повертатиме на Янгеля і заїжджатиме на новий міст, щоб доїхати до зупинки Лугова, що на Тяжилові.
Таку ж кінцеву отримає маршрут №15, який зараз зупиняється біля Муніципального ринку.
«Найбільш значні зміни будуть очікувати жителів району Тяжилів, які отримають пряме сполучення як і з залізничним вокзалом, так і з центром міста», — йдеться у висновку. — «Після будівництва шляхопроводу для пасажирів, що рухаються від зупинки «Мрія» (вулиця Баженова) до зупинки «вулиця Театральна» тривалість поїздки буде зменшено на 15% (з 28:55 до 25:05)»
Повний текст звіту Dornier Consulting «Розробка раціонального варіанту маршрутної мережі міського пасажирського транспорту загального користування у місті Вінниці» можна завантажити за подивитися за цим посиланням.
До реконструкції проспекту Коцюбинського, нагадаємо, почали готуватися ще з 2018 року. Тоді чотири команди урбаністів, архітекторів та проектантів напрацювали концепти зміни проспекту, за яких склали єдину концепцію.
У мерії тоді говорили, що за проспект Коцюбинського візьмуться після завершення реконструкції вулиці Замостянської (від 45 заводу до Будинку офіцерів).
В лютому цього року почали розробляти проектно-кошторисну документацію, і показали нову модель проспекту, в якій будуть повністю оновлені площа Героїв Чорнобиля, площа Перемоги і площа Привокзальна. А також вздовж всього проспекту побудують трамвайну колію.
Останнє рішення розкритикували вінничани в соцмережах. А вінницький архітектор Віталій Плясовиця порадив владі не поспішати з реалізацією цього проекту, віддаючи данину моді урбаністики.
Чи потрібно заміняти тролейбус №5 новим трамваїним маршрутом?
Читайте також:
Трамвай, мінімум парковок і нова Привокзальна. Яким може стати проспект Коцюбинського
«Сотні мільйонів гривень за сім хвилин часу» Архітектор про повернення трамваю на Коцюбинського
Парку «Хімік» — нове життя. Опублікували план ремонтів на 28,8 мільйона гривень
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер