Сім головних проблем з валідаторами у Вінниці. Дізналися, як їх вирішують

Сім головних проблем з валідаторами у Вінниці. Дізналися, як їх вирішують
  • Три роки тому у Вінниці з'явилися валідатори: в грудні 2019 року електронний квиток почав працювати у трамваях. 
  • Але разом з тим, при оплаті проїзду карткою, пасажири почали стикатися з різними проблеми.
  • Про додаткові списання, блокування банківських карток, затримку онлайн-поповнень та інше, що продовжує дратувати вінничан — обговорили в інтерв’ю з директоркою «Вінницякартсервіс» Катериною Бабіною.

Що найбільше дратує вінничан у користуванні валідаторами в транспорті? Ми питали наших читачів на facebook-сторінці «Новини Вінниці на 20хвилин». А також пошукали скарги у telegram-спільноті «Муніципальна картка вінничанина».

Відтак сформували перелік проблем, про які найчастіше згадували люди. Деякі з цих незручностей існують стільки ж, скільки діє електронний квиток у вінницькому транспорті. Чому так? Як їх вирішують? Про це поговорили з директоркою КП «Вінницякартсервіс» Катериною Бабіною.

«За одну поїздку — списали 2-3 рази»

— Продовжують скаржитись на додаткові списання. Що людина заплатила за поїздку банківською карткою, а списало за 2-3 поїздки за раз.

Відео дня

— Скільки б звітів ми не розбирали, але додаткових списань ми не виявили жодного разу. Найбільше такої роботи ми проводили на початковому етапі, коли нам самим потрібно було визначити, які самі проблеми маємо, аби якнайшвидше їх усунути. 

Проблема була з іншим, коли, наприклад, в системі до кінця дня залишалася велика черга на списання коштів. 

За ніч вони не списувалися, а на ранок борти знову виїжджали на маршрути і в них проводилися нові транзакції. Першочергово у таких випадках кошти списувалися за вранішню поїздку, а умовно вчорашня переходила на наступний етап. Гроші могло зняти через кілька днів, а люди думали, що це якесь додаткове списання.

Тут варто одразу пояснити, про яку «чергу» розповіла директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. Особливість роботи вінницьких валідаторів у тому, що вони передають інформацію про списання коштів один раз на 3-5 хвилин.

Якщо транспорт їде у зоні, де слабкий зв’язок (передача відбувається через мобільний інтернет - авт.), то списання відбувається пізніше.

— Траплялися ще випадки, коли транспорт потрапляв у ДТП. Вивантаження даних з таких бортів могло відбуватися через місяць (через розслідування ДТП - авт.), тоді гроші з карток пасажирів також починали списувати через місяць. Люди могли не розуміти причини, бо забували, що за якусь поїздку у них не зняло коштів.

Катерина Бабіна додала, що з початку грудня «Вінницякартсервіс» перейшли на нову фінансову систему і списання коштів за оплату проїзду стали проходити швидше.

— Бувають випадки, коли людина оплачує проїзд банківською карткою, але контролерам при перевірці цієї транзакції не відображає. Чому так трапляється?

— Коли людина прикладає картку до валідатора, вона бачить або зелену позначку і відповідний звуковий сигнал, що значить, що проїзд оплачено, або червону з іншим сигналом, коли проїзд не оплачено. 

Повідомлення про списання коштів з картки на телефон приходить не одразу. При перевірці контролери не вимагають списання. Вони не дивляться, чи дійсно з банківського рахунку було зняття. 

Достатньо лише того, щоб на валідаторі збереглися перші та останні цифри вашої картки, тоді при перевірці контролери побачать, що ви розрахувалися. Тому не може такого бути, щоб людина дійсно розрахувалася, але контролер цього не побачив.

Про блокування карток після валідацій

— Поговорімо про блокування банківських карток після розрахунку на валідаторі. Знайома проблема?

— Так, знайома. Бувають ситуації, що людина постійно користується транспортом, але списання не відбувається, скажімо, десять днів. Потім ми намагаємося списати кошти за усі ці поїздки, але коштів на картці пасажира виявляється недостатньо. У такому випадку картка блокується через заборгованість. 

У мобільному додатку «Е-квиток Вінниці» є функція «Погасити заборгованість». Для цього спочатку потрібно там зареєструватися, прив’язати свою банківську картку та списати заборгованість. Наступного дня ваша картка розблокується.

Хочу наголосити, що картка блокується лише у нашій системі. На усі інші ваші фінансові операції це ніяким чином не впливає.

— Мав ситуацію, коли кошти на рахунку були, але картку все одно заблокували. Через уявну заборгованість.

— У нас дійсно були такі ситуації з картками деяких банків. Зазвичай це траплялося, коли банки запускали якісь оновлення у своїх системах. При спробі списати кошти, банк не дозволяв нам зробити цього, розцінюючи це як небезпеку для власника картки. Ми зверталися до цих банків і вони змінювали умови списання.

Проблеми з «Муніципальними картками вінничанина»

— Однією муніципальною карткою можна одночасно розрахуватися за кількох пасажирів. Чому у таких випадках перестає працювати функція безплатної пересадки?

— Тому, що перевага такої функції доступна лише для власника муніципальної картки. За інших людей власник картки розрахуватися може, але у разі пересадки в інший транспорт йому доведеться розрахуватися за них ще раз. Якщо вони хочуть їздити з безплатними пересадками, то їм краще придбати власні картки.

— Містяни ще скаржаться на поповнення муніципальних карток в онлайні. Говорять, що картки поповнюють, але гроші на баланс не приходять навіть після активації картки на валідаторі.

— Поповнити картку можна через сайт et.vn.ua. Найближчим часом така ж функція буде доступна й у застосунку «Е-квиток Вінниці». Також по місту є чимало терміналів EasyPay. 

Масових звернень з цього питання ми не маємо. Але такі випадки дійсно можуть траплятися. Наприклад, на початках були випадки, коли людина могла поповнити свою картку, але активації картки не відбувалося через проблеми з покриттям у транспорті. Зараз таке може бути через перебої зі світлом, тому що через його відсутність можуть не працювати станції мобільних операторів. 

Зі свого боку ми зробили вай-фай в усіх депо, усі борти мають сталий мобільний трафік. Дещо ми, звісно, будемо доналаштовувати, тому що цей процес безупинний. 

Про повернення готівки у муніципальний транспорт

— Розкажіть ще про розрахунок банківськими картками у маршрутках. Чому цього досі не можна робити, хоча муніципальні картки валідатори в маршрутних таксі вже давно приймають.

— Попри усі складності, я хочу вже запускати цей процес. Наприклад, можна у тестовому режимі запустити таку функцію на маршрутах 1А та 2А. Думаю, що в останній тиждень цього року ми протестуємо це.

Нам потрібно зрозуміти, які технічні складності можуть нас спіткати. І чим швидше ми зрозуміємо це, тим швидше їх вирішимо. 

Проблема можливості розрахунку банківською карткою у маршрутках полягає ще й в тому, що перевізники постійно змінюють свої машини. Ми можемо все зробити в маршрутці, а власник її продає чи замінює на нову, і ми маємо робити все те саме, але вже з іншою машиною.

— Є запит на альтернативні способи оплати від людей з інших міст, передмістя Вінниці. Зокрема, люди хочуть платити готівкою у водія й в муніципальному транспорті.

— Я думаю, що всі знають, що у Вінниці автоматизована система оплати проїзду. Крім того, ми маємо безліч варіантів, як це зробити: муніципальна картка, банківська, NFC, СМС, QR-коди, термінали EasyPay.

Повертатися до паперових квитків у водія — це додаткове навантаження на людей, інкасація, податки… І я не думаю, що це вирішить проблему. Скоріше, це створить нові труднощі.

Раніше, нагадаємо, вінничани розповіли, що їх дратує у роботі валідаторів.

 

Читайте також:

Прибуде через одну хвилину. Чи варто вірити транспортним застосункам та розумним зупинкам

«Поїздка була одна, а гроші зняли шість разів». Чому з банківських карток масово списують кошти

Усі маршрути на долоні. Що є в додатку, який слідкує за транспортом по GPS

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (2)
  • Тыдыш

    а розробників поставити раком? не пробували ні?

    чи грошики були "чесно" відкочені?
  • Cheshik Polek

    Стягувати штрафи виключно готівкою можна, а оплачувати за проїзд готівкою не можна? Л - логіка.

    Або штрафи не брати готівкою, або не штрафувати, доки пасажирам заборонено платити за проїзд готівкою. В законі України "Про валюту і валютні операції" написано так:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2473-19#Text

    Стаття 1. Визначення термінів

    6) національна валюта (гривня):

    а) грошові знаки грошової одиниці України - гривні у вигляді банкнот, монет, у тому числі обігових, пам’ятних та ювілейних монет, і в інших формах, що перебувають в обігу та є законним платіжним засобом на території України, а також вилучені або такі, що вилучаються з обігу, але підлягають обміну на грошові знаки, що перебувають в обігу;

    б) кошти на рахунках у банках та інших фінансових установах, виражені у гривні;

    в) електронні гроші, номіновані у гривні;

    г) цифрові гроші Національного банку України;



    Стаття 5. Розрахунки

    1. Гривня є єдиним законним платіжним засобом в Україні з урахуванням особливостей, встановлених частиною другою цієї статті, і приймається без обмежень на всій території України для проведення розрахунків.

keyboard_arrow_up