Невже дочекались? У Вінниці готуються до відновлення реконструкції Батозької
- Реконструкція Батозької, яка була призупинена через війну, невдовзі буде відновлена.
- У мерії оголосили тендер на пошук підрядника. Технічним завданням передбачається асфальтування, прокладання колій, благоустрій.
- Обсяг робіт — більший, ніж було вказано у попередньому контракті. Як і сама ціна
Ділянка від Муніципального ринку до виїзду з «Епіцентру» перекрита на реконструкцію ще з осені 2021 року.
Дорога без асфальту, але залишається проїзною — поодинокі автомобілі та навіть невеликі вантажівки скорочують тут собі шлях до проспекту Коцюбинського, так і у зворотному напрямку.
Плити під колії використовують вінничани: цей піший шлях є рівним й не збирає на собі багато калюж, на відміну від тротуарів навколо.
Востаннє будівельників тут бачили у червні 2022-го. Але невдовзі реконструкція цієї магістралі буде відновлена.
Проєкт реалізували на 50%
Підставою для цього стало пом’якшення обмежень на витрати з місцевих бюджетів. 24 грудня Кабмін прийняв зміни до постанови №590, чим дозволив фінансувати реконструкцію вуличної інфраструктури. Вони набули чинності в січні цього року і з того часу мерія почала готуватися до відновлення реконструкції Батозької.
— Ми замовили коригування проектно-кошторисної документації. Постала потреба у виконанні більшого обсягу робіт та, серед іншого, з 2021 року зросли ціни на будівельні матеріали та й сама вартість роботи будівельників, — говорить журналісту директор департаменту комунального господарства і благоустрою міськради Юрій Семенюк.
За попереднім договором підряду, реконструкція вартувала 175,6 мільйона гривень. За ці кошти генпідрядник «Будівельно-монтажна фірма «Еталон-Буд» мав замінити колії, асфальтування дороги, усі підземні комунікації та освітлення, поставити світлофори, здійснити озеленення території.
Зі звітів читаємо, що ділянка дороги на реконструкцію має довжину 657 метрів; ширина проїзної частини, разом з колією — 13,6 метра; кількість зупинок, які поставлять на цій ділянці вулиці: три трамвайних, дві тролейбусних (на перспективу, цією вулицею має поїхати ще й «рогатий»).
— Наразі проєкт реалізований на 50%, — говорив про реконструкцію Батозької міський голова Вінниці Сергій Моргунов у листопаді минулого року.
Візуально ми бачимо, що на частині вулиці прокладені плити під колії, вириті корита під нову дорогу, яка засипана відсівом та камінням, замінені опори під ліхтарі.
Тож з попереднім підрядником за виконані роботи розрахувалися — заплатили 47,2 мільйона гривень. І у квітні цього року оголосили нову закупівлю в ProZorro на продовження реконструкції вулиці Батозької.
Здорожчали роботи, додали нові ділянки
Якщо порівнювати з попереднім кошторисом, то реконструкція Батозької здорожчала у півтора раза. У 2021 році роботи й матеріали коштували 178,9 мільйона гривень. А зараз кошторисна вартість реконструкції зросла до 291 мільйона!
— Додали кілька ділянок, які не зміг, через обмеження від уряду, зробити попередній підрядник. А також нові, які були додані після проведеного коригування. Це, зокрема, реконструкція колії на розворотному кільці трамваїв. Воно, попередньо, залишиться на тому місці, де зараз, — пояснив журналісту директор департаменту комунального господарства Юрій Семенюк.
Розворотне коло для трамваїв, нагадаємо, планували розмістити на Привокзальній площі. Щоб зупинки були ще ближче до виходу з вокзалу, та й не тільки трамвайні: були довоєнні плани перетворити Привокзальну площу на транспортний хаб, де по-новому впорядкують рух.
Ще в технічному завданні, яке розміщене на 48 сторінках, помітили появу світлофорного об’єкта. Кількість світлофорів — аж 18 одиниць.
— Це буде за європейським зразком, по окремому світлофорному сигналу на кожну смугу для різного транспорту, на пішохідні переходи. І цей світлофорний об’єкт буде розміщений по всій довжині вулиці, а не тільки на перехресті вулиць Янгеля — Батозька (біля Муніципального ринку), — пояснив Семенюк.
Крім контактної мережі для трамваїв, багато записано і про появу контактної мережі для тролейбусів на Батозькій. Зокрема, підряднику доручать встановити кріплення та розгалуження для мереж типу «трамвай/тролейбус».
— Цим тендером не передбачається прокладання контактної мережі для тролейбусів. На перспективу вона там проектується, для чого збираються ставити опори, кріплення тощо, — сказав Юрій Семенюк.
Три маршрути тролейбусів — 15, 15А, 15Б — зараз мають за кінцеву зупинку «Муніципальний ринок». Частина з них має автономний хід, тож після завершення реконструкції зможуть їздити без «рогів» до Залізничного вокзалу.
Та й на далеку перспективу, між вулицями Янгеля і Ватутіна (нині Левка Лук’яненка), планується будівництво вантового моста над залізницею.
І цим шляхопроводом також зможе рухатися тролейбус. Відтак поява контактної мережі для тролейбусів на Батозькій має сенс.
Коли почнеться і завершиться оновлення вулиці?
У ProZorro зазначили, що початок відбору підрядника визначений на 13 квітня цього року. Після відбору підпишуть договір підряду з переможцем торгів й вже тоді будуть відомі точна вартість та чіткі терміни реконструкції.
Зараз же кошторисна вартість реконструкції Батозької — 291 мільйон 40 тисяч 270 гривень. Орієнтовний термін завершення робіт: 30 жовтня 2024 року.
Щоправда, це вже другий тендер щодо цієї реконструкції, який мерія оголошувала в цьому році. Першу закупівлю скасували. Не було пропозицій від потенційних підрядників.
Читайте також:
Реконструкція переходу на Урожаї: коли, як та навіщо це треба?
Біля «Зорі» хочуть зробити парковку. Ціна — 3,1 мільйона гривень
Триває капремонт «Хіміка». Як змінився парк за цю зиму?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Читач34
Andrij Kostanda
Ната Ли
Aksanina Khmel
Oleksandr Varenko reply Aksanina Khmel