Зберуть сім VinLine, а запчастин купують на десять тролейбусів. Чому?

Зберуть сім VinLine, а запчастин купують на десять тролейбусів. Чому?
У 2021 році планували зібрати п’ять тролейбусів. А за підсумками року нарахували, що в тролейбусному депо склали вісім нових машин
  • За 2022 рік транспортники мають скласти сім VinLine, повідомляли у вінницькій мерії.
  • Однак у січні транспортна компанія оголосила закупівлі десяти комплектів запчастин — це кузови, батареї, зарядки та системи керування.
  • То нових тролейбусів стане ще більше? І чи будуть вони знову «копією» білоруських МАЗів?

У Вінниці хочуть придбати запчастини для збирання чергової партії тролейбусів VinLine на загальну суму 83 мільйони гривень. Це машинокомплекти (кузова з деяким приладдям - авт.), тягові батареї та зарядки до них, а також комплекти керування двигуном. Кожної позиції — по десять штук.

Однак на 2022 рік планували зібрати тільки сім тролейбусів, говорили у мерії Вінниці. П’ять «ВінЛайнів» пустять по звичайних маршрутах, а два — матимуть автономний хід і можливість їздити там, де немає контактної мережі.

Оскільки купують запчастини на десять тролейбусів, то плани змінилися?

Відео дня

— Плани зі складання VinLine, щодо їхньої кількості, не змінилися, — пояснив гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко. — Якщо буде сприятлива фінансова ситуація, то Вінницька міськрада, можливо, вирішить дофінансувати закупівлю (щоб придбати ще три комплекти запчастин - авт.). Адже є потреба як у додатковому електротранспорті на приєднані громади, так і потреба заміни застарілого тролейбусного парку.

Минулого року транспортники списали та розібрали на брухт 10 тролейбусів ЗіУ / Фото Ігоря Семенова з facebook-спільноти «Винница Пассажирская»

Також Луценко додав, що якщо план зі складання тролейбусів не змінять — тобто замість десяти машин зберуть тільки сім, як це планується зараз — то зменшення обсягу постачання запчастин пропишуть в змінах до договору з майбутнім постачальником. То які запчастини транспортники купують для нових тролейбусів?

Навряд чи будуть кузови МАЗ

«Вінницька транспортна компанія» планує закупити десять машинокомплектів з низьким рівнем підлоги.

У тендері прописали вимоги, що кузови повинні бути виробленими у 2022 році, з довжиною не менш як 12 метрів та мати 37 місць для сидіння. Максимальна пасажиромісткість — не менше 80 пасажирів.

Кузови комплектуються готовим салоном, колесами, трьома дверима, підвіскою, гальмами та іншими запчастинами. Двигун, системи кондиціонування, струмоприймачі та ряд інших складових вінницькі транспортники закуплять окремо і поставлять самі.

«ВінЛайни» складають у цехах тролейбусного депо Вінниці / Фото: vmr.gov.ua

Очікувана ціна машинокомплектів — 50 мільйонів гривень. А от чи будуть це звичні для Вінниці кузови білоруського виробництва?

 — Я не думаю, що нам вдасться придбати кузови МАЗ. Якраз через несприятливі відносини між нашими державами торік постачальник не зміг нам привезти ще два машинокомплекти, — розказав Михайло Луценко.

Тому на заміну МАЗам можуть бути кузови вітчизняного виробництва, наприклад, з Чернігова, Львова або ж з Черкас.

— Який буде кузов залежить від того, хто запропонує найменшу ціну за машинокомплект. Бо з будь-яким постачальником нам треба буде обговорювати зміни конструктивних елементів, щоб, наприклад, можна було поставити тягову батарею автономного ходу та інші деталі, — пояснив керівник «Вінницької транспортної компанії».

Купують зарядки, батареї та системи керування

Для складання нових тролейбусів ще хочуть придбати десять тягових батарей і десять зарядних станцій до них. Вимога вінницьких транспортників — ця продукція має бути новою, випущена у 2021-2022 роках.

Тягова батарея має забезпечити пересування тролейбусу без підключення «рогів» на відстань не менше 20 кілометрів. При цьому до цього акумулятору під'єднають живлення систем опалення, компресора, гідропідсилювача, валідаторів, і ще систем інформування пасажирів, освітлення і сигналізації. Очікувана ціна закупівлі батарей — 10 млн грн.

Нині є три маршрути, де частину шляху тролейбус їздить без «ріг». Це напрямки на Юзвинську, ВПЗ і село Писарівка / Фото: vmr.gov.ua 

Зарядний пристрій має бути адаптований для установки в тяговий контейнер нових тролейбусів; важити не більше 19 кілограмів та мати як природне охолодження, так і радіатори охолодження. Очікувана вартість всіх десяти зарядок — 7 млн грн

Під нові VinLine планують придбати десять систем керування асинхронним двигуном тролейбуса. Вони мають забезпечувати рух тролейбуса як у режимі їзди з підключенням до контактної мережі, так і у режимі автономного ходу на енергії з тягової батареї. Очікувана ціна цієї закупівлі — 16 млн грн.

На один тролейбус — понад 8 мільйонів гривень 

Підсумувавши всі нині оголошені транспортні закупівлі виходить, що орієнтовна ціна запчастин для одного VinLine — 8,3 млн грн (83 млн грн вартість чотирьох тендерів : 10 тролейбусів). 

Гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко розповів, що у вартість кожного замовлення запчастин входить ціна тари, транспортування до Вінниці та оподаткування продукції.

— Це вже пораховано в орієнтовну вартість закупівлі кожного кузова та інших складових, — сказав Луценко. — Втім, ми очікуємо, що через конкуренцію між постачальниками підсумкова ціна буде нижчою за ту, що маємо на старті.

За умови успішного проведення тендерів, постачання запчастин і складання першого у 2022 році VinLine почнеться вже у кінці цієї весни – на початку літа.

Зараз у Вінниці, нагадаємо, є 14 тролейбусів VinLine. Десять з них мають автономний хід та можуть проїхати до 20 км без «ріг».

Опитування

Чи схвалюєте те, що транспортники складають VinLine?

 

Читайте також:

За десять електробусів Вінниця заплатить тільки третину. Загальна ціна — 212 млн грн

Знайте свої права! Як діяти, якщо контролери змушують платити штраф за «безквитковий» проїзд

Проїзд пільговиків у Вінниці: як змінили ліміти та чи треба приїжджим платити за транспорт

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (3)
  • Вадим Шевчук

    такое качество
  • Микола Смаль

    Прозапас, так нада🤤
  • Новини Вінниці на 20хвилин

    ❗ Коротко про головне — долучайся до нашого Telegram-каналу: https://t.me/vn20minut

keyboard_arrow_up