На виробництво п’яти VinLine хочуть взяти кредит. Застава — муніципальний транспорт

На виробництво п’яти VinLine хочуть взяти кредит. Застава — муніципальний транспорт
План виробництва VinLine у 2021 році зменшили. Якщо раніше говорили, що буде десять нових тролейбусів, то тепер складуть тільки п'ять / Фото: transphoto.org
  • Позику на 35 мільйонів гривень під 12,5% річних збираються брати в «Укргазбанку». Кошти витратять на виробництво п’яти тролейбусів VinLine.
  • Рішення схвалив виконком, тепер потрібно отримати «добро» від депутатів міської ради.
  • Розповідаємо, які умови договору, чому вирішили брати кредит та чим «завинили» старі тролейбуси ЗіУ-9, що їх хочуть якнайшвидше замінити.

До сесії міської ради, яка відбудеться 26 березня, підготували проект рішення про отримання кредиту для складання п’яти тролейбусів VinLine з автономним ходом. Посадовці хочуть дозволити «Вінницькій транспортній компанії» взяти позику в «Укргазбанку» на 35 мільйонів гривень.

Виконком міської ради схвалив умови договору. Кредит збираються взяти на п’ять років, під 12,5% річних. Комісія за управління кредитними коштами в частині обслуговування позичкового рахунку —  0,1% від загального ліміту кредитної лінії щомісячно, протягом першого року кредитування.

Виплачувати кредит збираються з бюджету Вінницької міської тергромади. А гарантією повернення кредитних коштів стане застава — п’ять трамваїв VinWay, шість тролейбусів VinLine та вісім автобусів ATAMAN, які на балансі у ТТУ. Але такі умови договору ще не остаточні. 

Відео дня

Чому беруть позику

У «Вінницькій транспортній компанії» розповідають, що зменшили план на виробництво VinLine в 2021 році: зроблять п’ять машин, а не десять, як хотіли раніше. Тоді чому беруть кредит, а не використовують бюджетні кошти?

— Якби в бюджеті міста, чи у підприємства було достатньо коштів, то безумовно, було б краще робити тролейбуси без кредиту. Але експлуатувати той рухомий склад, який є зараз, вже недоцільно, — каже гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко. — Тролейбуси ЗіУ-9 морально та фізично застарілі: їх дорого ремонтувати, і вони споживають багато електроенергії. Враховуючи нинішні тарифи ми зацікавлені в економії. Бо останнє подорожчання на 20 копійок за кіловат — це плюс півмільйона гривень витрат на місяць. VinLine споживають на 30% менше електроенергії, ніж старі тролейбуси.

ЗіУ-9 — це основа рухомого складу «Вінницької транспортної компанії» / Фото з архіву "20хвилин"

Питаємо, чому хочуть взяти позику в «Укргазбанку»? Фінансовий лізинг на закупівлю десяти турецьких Otokar дає ця ж установа.

— Цей банк дав найкращі умови. Зокрема, найнижчу відсоткову ставку 12,5% річних. А були банки, які видають кредити і під 15, і 16% річних. Щодо застави майна — то це в будь-якому банку є така умова, — відповів Луценко.

Гендиректор «Вінницької транспортної компанії» не виключає, що умови договору ще зміняться. Зокрема, в частині суми кредиту.

— Розглядаємо можливість, щоб профінансувати якусь частину виробництва за кошти підприємства, а якусь частину за кредитні. Будем дивитись на фінансову ситуацію та можливості комунального підприємства і міста, — сказав Михайло Луценко.

Наприклад, умови фінансового лізингу на газові автобуси Otokar змінювали тричі.

Скільки коштувало виробництво VinLine

Тролейбуси VinLine стали збирати у 2019 році, склали шість одиниць за два роки. Їхня офіційна назва PTS-12. 

Вінницькі транспортники закуповують матеріали для VinLine по запчастинах. Так дешевше, говорили у транспортної компанії: вартість одного VinLine близько 6 мільйонів 800 тисяч гривень, а тролейбус з заводу коштує понад 7,5 мільйонів. 

З додатку рішення виконкому ми дізнались, скільки коштувало вінницьким платникам податків складання кожного з шести тролейбусів VinLine.

Як бачимо, найдорожчим став тролейбус №046 — 6 мільйонів 946 тисяч гривень. Ціна зросла через монтаж акумуляторних батарей для автономного ходу: тролейбус може рухатися без підключення до контактної мережі на відстань до 20 кілометрів.

Знову робитимуть VinWay?

На розгляд сесії міськради виносять ще один проект рішення, який стосується ТТУ. А саме — внесення змін до Комплексної програми розвитку міського транспорту на 2018-2023 роки. Її пропонують доповнити новими пунктами, про оновлення рухомого складу «Вінницької транспортної компанії».

Зокрема, до 2023 року планують зробити модернізацію трамвайних вагонів Т-4 і КТ-4 з влаштуванням низькопідлогової вставки. Тобто, йдеться про відновлення виробництва VinWay?

— Питання про відновлення виробництва VinWay зараз ще обговорюється. З 2022 року до Вінниці має надійти чергова партія швейцарських вагонів. І якщо буде можливість робити низькопідлогову вставку в них, то будемо робити в швейцарських трамваях. Якщо ні — то будемо робити VinWay. Остаточного рішення поки немає, — відповів гендиректор КП «Вінницька транспортна компанія» Михайло Луценко.

VinWay на території трамвайного депо / Фото з архіву «20хвилин»

У Вінниці, нагадаємо, робили власні трамваї VinWay. У трамвайному депо їх складали з різних запчастин, від чеського вагону КТ-4 залишалася тільки рама та візки. Усього містом курсує десять VinWay, останній зробили в 2018 році. Їхнє виробництво припинили після того, як стало відомо, що до міста з Цюриху привезуть ще партію швейцарських трамваїв.

 

Читайте також:

Проїзд в маршрутках Вінниці може зрости до 10 гривень — проект рішення

Ціна на проїзд у Вінниці росте, а комфорт — ні. Як це змінити?

Вінниця може отримати 10 електробусів та 40 тролейбусів

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (6)
  • Дарья Бондарь

    Деньги всегда были, есть и будут основным двигателем прогресса и развития. Достаточно часто случается, часто получить деньги нети откуда. Рекомендую посетить сайт http://technograd-spb.com/kak-poluchit-zajm-na-kartu-bez-problem/

    на котором вы можете узнать подробнее о займах онлайн. Все делается в электронном режиме. Вы подбираете подходящий ресурс, выбираете условия и подаете заявку. На всю процедуру оформления у вас уйдет не более получаса, после чего деньги поступят на вашу банковскую карту.

  • Olexandr

    і це преміум новина? оце бред.
  • Вадим Шевчук

    нужно больше зайцев) типа меня)
  • Maksim Ismaylov

    Преміум доступ за інформацію, яка була вже на загалі місяць тому?)

keyboard_arrow_up