Понад 70 мільйонів гривень витратять на нові тролейбуси VinLine

Понад 70 мільйонів гривень витратять на нові тролейбуси VinLine
Попри війну у Вінниці продовжать складати VinLine. Транспортники планують зібрати десять машин до 2024 року
  • Вінницькі транспортники замовили десять машинокомплектів для складання тролейбусів.
  • Відомо, що п’ять з них матимуть автономний хід. А отже зможуть їздити без підключення до контактної мережі та виконувати рейси до приміських сіл.
  • Хто постачальник кузовів? Що відомо про продукцію? Та скільки коштують машинокомплекти?

Ще десять тролейбусів VinLine планують зібрати у Вінниці. За таке рішення проголосували міські депутати на сесії міськради 7 липня. П’ять з них матимуть автономний хід та зможуть їздити там, де непрокладена контактна мережа.

Складати дешевше, ніж купити з заводу

Тролейбуси VinLine почали збирати у Вінниці ще у 2019 році, щоб замінити застарілий та енергозатратний громадський транспорт на енергоощадний та зручний. 

У міськраді кажуть, що за цей час VinLine чудово себе зарекомендували. Ці тролейбуси безшумні, більш комфортні та безпечні для пасажирів, зручні для маломобільних груп населення. І, за словами водіїв — ефективніші та простіші в експлуатації.

Ще ці тролейбуси енергоощадні: вони економлять до 40% електроенергії порівняно зі старішим моделями. А п’ять з десяти тролейбусів, які хочуть скласти протягом року, матимуть автономний хід. А, отже, їх можна буде використовувати на приєднаних територіях.

Посадовці міської ради також зауважили, що складання «рогатих» відбувається у нашому тролейбусному депо, фахівцями «Вінницької транспортної компанії».

«Щодо фінансів, то однозначно виготовити дешевше, ніж купити. Також це й додаткові робочі місця», — йдеться в повідомленні мерії.

Співробітники «Вінницької транспортної компанії» планують зібрати десять тролейбусів до 2024 року.

Закупівлю вже провели

Попри те, що депутати погодили рішення про складання тролейбусів 7 липня, транспортники провели тендер на закупівлю кузовів ще місяць тому: 30 червня затвердили постачальника, про що дізналися з системи «Прозорро».

Переможцем тендеру є товариство «Політехносервіс» з Броварів, в якого «Вінницька транспортна компанія» купувала запчастини й для попередніх тролейбусів.

З тендерної документації незрозуміло, яка країна походження кузовів. Транспортники вказали, що він має бути довжиною 12 метрів, зможе перевозити до 80 пасажирів, матиме 37 сидячих місць.

Але точно можна сказати, що це буде не білоруський «МАЗ»: на поставку білоруських та російських запчастин є пряма заборона, про що вказано у тендерній документації.

Раніше, нагадаємо, VinLine почали складати з турецьких кузовів AKIA (завод виробника знаходиться у місті Бурса, Туреччина). Бюджет виготовлення нового тролейбуса на базі турецького кузову, з автономним ходом, включно з матеріалами, сплаченими податками та витратами на оплату праці становила 11 мільйонів гривень.

У ціну входить доставка і податки

Але точно відомо, що підрядник «Політехносервіс» має привезти у Вінницю десять машинокомплектів, які складаються з: кузова із низьким рівнем підлоги, передньої вісі, ведучого моста, тягового двигуна, карданного валу, гідростанції, постаменту для встановлення обладнання на даху тролейбуса, драбини, пристрою контролю ізоляції, комплекту кабельної продукції та траверсу тягового електродвигуна.

Опитування

Чи потрібно, поки триває війна, витрачати кошти на складання тролейбусів?

Загальна вартість десяти машинокомплектів — 74 мільйони 904 тисячі гривень або 7,4 мільйона гривень за одиницю. У таку ціну входить ПДВ, тара і доставка машинокомплектів до тролейбусного депо.

Саме постачання, згідно з договором підряду, має початися у третьому кварталі 2023 року. Розрахунок за машинокомплекти відбуватиметься по факту їх отримання.

Куплять ще один польський тролейбус

Крім того, на сесії міськради 7 липня депутати проголосували за придбання ще одного тролейбуса Solaris Trollino 12.

Вони також енергоощадні – споживають електроенергії на 30% менше за старі тролейбуси ЗіУ-9. Мають комфортний салон. А також – низьку підлогу, відкидний пандус, щоб ним було комфортно користуватись як людям, які користуються інвалідним візком, так і мамам з дитячими візочками.

«Попри війну ми продовжуємо працювати над оновленням та поповненням нашого тролейбусного парку, – зазначив директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін. — Ці тролейбуси дозволять покращити пасажироперевезення як у Вінниці, так і на приєднаних територіях».

Крім того, придбають й машину контактної мережі, яка дозволить оперативно ліквідовувати аварійні ситуації на лініях контактної мережі.

 

Читайте також:

Вінницькому тролейбусу — 59! Чому його запуск був таємним?

Як поскаржитися на водіїв та контролерів «Вінницької транспортної компанії»

Скільки коштували для Вінниці «нові» трамваї зі Швейцарії

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (14)
  • Dobryak Dobryak

    Заздрю Вінниці🔥
    Поки там активно піднімають питання урбаністики, громадського транспорту і закуповують нові та вживані тролейбуси та трамваї, в Тернополі закупівлі тролейбусів останнім часом стали поодинокими випадками, а останній новий з заводу тролейбус уже має 15 років, зате на часі земелька, самопіар та покривання нелегальних забудовників, і потужне автомобільне лоббі.
  • Читач77

    Нагальніше- зберегти життя воїнам.
    Все - для ПЕРКМОГИ.
    а тих хто заховав своїх дітей за кордоном і продовжує великий дерибан - до відповідальності !
  • Читач

    Швейцарські трамваї 1959-1968 років досі на вулицях Вінниці. Я розумію, що робили їх добротно, але манюні форточки, дерев'яні сидіння, вузькі двері морально застаріли((
  • Viktoriya Boyko

    ХАЙ РОБЛЯТЬ НОВІ, ТОМУ ЩО СТАРІ ДАВНО ПОРА ВИКИНУТИ, ВОНИ СМЕРДЯТЬ

keyboard_arrow_up