Початок літа, а вінничанка Світлана Білоус уже хвилюється через прийдешній навчальний рік. Сина Ярослава в перший клас віддає.
— Кажуть, що з нового навчального року продовжать дистанційне навчання. Не уявляю, як дітей можна онлайн навчити читати, писати і рахувати, — бідкається матуся.— Чула, що вчителям початкової школи вже дали вказівку розробляти онлайн уроки з вересня і аж до нового року.
Про те, що з вересня у школах будуть поєднуватися класно-урочна система і дистанційне навчання, днями озвучила в.о.міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.
«Технології дистанційного навчання будуть використовувати у школі більше, і ми перейдемо до іншого формату навчання. Тобто будуть поєднуватися і класно-урочна система, і технології змішаного навчання. З вересня, думаю, вони будуть краще використовуватися в наших школах», — сказала Мандзій.
Директор департаменту освіти Вінницької міськради Оксана Яценко переконує, баткам хвилюватися зарано. Формат роботи загальної та середньої освіти, залежатиме від показників захворюваності на коронавірус.
— Офіційного документу від міністерства освіти, там, де чітко вказано, як запрацюють школи восени, нам не надходило,— розповідає Оксана Яценко. — Діти щойно пішли на канікули, попереду усе літо. Воно нам і покаже, в який бік зміниться ситуація з епідемією коронавірусу. Ми готові до будь-яких викликів. Тим більше, що освітяни Вінниці достойно справилися з дистанційним навчанням, використовуючи новітні технології.
Оксана Яценко також розповіла про переваги та недоліки онлайн освіти.
— Мінус це те, що наші викладачі, в порівнянні з закордонними колегами, не мали досвіду проводити уроки онлайн,— говорить директор департаменту освіти і науки. — Хоча у 2006 році на базі фізико-математичної гімназії №17, було розроблено репозитарій електронних освітніх ресурсів, який містить навчальні матеріали близько дваннадцяти тисяч уроків з різних предметів освітньої програми 1-11 класів. Також була розроблена платформа, яка під час карантину давала можливість вчителю провести інтерактивний урок, з можливістю його запису та подальших багаторазових переглядів. Перед карантином департамент розробив методичні рекомендації щодо організації дистанційної підтримки освітнього процесу і вони є в кожній школі.
Ініціатива створення Лабораторії інформаційно-комунікаційних технологій належить народному вчителю України, заступнику директора Вінницької фізико-математичної гімназії №17 Юрію Пасіхову.
— Держава давно мусила б подбати про альтернативні можливості для навчання дітей і, власне, затяжний карантин показав, наскільки освіта готова гнучко і швидко перебудувати свою роботу, — наголосив Юрій Пасіхов
— В цьому і є плюс,— говорить Оксана Яценко. — Завдяки карантину, ми побачили що завдяки місцевим інноваторам, школи Вінниці та області легко перелаштувалися на формат дистанційного навчання, а наші педагоги освоїли нові технології. Учні теж відчули недоліки та переваги онлайн уроків.
Що стосується формату навчання у новому навчальному році. Єдине, що достеменно відомо, це те, що восени, буде відведено значну кількість уроків на повторення учнями минулорічного матеріалу.
— У вересні наступного навчального року у всіх школах буде передбачене так зване коригуюче навчання, — говорить керівник освітньої галузі міста. — Вчителі зможуть з’ясувати опанування того матеріалу учнями, який припав на карантин. І тут буде індивідуальний підхід виключно кожного класу й кожного вчителя.
До кінця червня до закладів загальної та середньої освіти будуть надіслані рекомендації для того, щоб вчителі змогли планувати структуру наступного навчального року.
Читайте також:
У МОН розповіли про нововведення в навчанні через карантин
Чи було це ефективно? Розповідаємо на прикладі історій вінничан про онлайн-освіту в школах
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
А сiм'i з декiлькома - 3 дiтьми рiзного вiку? По черзi до компа? Так вчителi, освiтяни гарно переходят, а чому нi, сiли придумали й як по маслу.. А батькам розiрватись з 2 дiтьми навiть? А ще йiх роботу не вiдмiняв нiхто, iм треба заробляти й на iнет, й на хлiб..
Чи учитель, й мiнiстри думають що дiти вивчать все самi???
Це килька хвилин дитинi бiля экрану, а скильки нервiв ще з батьками щоб обом iм засвоiти... ?
В мiстi МОЖЕ якимсь чином це можливо, а в селi, мало того що батьки працюють десь у мiстi, то прийихавши щей дома э господарство!
Так дiти це головне, але користуватись людьми, як задумаэться не можна!!!!!