Скільки коштували для Вінниці «нові» трамваї зі Швейцарії. Ми дізналися

- Цієї весни до нас почали привозити чергову партію вживаних вагонів з Цюриха. Наразі на території депо вже є 16 з 35 трамваїв. Це Tram 2000, яким по 30-40 років, але вони все ще у доброму стані. Левову частку коштів за їх ремонт та перевезення платить Швейцарія. А який внесок нашої громади, щоб трамваї возили вінничан?
Цього року варто очікувати суттєвого оновлення трамвайного парку Вінниці. До нас привезли чергову партію швейцарських вагонів — Tram 2000, які їздили на маршрутах у Цюриху. Зараз в місті вже 16 цих вагонів. Передадуть ще 20 одиниць.
Це не нові трамваї, а 1976-1987 років випуску. Регулярно проходили ремонти за швейцарськими стандартами.
Вагони мають 50 сидячих і 54 стоячих місць. Багато поручнів у салоні. Передні двері ширші, ніж у попередніх моделях, що зараз їздять Вінницею. Підніжка сходів, що автоматично відкидається під час зупинки, спускається нижче.

Очікується, що перші п’ять Tram 2000 вийдуть на вінницькі маршрути 10 липня. А скільки міська громада Вінниці заплатила за вживані вагони зі Швейцарії?
Поїдуть по маршрутах в липні
Останнім часом нові для Вінниці трамваї можна побачити на різноманітних маршрутах у місті. Це водії опановують керування технікою.
Після отримання машин зі Швейцарії вінницькі транспортники проводять низку підготовчих робіт. Серед них — випробування спеціалізованою лабораторією, далі сертифікація за вимогами законодавства України, потім трамваї реєструють в інспекції електротранспорту, виконують технічне обслуговування. Також на новоприбулих трамваях повністю оновлюють інформаційну систему та валідатори.

Коли трамваї з'являться на маршрутах міста? Раніше на це питання відповів гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Олександр Нечаєв.
— Ми плануємо, що 10 липня трамваї вперше вийдуть на маршрут, — сказав він. — Спочатку їх буде п'ять, інші випустимо пізніше.
Скільки платимо за «нові» вагони
Проте трамваї з Цюриха — не є повністю безоплатним подарунком для Вінниці. Скільки вже витратили коштів? Дізналися через інформаційний запит до міськради.
«З бюджету Вінницької міської територіальної громади на поповнення статутного капіталу комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія» виділено 5,5 мільйона гривень. Ці кошти призначені на отримання та адаптацію трамвайних вагонів з міста Цюрих в кількості 35 одиниць», — йдеться у відповіді від міськради.

З меморандуму, який підписали представники уряду Швейцарії та вінницької влади, ми знаємо і загальну вартість проєкту перевезення до Вінниці вагонів із Цюриха. Вона складає 3 мільйони 550 тисяч швейцарських франків. У перерахунку на нашу нацвалюту — це 144 мільйони 927 тисяч гривень (за курсом НБУ на 15 червня - авт.).
Левову частку фінансування проєкту бере на себе швейцарська сторона — 3 мільйони 200 тисяч швейцарських франків. Вони платять за косметичний ремонт перед перевезенням, транспортування, надання комплекту запчастин та обладнання до вагонів, навчання персоналу тощо. Ще 50 тисяч швейцарських франків платить транспортна компанія Цюриха VBZ.
Внесок Вінниці складає 300 тисяч швейцарських франків (12,25 мільйона гривень). На ці кошти «Вінницька транспортна компанія» відвантажує вагони та адаптує їх під наші умови.
Простими словами, 35 вагонів з Цюриха наша громада отримає за вартістю, що трохи більшої ціни ніж один тролейбус VinLine: закупівля усіх складових тролейбусу та складання його на базі тролейбусного депо вартує близько 11 мільйонів гривень.
Читайте також:
Відновлюють реконструкцію Батозької: коли дозволять рух громадського та приватного транспорту?
11,8 мільйона кілометрів муніципальний транспорт проїхав за рік у Вінниці
«Треба трамвай на Академічний»: вінничани про те, яких маршрутів транспорту не вистачає у місті
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
І чогось іншого теж?
Ще не вечір, ще все може статись, техніка не просто стара, а вже, чорт забирай, вінтажна.
Завжди свіжа та перевірена інформація на нашому Телеграм-каналі 👉 https://t.me/+i-ok5yoWHO0xNTQ6