Дорогі пільговики. Скільки заробило вінницьке ТТУ на перевезенні пенсіонерів

Дорогі пільговики. Скільки заробило вінницьке ТТУ на перевезенні пенсіонерів
Фото з архіву «20хв»
  • З січня 2021-го пільговики отримали ліміти на проїзд, а «Вінницька транспортна компанія» — компенсації за їхнє перевезення.
  • Транспортники отримували компенсації і раніше, на підставі математичних розрахунків. А тепер — платять за конкретну кількість пасажирів, нараховану валідаторами.
  • Скільки пільговиків щомісяця перевозить транспорт Вінниці та яку суму за це отримує ВТК?

Безоплатний проїзд для пільговиків у вінницькому транспорті залишається безкоштовним тільки тому, що за нього платять інші. У нашому випадку — це роблять платники податків, грошима яких з бюджету розпоряджаються міські посадовці.

Ви коли-небудь задумувались, скільки коштує поїздка пільговика для вас? Ми подали запит до мерії та дізналися суми. І вони вражають!

Щомісяця перевозять по 50-60 тисяч пільговиків

У передостанній день 2020-го виконком міськради ухвалив рішення, яким обмежив кількість поїздок для пільговиків у муніципальному транспорті. Відтак з 1 січня більшість пільговиків може їздити безкоштовно до 60 (деякі категорії — до 120) разів на місяць.

Відео дня

В тому ж рішенні розробили порядок, за яким «Вінницька транспортна компанія» з січня 2021 року почала отримувати компенсації за перевезення пільговиків. Мовляв, держава пільги на проїзд надала, але зобов’язання їх фінансувати передала на місцеві бюджети.

Відтак, за десять місяців 2021 року наше транспортне підприємство заробило 73 мільйона 46 тисяч 246 гривень. Це компенсація з бюджету за перевезення 564 тисяч 845 пасажирів-пільговиків. 

Варто зауважити, що кількість пасажирів рахує не транспортна компанія, а «Картсервіс» — вони щомісяця складають таблицю перевезень, беручи дані з валідаторів (пільговики «розраховуються» за проїзд своїми «Картками вінничанина»).

Щомісяця ТТУ перевозить 50-60 тисяч людей, що мають пільги. Це пасажири, що мають безоплатний проїзд — пенсіонери, багатодітні, АТОвці тощо; так ті, що мають знижку на купівлі проїзного — студенти і учні.

Місяць перевезень пільговиків коштує громаді від чотирьох до шести мільйонів гривень. У серпні зросла вартість проїзду, а отже і сума компенсацій: тепер вона складає 12 мільйонів гривень щомісяця.

Компенсація зменшила прямі дотації

Водночас, «Вінницька транспортна компанія» стала отримувати менше дотацій з місцевого бюджету. За десять місяців 2021 року транспортникам перерахували 24 мільйони 153 тисячі гривень фінансової підтримки.

За повний 2020 рік сума була у чотири рази більшою — 99 мільйонів 459 тисяч гривень. Причина в тому, що уряд запровадив суворі карантинні обмеження в громадському транспорті, в якому за постановою мали возити тільки на половині сидячих місць. Пізніше правило ослабили — можна возити на всіх сидячих місцях.

А у докоронавірусний 2019 рік «Вінницька транспортна компанія» отримала 56 мільйонів 210 тисяч гривень дотацій з бюджету громади.

Просять навести лад з проїздом пільговиків

Вінничанин Олексій Бубнов у своєму зверненні до міськради вказує, що деякі пільговики продовжують їздити по своїм паперовим посвідченням, бо «людям лінь отримати картку в Картсервісі».

«Але їздити у транспорті по старим документам їм не лінь, а навіть комфортно. Бо немає обмеження на 60 поїздок на період карантину, немає строку дії, — пише чоловік. — Пропоную розробити реєстр пільговиків, які не отримали картку вінничанина (пільгову) і дати примусовий строк для отримання картки, або ж заборонити їздити по паперовим пільговим проїзним документам».

На думку Олексія Бубнова, має бути єдиний стандарт проїзду пільговиків у транспорті, бо «держава не компенсує проїзд «фантомних» для системи людей, що мають пільги».

А ще чоловік пропонує прибрати з громадського транспорту паперові квитки на другому валідаторі, щоб «зекономити на використання паперу», та хоче, щоб контролери ретельніше шукали «зайців» саме у ранкові години-пік.

Останній пункт його петиції — про недоліки роботи електронного табло з графіком руху транспорту.

«Деякі з табло зовсім не включені, інші — тупо зелений екран, — пише Бубнов. — За цим треба слідкувати, бо електронна зупинка є, а толку від неї — немає».

Підтримати його петицію можна за цим посиланням.

Раніше, нагадаємо, ми порівняли як змінилася вартість проїзду в транспорті за останні десять років.

 

Читайте також:

Чи змінилась робота транспорту у перший день «червоної зони»? Ми перевірили

Демонтували колії та вирили котлован. Як за два тижні реконструкції змінилася Батозька

Субсидії на зиму-2021. Хто і чому не зможе отримати виплати?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (17)
  • Olga Kucherenko

    і навіщо тоді авторизація, щоб читати оці проплачені дурниці. Зменшити б пільг у депутатів і скільки б тоді зекономиди коштів платників податків?

    Olga Kucherenko reply Olga Kucherenko

    потрібно збільшити пенсії спочатку і тоді можна і забирати пільги проїзду
  • Нінель Січкар

    І ви колись будете(якщо доживете,звичайно)  пільговиком! Моя дитина платить такі податки,що мій проїзд 2-4 рази у місяць(й то не кожного місяця) перекриє збитки завдані мною державі,за які ви так "обридалися"
  • Руслан Зборовский

    Ви ніколи не задумувались скілько коштує платникам податків безкоштовне житло для нардепів? Їх безкоштовне лікування? Їх харчування? Ні?
    То задумайтесь. Може статтю напишете...
  • Людмила Иванишина

    Какое кощунство!!!!! Нет слов! Знаем сколько липовых инвалидов во власти имущей, вот ими и займитесь!!!!

keyboard_arrow_up