Зберуть сім VinLine, а запчастин купують на десять тролейбусів. Чому?
- За 2022 рік транспортники мають скласти сім VinLine, повідомляли у вінницькій мерії.
- Однак у січні транспортна компанія оголосила закупівлі десяти комплектів запчастин — це кузови, батареї, зарядки та системи керування.
- То нових тролейбусів стане ще більше? І чи будуть вони знову «копією» білоруських МАЗів?
У Вінниці хочуть придбати запчастини для збирання чергової партії тролейбусів VinLine на загальну суму 83 мільйони гривень. Це машинокомплекти (кузова з деяким приладдям - авт.), тягові батареї та зарядки до них, а також комплекти керування двигуном. Кожної позиції — по десять штук.
Однак на 2022 рік планували зібрати тільки сім тролейбусів, говорили у мерії Вінниці. П’ять «ВінЛайнів» пустять по звичайних маршрутах, а два — матимуть автономний хід і можливість їздити там, де немає контактної мережі.
Оскільки купують запчастини на десять тролейбусів, то плани змінилися?
— Плани зі складання VinLine, щодо їхньої кількості, не змінилися, — пояснив гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко. — Якщо буде сприятлива фінансова ситуація, то Вінницька міськрада, можливо, вирішить дофінансувати закупівлю (щоб придбати ще три комплекти запчастин - авт.). Адже є потреба як у додатковому електротранспорті на приєднані громади, так і потреба заміни застарілого тролейбусного парку.
Також Луценко додав, що якщо план зі складання тролейбусів не змінять — тобто замість десяти машин зберуть тільки сім, як це планується зараз — то зменшення обсягу постачання запчастин пропишуть в змінах до договору з майбутнім постачальником. То які запчастини транспортники купують для нових тролейбусів?
Навряд чи будуть кузови МАЗ
«Вінницька транспортна компанія» планує закупити десять машинокомплектів з низьким рівнем підлоги.
У тендері прописали вимоги, що кузови повинні бути виробленими у 2022 році, з довжиною не менш як 12 метрів та мати 37 місць для сидіння. Максимальна пасажиромісткість — не менше 80 пасажирів.
Кузови комплектуються готовим салоном, колесами, трьома дверима, підвіскою, гальмами та іншими запчастинами. Двигун, системи кондиціонування, струмоприймачі та ряд інших складових вінницькі транспортники закуплять окремо і поставлять самі.
Очікувана ціна машинокомплектів — 50 мільйонів гривень. А от чи будуть це звичні для Вінниці кузови білоруського виробництва?
— Я не думаю, що нам вдасться придбати кузови МАЗ. Якраз через несприятливі відносини між нашими державами торік постачальник не зміг нам привезти ще два машинокомплекти, — розказав Михайло Луценко.
Тому на заміну МАЗам можуть бути кузови вітчизняного виробництва, наприклад, з Чернігова, Львова або ж з Черкас.
— Який буде кузов залежить від того, хто запропонує найменшу ціну за машинокомплект. Бо з будь-яким постачальником нам треба буде обговорювати зміни конструктивних елементів, щоб, наприклад, можна було поставити тягову батарею автономного ходу та інші деталі, — пояснив керівник «Вінницької транспортної компанії».
Купують зарядки, батареї та системи керування
Для складання нових тролейбусів ще хочуть придбати десять тягових батарей і десять зарядних станцій до них. Вимога вінницьких транспортників — ця продукція має бути новою, випущена у 2021-2022 роках.
Тягова батарея має забезпечити пересування тролейбусу без підключення «рогів» на відстань не менше 20 кілометрів. При цьому до цього акумулятору під'єднають живлення систем опалення, компресора, гідропідсилювача, валідаторів, і ще систем інформування пасажирів, освітлення і сигналізації. Очікувана ціна закупівлі батарей — 10 млн грн.
Зарядний пристрій має бути адаптований для установки в тяговий контейнер нових тролейбусів; важити не більше 19 кілограмів та мати як природне охолодження, так і радіатори охолодження. Очікувана вартість всіх десяти зарядок — 7 млн грн
Під нові VinLine планують придбати десять систем керування асинхронним двигуном тролейбуса. Вони мають забезпечувати рух тролейбуса як у режимі їзди з підключенням до контактної мережі, так і у режимі автономного ходу на енергії з тягової батареї. Очікувана ціна цієї закупівлі — 16 млн грн.
На один тролейбус — понад 8 мільйонів гривень
Підсумувавши всі нині оголошені транспортні закупівлі виходить, що орієнтовна ціна запчастин для одного VinLine — 8,3 млн грн (83 млн грн вартість чотирьох тендерів : 10 тролейбусів).
Гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко розповів, що у вартість кожного замовлення запчастин входить ціна тари, транспортування до Вінниці та оподаткування продукції.
— Це вже пораховано в орієнтовну вартість закупівлі кожного кузова та інших складових, — сказав Луценко. — Втім, ми очікуємо, що через конкуренцію між постачальниками підсумкова ціна буде нижчою за ту, що маємо на старті.
За умови успішного проведення тендерів, постачання запчастин і складання першого у 2022 році VinLine почнеться вже у кінці цієї весни – на початку літа.
Зараз у Вінниці, нагадаємо, є 14 тролейбусів VinLine. Десять з них мають автономний хід та можуть проїхати до 20 км без «ріг».
Чи схвалюєте те, що транспортники складають VinLine?
Читайте також:
За десять електробусів Вінниця заплатить тільки третину. Загальна ціна — 212 млн грн
Знайте свої права! Як діяти, якщо контролери змушують платити штраф за «безквитковий» проїзд
Проїзд пільговиків у Вінниці: як змінили ліміти та чи треба приїжджим платити за транспорт
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Вадим Шевчук
Микола Смаль
Новини Вінниці на 20хвилин
❗ Коротко про головне — долучайся до нашого Telegram-каналу: https://t.me/vn20minut