Напередодні послаблення карантину, 8 травня, в мерії ухвалили рішення про зміну роботи транспорту. За ним, фактично, мали пускати всіх пасажирів у громадський транспорт під час карантину.
Однак, вже на наступний день публікують ще одне рішення міської комісії з питань безпеки, яким повертають спеціальні довідки, які повинен мати пасажир на проїзд в громадському транспорті.
До того ж, вже вдруге заявили, що паперових квитків у транспорті не буде, а платити можна через валідатори, QR-коди, SMS. Чи справді це так? Вирішили перевірити і проїхали в кількох трамваях.
У перший вагон ми без проблем зайшли без перепустки, хоч інші пасажири, які заходили разом з нами, — показували їх. Та, здавалось, що водій особливої уваги на них не звертав.
У цьому ж трамваї ми спробували розрахуватись за проїзд готівкою і нам теж це вдалось. До слова, чоловік, що заходив перед нами, теж розраховувався готівкою. У салоні людей було не багато, близько семи чоловік. Всі пасажири їхали у масках, щоправда, у кількох людей вона була спущена на підборіддя. У рукавичках не було нікого.
А в іншому трамваї знову проїхати без довідки не вдалося. Заходимо у салон і простягуємо водію гроші.
Він запитує, чи є у нас перепустка. На щастя, вона у нас була, тож кажемо, що є. Проте водій наполегливо просить її показати. Щодо грошей ж каже, що «треба тепер розраховуватись карткою або за допомогою СМС».
Таку вибіркову перевірку ми фіксували ще на початку квітня. Наш експеримент показав, що будь-який аркуш в руці, якщо його показати водію загорнутим всередину, може сприйматися як довідка. У «Вінницькій транспортній компанії» тоді пояснювали це «людським фактором»:
— Можливо, так сталось через те, що водій бачив, що транспорт незавантажений. Або вони вже звикли, що в ранковий час всі їдуть на роботу по перепустках.
Керівник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко пояснив, що перепустки відміняли, бо на це нібито був дозвіл Кабміну.
— Міністри заявляли, що буде послаблення карантину і в частині пасажирських перевезень. А потім ми отримали інший текст постанови, де було вказано, що громадський транспорт продовжує перевозити пасажирів зі спецперепустками, — каже Луценко. — Проте оскільки зняли обмеження на роботу багатьох сфер і на роботу вийде більше людей, то ми додаємо транспорту на маршрути — в будні дні буде 240 одиниць муніципального транспорту. Це майже докарантинний рівень.
Транспортники говорили, що відновлять перевезення пільговиків: люди за своїм посвідченням зможуть їздити з 10.00 до 17.00 безкоштовно, а в інші години — за умови оплати проїзду. Однак, і цю зміну скасували рішенням міськради.
— Спецперевезення для тих людей, хто працює, хто забезпечує життєдіяльність міста. Тому ми не можемо перевозити пільговиків, які не мають спецперепусток, — пояснив керівник транспортної компанії.
Голова асоціації приватних перевізників ГО «Маршрут» Олександр Гота каже, що маршрутники керуються тими ж правилами перевезень, що і муніципальний транспорт.
— Довідка та маска у пасажира мають бути обов'язково. У нас валідатори не працюють, тому водії продовжують брати кошти за проїзд готівкою, — говорить Гота. — Певне збільшення кількості машин з 11 травня буде — зараз в нас виходять 60 маршруток щодня, а незабаром буде до 80 машин і далі будемо дивитися на зміни карантину. Чому так мало? Перевізники несуть збитки: водіям часто немає за що заправитися, пасажиропотоку під час карантину «нуль», а дотацій з міського бюджету ми не отримуємо. До карантину на маршрути виїжджали орієнтовно 240-245 машин.
Разом з тим продовжують діяти попередні правила: у салон транспорту пускають тільки через передні двері, якщо є вільні сидячі місця та за наявності захисної маски і рукавичок. І ще розрахунок має бути лише безготівковим — через валідатори, QR-коди та SMS.
За інструкцією, яку давали в міськраді, під час «суворого» карантину могли їздити транспортом лише працівники сфер критичної інфраструктури. На їх підприємствах оформлювали наказ, де вказано, що такі працівники «не можуть перейти на дистанційну роботу та мають пересуватись по місту Вінниця з використанням громадського транспорту».
Єдиної форми наказу немає, його пишуть в довільній формі. А потім з нього робили витяги по кожному з працівників. Ці витяги, які, по суті, й стають спецперепустками, мають проштампувати печаткою підприємства та завіряти штампом «Вінницької транспортної компанії». Останнього тепер робити не треба.
— До нас не потрібно приїжджати на завірення спецперепусток. Достатньо буде, щоб на цей витяг з наказу поставили печатку підприємства, яке може працювати під час карантину. Така довідка буде підставою для проїзду в громадському транспорті, — роз'яснив керівник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
На площі Гагаріна, нагадаємо, збираються поставити світлофор
Чи вдалося проїхати сьогодні без перепустки?
Читайте також:
«Мене питають: а що так можна було?» Це вінничани, які пересуваються на лежачих велосипедах
У Вінниці збирають два тролейбуси VinLine. Інші машини — під питанням
У транспорті досі можна проїхати за готівку. Чому нічого не змінилося
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 37 від 11 вересня 2024
Читати номер
Саша Мобила
Николай Касенюк
Крюк Крановой
Ols Kat reply Крюк Крановой
Олександр Зелений