На площі Гагаріна з 17 серпня тривають роботи з реорганізації руху. Спочатку там встановили стовпи для світлофорів, прокладали під землею електромережу. Згодом — паралельно трамвайним коліям поставили делінеатори, які обмежують заїзд авто на рейки.
З останніх новацій — нова розмітка, якою «побілили» ледь не увесь простір та стовпчики, якими звузили заїзди за напрямками Хмельницьке шосе — Соборна та Пирогова — Соборна.
Крім того, примітили, що над площею вже висять світлофори, яких за проектом тут має бути 23: десять для транспорту, десять для пішоходів та три світлофори для трамваїв.
У мерії розраховують, що нова організація руху дозволить підвищити безпеку руху на площі (за минулий рік тут сталося 13 аварій, що є антирекордом), забезпечить стабільну роботу транспорту (зокрема, трамваїв), вдасться по центру площі прокласти пішохідні переходи.
Водночас нова організація руху, яка ще остаточно не зроблена, вже викликала хвилю обурень в соцмережах.
«Була єдина ділянка дороги в центрі без пробок. І аварій там не густо. Тепер, щоб з’їхати з Соборної буде затор на всю вулицю. Хіба для цього експериментують?», — пише Віра Гребінна.
«Навмисне звуження проїзної частини, невігластво. Бездумне впровадження обмежень призведе до більших проблем», — вважає Андрій Дядіков.
«Сьогодні декілька раз проїжджала перехрестя, і кожен раз був затор, і всі один одному сигналили», — пише Вікторія Бойко.
«Тиждень тому спостерігала, як ремонтували тролейбусну лінію в годину-пік. Машини помалу роз'їжджалися по розмітці. Зараз там наставили стовпчиків. І все, в разі ДТП чи іншої ситуації всі просто стануть», — коментує Людмила Тихонюк.
І ще у соцмережі публікують відео, як через стовпчики не змогла проїхати «швидка».
Щоправда, у тому ж дописі з опитуванням також зазначали, що «Соборна закрита для проїзду приватного транспорту» і те, що «оцінювати треба тоді, коли усе дороблять». Були поодинокі коментарі, що нова організація руху на Гагаріна «подобається», бо там привели до ладу розмітку.
Площа Гагаріна, нагадаємо, вже кілька років є «рекордсменом» за кількістю ДТП: у 2019 році — 13 ДТП, у 2018-му — 9, а у 2017 році взагалі антирекорд — 15 аварій. Водії винуватять в цьому зміну пріоритетів руху: головною дорогою з червня 2017 року стала Пирогова-Соборна замість Соборної-Хмельницьке шосе. Вони неодноразово подавали петиції до міської влади, щоб повернути старі пріоритети руху.
Однак у мерії вважають, що це не виправило б ситуацію. Тому запланували зробити проїзд на Гагаріна повністю регульованим: поставити 23 (!) світлофори для кожного потоку: автотранспорту, пішоходів, трамваїв. Вони мають бути «розумними»: тривалість зеленого сигналу буде збільшуватися на тому напрямку, де найбільше скупчення транспорту.
Разом з цим на площі Гагаріна прокладуть нові пішохідні переходи та зменшать кількість смуг для проїзду: заїхати на Соборну з вулиці Пирогова можна буде лише по одній смузі.
Водійська спільнота прогнозує появу заторів, як це було зі світлофором на Театральній-Соборній та «транспортний колапс», якщо на новій площі Гагаріна трапиться аварія — адже звільнені від машин ділянки асфальту збираються перекрити стовпчиками.
На реорганізацію площі збираються витратити близько 2 мільйонів гривень з бюджету Вінниці. Кілька місяців нова система руху працюватиме у «тестовому режимі», яким передбачена наладка інтервалів роботи світлофорів.
Як ставитесь до нової організації руху на Гагаріна?
Про зміну руху на Гагаріна писали у матеріалах:
Епіцентр ДТП стане осередком заторів? Що не так з планами на площу Гагаріна
Тестовий режим та 23 світлофори. Що робитимуть з площею Гагаріна
Коло — не варіант. Як і навіщо змінюють схему руху на площі Гагаріна
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер