«Трамваї з двома мільйонами кілометрів пробігу». Що за вагони Швейцарія передає Вінниці

- Цюрих виводить з експлуатації вагони типу Tram 2000, які тут прослужили протягом останніх 44-х років. Їх почнуть перевозити до Вінниці з наступного року.
- «Нові» вживані трамваї мають помаранчевий салон, великі вікна та плавний хід.
- Що ще відомо про швейцарські трамваї та хто заплатить за їх підготовку і перевезення до нашого міста?
Компанія громадського транспорту Цюриха виводить з експлуатації свої старі трамваї. З наступного року ці вагони почнуть перевозити пасажирів у Вінниці. Про це повідомляє швейцарське видання Tages-Anzeiger.
Вагони типу Tram 2000 прослужили на вулицях Цюриха протягом останніх 44-х років. Їх передадуть Вінниці, де вони зможуть прослужити наступні 15 років.
— Tram 2000 має два мільйони кілометрів пробігу. Але вони все ще повністю функціонують, — сказав начальник відділу промислових операцій муніципалітету Цюриха Майкл Баумер.
У 2022 році передадуть 35 вагонів. Це буде перша партія. Заплановано перевезти до Вінниці ще більше трамваїв, і цей проект триватиме до 2025 року.
Нагадаємо, Вінниця отримувала нинішні швейцарські вагони з 2007 по 2011 роки.
Що відомо про «нові» вживані трамваї
Вагони Tram 2000 були виготовлені наприкінці 1980-х років у Швейцарії. Трамвай без низькопідлогової вставки має 21,4 метра довжину, 2,2 метра ширину, 50 сидячих і 54 стоячих місць.
Вагон із «низькою підлогою», який пристосований для перевезення людей на візках, має такі параметри: 28 метрів довжина, 2,2 метра ширина, 68 сидячих та 75 стоячих місць.
В салоні великі вікна, менше хромованих вставок та більше пластикових панелей помаранчевого кольору. Сидіння з м'якою оббивкою. Двері ширші, ніж у «Міражів» та «Карпфенів», які вже їздять по Вінниці. Також в салоні дублюється вказівник маршруту, а на екранах пишуть назву зупинки і час прибуття до неї.
А завдяки м’якій підвісці трамваї мають плавний хід, що робить проїзд для пасажирів більш комфортним.
Скільки заплатимо за вагони
Наприкінці 2020-го вінницька мерія та уряд Швейцарії підписали угоду про передачу трамваїв.
Тоді ж говорили, що Вінниця отримає трамваї, яким по 40-50 років, але ця техніка регулярно проходила капітальний ремонт за швейцарськими стандартами.

Меморандумом передбачене надання запчастин, матеріалів, обладнання, консультаційних послуг та допомоги у навчанні персоналу «Вінницької транспортної компанії», аналогічно тому, як це відбувалося під час першої передачі цюрихських трамваїв у 2006-2011 роках.
Загальний бюджет проекту складає 3,55 мільйона швейцарських франків (102 млн грн за нинішнім курсом НБУ - авт.). З цієї суми внесок швейцарської організації SECO — 3,2 млн, компанії VBZ — 50 тисяч, а Вінницької міської ради — 300 тисяч швейцарських франків. Вінницька мерія витратить свій внесок на адаптацію цюрихських трамваїв до українських стандартів, введення їх в експлуатацію та підготовку депо для обслуговування цих вагонів.

Майбутні «вінницькі трамваї» оцінював вінничанин Валерій Старжинський, про що в матеріалі: «Без старих трамваїв Цюрих вже не той». Вінничанин розказав, на чому швейцарці їздять зараз.
Читайте також:
QR-коди, валідатори, SMS-ки. Як платити за проїзд у вінницькому транспорті
У громадському транспорті Вінниці знову відчиняють всі двері. З чим це пов’язано
«Зарплати не ростуть, лише проїзд». Дізналися, чи влаштовує вінничан транспорт за 8 гривень
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Владислав Коненко
Валерий Барабаш
Eugen Bip
Юрий Бондарук
Евгений Завальнюк reply Юрий Бондарук