Виконком міськради, 6 лютого, видав дозвіл на проектування реконструкції проспекту Коцюбинського. На засіданні показали концепцію майбутнього цієї магістралі — з трамвайною колією посередині, перепланованою Привокзальною площею та колом біля Будинку офіцерів. Місця для паркування з Коцюбинського перенесуть на паралельні вулиці. При тому, як зазначали чиновники, цей план є ескізом, який буде змінюватися під час проектування реконструкції.
У спільноті «Дизайн міського середовища» вінничани нарікали на такі наміри влади: проспект й так завантажений транспортом, а торгова вулиця без паркування не може існувати.
Висловив свою позицію й архітектор, керівник архітектурної майстерні «Плясовиці» Віталій Плясовиця. На наше прохання Віталій розширив свій коментар і додав, в чому хибність ідеї з трамваєм:
— Містобудівні умови не видаються на підставі ескізу. Вони видаються на підставі містобудівного розрахунку, який має відповідати чинним державно-будівельним нормам. Тому, при проектуванні реконструкції, кардинальних змін від презентованої на виконкомі концепції — не буде.
Найбільша помилка — повернення трамвая та ліквідація стоянки з проспекту. Це негативно вплине на власників торгових площ вздовж проспекту Коцюбинського, адже при реконструкції своїх магазинів вони не зможуть забезпечити свої магазини паркомісцями та таким чином будуть порушувати ДБН. Враховуючи те, що ця вулиця є торговою, паркомісць там вже суттєво не вистачає. Натомість урбаністи пропонують ставити машини на сусідніх вулицях, забувши напевно, що ці вулиці вже заставлені автомобілями.
Були запрошені фахівці з Німеччини, які позитивно поставилися до цієї ідеї з трамваєм. І заявили, що це дуже дорогий проект і ми зможемо швидше на сім хвилин доїжджати від центру до вокзалу. Сотні мільйонів гривень за сім хвилин часу. При тому, ніякого макроекономічного ефекту від нової гілки трамвая не буде, оскільки ТТУ завжди були та є підприємством дотаційним.
З цим проектом не потрібно поспішати, віддаючи данину моді урбаністики. І ще раз подумати, чи дійсно так необхідний там трамвай і правильно повністю прибрати парковки? Провести фінансовий аналіз вкладень. А може ці гроші витратити для інших цілей. Ми живемо не в 1970-х, коли тут «бігав» тихо і спокійно трамвайчик, а трафік складав 10 автомобілів на годину, — каже архітектор Віталій Плясовиця.
Проспект Коцюбинського 2.0, нагадаємо, планують зробити ще з 2018 року. Того року у Вінниці організували «Студії ідей», де архітектори, урбаністи та аналітики пропонували мерії, як подолати затори, міркували, чи потрібний трамвай вздовж всього проспекту та що робити з ринками. У результаті отримали чотири моделі, як змінити Коцюбинського. Огляд їхніх ідей є за цим посиланням.
Роз’яснення міських службовців про концепцію Коцюбинського 2.0 в матеріалі: Трамвай, мінімум парковок і нова Привокзальна. Яким може стати проспект Коцюбинського
Чи потрібно робити реконструкцію проспекту Коцюбинського?
Читайте також:
Нові дороги, ТЦ і парковки. Ухвалили план перебудови району М’ясокомбінату
Реконструкція №2. У ремонт «СКА» готові вкласти ще 46 мільйонів гривень
Нова школа на Поділлі та п’ять VinLine. Плани розбудови Вінниці на 2020 рік
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 37 від 11 вересня 2024
Читати номер
Николаевыч
Олег Ковальчук
Олег Атаманенко
Олег Атаманенко