Прибрати затори, а не створити нові. Що буде з перехрестям біля Західного автовокзалу

- Змінити організацію дорожнього руху планують на в’їзді до Вінниці по Барському шосе і біля майбутнього МакДональдзу на Хмельницькому шосе.
- Проектувальникам готові заплатити за цю роботу 185 тисяч гривень.
- Розповідаємо, які завдання дадуть підряднику та про те, що цікавого знайшли у технічній документації до тендеру.
У мерії шукають проектантів, які розроблять пропозицію реорганізації перехрестя Барське шосе - Хмельницьке шосе - Львівське шосе. За це готові заплатити 185 тисяч гривень.
Ми переглянули технічне завдання, поспілкувалися з представниками міськради та розібралися, для чого і що треба зробити з перехрестям біля Західного автовокзалу.
Для чого треба зміни
Не секрет, що на Західному автовокзалі є проблеми з виїздом-в’їздом у місто. Корки утворюються в години-пік як на Хмельницькому шосе, так і на Барському.
Тож головне завдання для майбутнього підрядника — запропонувати кілька варіантів реорганізації руху в цьому місці та змоделювати трафік на комп’ютері, щоб потім визначити найкращий варіант змін.
Плюс, проектувальники оцінять не тільки інтенсивність автомобільного руху, а й трафік пішоходів. Це потрібно, аби розібратися, де краще ставити переходи зі світлофорами.
Які умови та завдання
Розробка імітації трафіку на комп’ютері має врахувати виконання певних завдань.
-
Нова забудова села Якушинці. Проектувальник має врахувати, що в сусідній громаді йде активне житлове будівництво. Отож, всі ці люди поїдуть до Вінниці саме через перехрестя біля Західного автовокзалу.
-
Рух тролейбусів з автономним ходом вул. Юзвинська–Барське шосе — Західний автовокзал (розворот). Наприкінці року запустили тролейбус для жителів «Перемички», який й так вже їздить по Барському шосе, до перехрестя з Келецькою.
Судячи з цього завдання, мерія має наміри або продовжити наявний маршрут №14А, або утворити новий тролейбусний напрямок, для якого не треба будувати контактну мережу. Тим паче мер Вінниці Сергій Моргунов говорив, що в планах на 2022 рік — зібрати ще два тролейбуси з автономним ходом VinLine.

Наступні три завдання так, чи інакше пов’язані з новим торговим центром «The Mall», що на Хмельницькому шосе.
-
Тут буде ресторан МакДональдз, який впливатиме на трафік. Зокрема, на Юності часто стоїть черга з машин на МакДрайв — залежно від часу доби вони займають від 50 до 150 метрів дороги. І якщо представити, що на Західному автовокзалі буде аналогічна ситуація, то це по суті на виїзді з міста буде мінус одна смуга руху. Тож від проектувальника вимагатимуть варіант безболісного заїзду на МакДрайв, без втрати пропускної здатності перехрестя.
-
Можливість проїзду авто по вулиці Мечнікова з влаштуванням світлофорного об'єкта на виїзді до Львівського шосе.
Мечникова — це невеличка вулиця, яка знаходиться за The Mall. І там по грунтовці є виїзд на Львівське шосе. Якщо цю вулицю відремонтувати, то можна отримати повноцінний виїзд з торгового центру на об'їзну. Або навпаки, зробити так, щоб люди заїжджали на цю вулицю зі Львівського шосе, щоб потрапити до торгового центру. Проектувальник має запропонувати кілька варіантів оптимізації руху. -
Регульований пішохідний перехід через Хмельницьке шосе на виїзді з міста. Найбільш ймовірно те, що цей перехід потрібен, аби дати можливість пасажирам трамваю перейти дорогу до торгового центру The Mall. Наразі для цього треба перетнути спочатку Барське шосе, а потім на нерегульованому переході перейти Хмельницьке шосе.
Проектувальник має проаналізувати трафік та запропонувати раціональне рішення. Тому точного місця, де буде перехід зі світлофором, наразі немає.
Які пріоритети
Тож, в підсумку, проектувальникам висунуть ряд пріоритетних завдань. Перше — впорядкувати виїзд із міста по Хмельницькому шосе. Тобто, якщо цей виїзд ускладнюється, то затор може дотягнутися до перехрестя з проспектом Юності. І це великі проблеми для всієї Вишеньки.
Другий пріоритет — є великий транзитний трафік по об'їзній. Його потрібно пустити так, щоб транспорт проїжджав, не затримуючись у заторах.

Наступні пріоритетні завдання: організувати «безболісний» заїзд-виїзд до автовокзалу і МакДональдзу тощо.
До слова, компанію-виконавця робіт оберуть в середині січня. І до кінця березня цього року вони мають виконати роботу: а саме вивчити наявний трафік, розробити кілька проектних рішень з врахуванням всіх завдань і пріоритетів; та змоделювати на комп’ютері організацію руху за нових умов.
Раніше, нагадаємо, ми розповідали як змінять перехрестя на Київській, біля Пивзаводу.
Читайте також:
Чому на перехресті Келецької і Лялі Ратушної не буде світлофорів на всіх напрямках
Зупинили через несправну фару, а звинуватили у вживанні наркотиків. Що постановив суд?
Куди «дивляться» камери фіксації порушень, через які водіям надсилають штрафи
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Волєра, больше онолітєги;)