Скільки коштували для Вінниці «нові» трамваї зі Швейцарії. Ми дізналися

Скільки коштували для Вінниці «нові» трамваї зі Швейцарії. Ми дізналися
Tram 2000 на території депо «Вінницької транспортної компанії». Фото: transphoto.org
  • Цієї весни до нас почали привозити чергову партію вживаних вагонів з Цюриха. Наразі на території депо вже є 16 з 35 трамваїв. Це Tram 2000, яким по 30-40 років, але вони все ще у доброму стані. Левову частку коштів за їх ремонт та перевезення платить Швейцарія. А який внесок нашої громади, щоб трамваї возили вінничан?

Цього року варто очікувати суттєвого оновлення трамвайного парку Вінниці. До нас привезли чергову партію швейцарських вагонів — Tram 2000, які їздили на маршрутах у Цюриху. Зараз в місті вже 16 цих вагонів. Передадуть ще 20 одиниць.

Це не нові трамваї, а 1976-1987 років випуску. Регулярно проходили ремонти за швейцарськими стандартами.

Вагони мають 50 сидячих і 54 стоячих місць. Багато поручнів у салоні. Передні двері ширші, ніж у попередніх моделях, що зараз їздять Вінницею. Підніжка сходів, що автоматично відкидається під час зупинки, спускається нижче.

Відео дня
Вагони перевозили по Європі залізницею. До нас їх привезли на автотралах

Очікується, що перші п’ять Tram 2000 вийдуть на вінницькі маршрути 10 липня. А скільки міська громада Вінниці заплатила за вживані вагони зі Швейцарії?

Поїдуть по маршрутах в липні

Останнім часом нові для Вінниці трамваї можна побачити на різноманітних маршрутах у місті. Це водії опановують керування технікою. 

Після отримання машин зі Швейцарії вінницькі транспортники проводять низку підготовчих робіт. Серед них — випробування спеціалізованою лабораторією, далі сертифікація за вимогами законодавства України, потім трамваї реєструють в інспекції електротранспорту, виконують технічне обслуговування. Також на новоприбулих трамваях повністю оновлюють інформаційну систему та валідатори.

Розвантаження одного з перших трамваїв у Вінниці

Коли трамваї з'являться на маршрутах міста? Раніше на це питання відповів гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Олександр Нечаєв.

— Ми плануємо, що 10 липня трамваї вперше вийдуть на маршрут, — сказав він. — Спочатку їх буде п'ять, інші випустимо пізніше.

Скільки платимо за «нові» вагони

Проте трамваї з Цюриха — не є повністю безоплатним подарунком для Вінниці. Скільки вже витратили коштів? Дізналися через інформаційний запит до міськради.

«З бюджету Вінницької міської територіальної громади на поповнення статутного капіталу комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія» виділено 5,5 мільйона гривень. Ці кошти призначені на отримання та адаптацію трамвайних вагонів з міста Цюрих в кількості 35 одиниць», — йдеться у відповіді від міськради.

У салоні м'які сидіння та багато поручнів. Підніжка, яка відкидається на зупинці, спускається нижче, ніж у «Міражах» і «Карпфенах»

З меморандуму, який підписали представники уряду Швейцарії та вінницької влади, ми знаємо і загальну вартість проєкту перевезення до Вінниці вагонів із Цюриха. Вона складає 3 мільйони 550 тисяч швейцарських франків. У перерахунку на нашу нацвалюту — це 144 мільйони 927 тисяч гривень (за курсом НБУ на 15 червня - авт.).

Левову частку фінансування проєкту бере на себе швейцарська сторона — 3 мільйони 200 тисяч швейцарських франків. Вони платять за косметичний ремонт перед перевезенням, транспортування, надання комплекту запчастин та обладнання до вагонів, навчання персоналу тощо. Ще 50 тисяч швейцарських франків платить транспортна компанія Цюриха VBZ.

Внесок Вінниці складає 300 тисяч швейцарських франків (12,25 мільйона гривень). На ці кошти «Вінницька транспортна компанія» відвантажує вагони та адаптує їх під наші умови.

Простими словами, 35 вагонів з Цюриха наша громада отримає за вартістю, що трохи більшої ціни ніж один тролейбус VinLine: закупівля усіх складових тролейбусу та складання його на базі тролейбусного депо вартує близько 11 мільйонів гривень.

 

Читайте також:

Відновлюють реконструкцію Батозької: коли дозволять рух громадського та приватного транспорту?

11,8 мільйона кілометрів муніципальний транспорт проїхав за рік у Вінниці

«Треба трамвай на Академічний»: вінничани про те, яких маршрутів транспорту не вистачає у місті

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (10)
  • Олег Каськов

    А скільки коштує завершення "ремонту" вул.Батозької до зал.вокзалу?

    AK reply Олег Каськов

    Ви пропонуєте туди на суботник відправити штат ВМР? Я за, прямо як в сисисир! А якщо серйозно, і нас принцип роботи не такий як при СРСР, процеси працюють паралельно і після відгалуження, на нього можна вплинути через суд або інші обумовлені способи, по сплину часу.
  • Читач34

    А не думаєте, чому Швейцарія позбувається такого стар'я? навіть 1% можливості, що 40-річна металева стіна лопне на ходу, чи когось дьорне током, чи під 90-річною бабкою лопне стілець і вона потрапить в лікарню- це вже багато + можна сісти. А в нас скажуть: воно само.

    Anton Z. reply Читач34

    старі трами карпфени і міражі в нас ходять мало не 15 років і ще досі в чудовому стані. І не лопали на ходу.

    Читач34 reply Anton Z.

    А Ви знаєте на 100%, що такого не було?

    І чогось іншого теж?

    Ще не вечір, ще все може статись, техніка не просто стара, а вже,  чорт забирай, вінтажна.

    Читач34 reply Читач34

    Вже через рік після поставки минулої партії 45-річного "новья" практично щомісяця пішли випадки сходу з рейок. Швейцарці кожні 6-7 р робили капремонт, і вже потребуючими капремонту вони пришли до нас. Попри це їх ганяють вже 15 р.

    AK reply Читач34

    Правильно вагони винні, а те, що колія у нас місцями як корова поссяла, крива як карпати, то то нічого...

    Читач34 reply AK

    Винне те й те
  • Іван Морозов

    Один новий трамвай коштує більше 1 млн. євро, так що це не гроші.
  • Новини Вінниці на 20хвилин

    Завжди свіжа та перевірена інформація на нашому Телеграм-каналі 👉 https://t.me/+i-ok5yoWHO0xNTQ6

keyboard_arrow_up