З 1 травня у муніципальному транспорті планували залишити лише безготівкову оплату проїзду: через валідатори, QR-коди і SMS-повідомлення.
Однак, в перший день дії нових правил водії продовжували давати паперові квитки за готівку. Хоча проїзні квитки на місяць можна придбати тепер виключно в електронному форматі.
Розбиралися чому залишилися готівка та як ставляться до нових умов проїзду вінничани.
Відсьогодні, 1 травня, у трамваях, тролейбусах і автобусах мали змінити правила оплати проїзду. У «Вінницякартсервіс», яка впроваджує е-квиток у місті, раніше зазначали, що водії не зможуть приймати готівку, а платити за проїзд містяни будуть виключно через валідатори, QR-коди та СМС.
Проте, вийшовши сьогодні на вулицю, ми побачили, що можливістю розраховуватися за проїзд готівкою залишилася. Ми поспілкувалися з пасажирами, які стояли на зупинках та попросили їх розповісти, як вони розраховуються у громадському транспорті. Вінничани розказали, що платять або карткою, або користуються проїзними.
Вінничанин Гліб вже більше місяця сплачує проїзд банківською карткою.
— Це зручно, ніж шукати дрібні гроші у кишені. Хоча маю нарікання на саму роботу валідаторів — буває, що оплата не проходить або валідатори чомусь заблоковані. Хочеться, щоб все працювало справно, як годинник, — каже хлопець.
Гліб
Пенсіонер Олександр якраз купив у кіоску «Вінницької транспортної компанії» неперсоніфіковану «Картку вінничанина».
— Я чув, що за посвідченнями тепер їздити не можна. Тому купив картку, бо їжджу щодня по роботі. Пільгову картку оформити не встиг, бо не знав, що це потрібно робити, — розповів чоловік.
Олександр
Інші вінничани продовжують їздити за своїми посвідченнями:
— Мені все одно, як платити в транспорті. Бо в мене є службове посвідчення, їжджу за ним. Якщо потрібно буде оформити цю пільгову картку, то для мене це взагалі не проблема. Пільгу ж свою я не втрачу, — розказав чоловік, що не захотів представитися.
Те, що готівка досі «легальна» підтвердив контролер Олександр.
— Через карантин людей почало їздити значно менше. Буває дають на перевірку паперовий квиток, а буває картку. Якщо порівнювати з минулим тижнем, тепер частіше на перевірку дають картки. Якщо була оплата через картку, то паперових квитків як доказ не потрібно. Картку проводимо по своєму терміналу, де бачимо тільки час та борт, де було здійснено останню оплату проїзду, — пояснив працівник служби контролю «Вінницької транспортної компанії».
Олександр, контролер
Чого зараз справді немає у громадському транспорті, то це паперових проїзних квитків на місяць. Працівниця кіоску «ВТК» пояснила, що відтепер проїзні квитки можна купувати виключно в електронному вигляді. Для цього в неї тепер є POS-термінал:
— У нас в продажу є неперсоніфікована, «сіра» картка, де немає даних про власника. Купуєте її за 60 гривень, поповнюєте на 340 гривень (ціна загального проїзного, учнівський та студентський мають пільгову ціну - авт.) Тут ми її вам активуємо, щоб був проїзний на 30 днів, — розказала жінка.
Зробити електронний проїзний можна і у кіоску «Преса». Але варто знати, що проїзні квитки тепер мають ліміт поїздок. Так, загальний, учнівський та студентський проїзні квитки мають лише 130 поїздок та діють на всі види муніципального транспорта. За 500 гривень можна купити безлімітний проїзний.
Плюс, всі проїзні тепер діють не лише до кінця певного місяця, а протягом 30 календарних днів. З особливостями карток вінничанина можна ознайомитися за цим посиланням.
Директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна розказала, що готівку в транспорті залишили, оскільки зараз їздять лише ті люди, що мають спецперепустки.
— Метою запровадження безготівкової оплати було не заборона готівки, а те, щоб вінничани частіше платили картками, через валідатори. Це підвищує безпеку водія, який не контактує з пасажирами та слідкує за дорогою, — каже Бабіна. — З часом карантин закінчиться, але кондукторів вже не буде. У заповненому салоні навряд чи всі пасажири будуть йти до водія. Тому ми пропонуємо людям валідатори, QR-коди та SMS-оплату, щоб вони розраховувалися за проїзд, що напряму впливає на обсяг виручки транспортної компанії та якість перевезень.
Ось такі інструкції з'явилися у громадському транспорті міста
Також, Катерина Бабіна зазначила, що вінничани активно опановують муніципальні картки: за цей тиждень кількість нових користувачів «Вінницякартсервіс» зросла на 7 тисяч, а тих, хто придбав електронні проїзні, тепер близько 1000.
— Оскільки центр обслуговування клієнтів на Соборній зараз закритий, то ми організували адресну доставку. Готові картки поступово розвозимо по домівкам наших клієнтів. Кур’єр до приїзду зв’язується з власником картки та обирає зручний для людини час. Але в транспорті досі можна їздити за пільговими посвідченнями, якщо люди мають спецперепустки від «Вінницької транспортної компанії», — розказала директорка «Вінницякартсервіс».
За проектом е-квитка у Вінниці, готівка з транспорту не зникне навіть після завершення карантину й нормалізації пасажирських перевезень, що також підтвердила Бабіна. Паперовий квиток, схожий на фіскальний чек, пасажири зможуть отримати за готівку у водія.
Петиція до міськради, де вінничани вимагали залишити оплату готівкою в транспорті, набрала понад 350 підписів. Відповідь на звернення мають дати до 13 травня
Читайте також:
Вінницьких кондукторів «викреслили» з правил громадського транспорту
ТОП-4 головних питання про «збої» у роботі Е-квитка
Де можна купити «Картку вінничанина»? Опублікували перелік (КАРТА)
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Зина
Зиновий pruxasorik.ucoz.ru
Леся Гаврилюк
Леся Гаврилюк