Польське Кельце подарувало Вінниці два автобуси. Чому їх не випускають на маршрути?

Польське Кельце подарувало Вінниці два автобуси. Чому їх не випускають на маршрути?
Автобуси своїм ходом доїхали від кордону і з 2 вересня вже у Вінниці. Але на пасажирські маршрути їх не ставлять / Фото: vmr.gov.ua
  • Ще на початку вересня Вінниця отримала два автобуси у подарунок від польського міста Кельце.
  • Два Solaris пройшли капремонт, своїм ходом дісталися від кордону до Вінниці, але досі не були поставлені на міські маршрути.
  • В умовах обмеження випуску трамваїв, навіть два додаткових автобуси були доречними. То чому їх досі не пустили на маршрути?

2 вересня два автобуси Solaris Urbino 12 прибули до Вінниці. Їх подарувало нам польське місто-побратим Кельце.

Тоді ще гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко розповів журналісту, що транспорт має пройти сертифікацію, отримати українські номери та тоді можна буде його випускати на лінію.

Але з того часу минуло три місяці, а автобуси досі не на вінницьких маршрутах. Чому?

Відео дня

«Ці автобуси — гуманітарна допомога»

Як виявилося, польські автобуси вже їздять містом, здійснюють розвезення працівників «Вінницької транспортної компанії» та можуть залучатися для розвезення гуманітарної допомоги. 

Але на пасажирських маршрутах їх не використовують, адже це може бути підставою для відкриття кримінального провадження, розповів директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.

— У Кримінальний кодекс були внесені зміни, за якими використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку вважається злочином (стаття 201-2 КК України - авт.). Ці автобуси були ввезені в Україну, як гуманітарна допомога. І якщо ми їх поставимо на маршрути, то відповідно за перевезення пасажирів братимемо плату. І відтак, законодавством це трактуватиметься як незаконне використання гуманітарної допомоги з метою отримання прибутку, — розповів журналісту Андрій Сорокін.

Проконсультувавшись з юристами, департамент транспорту звернувся з офіційними листами до урядовців. Зокрема, щоб отримати «добро» на використання подарованих автобусів за призначенням.

— Ми зверталися до Мін’юсту з конкретним запитанням про те, чи можемо використовувати польські автобуси для пасажирських перевезень. У відповідь нам процитували 201-2 статтю Кримінального кодексу про незаконне використання гуманітарної допомоги, — розказав Сорокін.

Відтак, поки не дадуть «зелене світло» чи не будуть внесені зміни у законодавство два Solaris не можна залучити до перевезення вінничан.

— Знаю, що до Харкова, Дніпра, де був частково знищений парк громадського транспорту, передавали транспорт як гуманітарну допомогу. Там його випустили на маршрути. Бо не мали іншого вибору, — сказав директор департаменту транспорту та мобільності міськради. — Нас, слава Богу, така біда обминула. Тому йти на такий ризик ми не можемо — адже, після випуску «Солярісів», в будь-який момент, можуть відкрити кримінальне провадження.

Що під «капотом» у польських автобусів?

Solaris Urbino 12 — не нові, 2008 року випуску. Але перед відправкою до України автобуси пройшли капремонт: перебрали ходову, двигун, замінили масла та гальма, системи керування, оновили салон.

Ці 12-метрові машини мають 29 сидячих місць, плюс одне для людини з інвалідністю. Разом зі «стоячими», один такий автобус розрахований на перевезення 95 пасажирів. Для маломобільних груп населення на середніх дверях є висувний пандус.

Оббивка салону стандартна для вінницького транспорту: жовті поручні, сині сидіння. Крім того, салон обладнаний клімат-контролем, автономним опаленням, польською інформаційною системою та відеонаглядом.

Ліврея машин пофарбована у кольори українського прапора. На кузов ще нанесли герби міст Кельце і Вінниці та написи «Від Кельце з любов’ю», «Два міста одне серце», «Маленька допомога краща за велике співчуття».

За словами представників «Вінницької транспортної компанії», польські автобуси добре ідуть на підйом і досить «тихі». Кажуть, що мінімум три роки машини не потребуватимуть жодного ремонту.

Раніше, нагадаємо, ми розповіли, що Вінниця купує 20 вживаних тролейбусів. 

 

Читайте також:

Трамвайні рейки для Батозької придбає Швейцарія. На яких умовах?

До кінця року у Вінниці має з'явитися чотири нових тролейбуси VinLine. Яка вартість одного?

Не нові, але в гарному стані. Що за автобуси Польща подарувала Вінниці?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Вадим Шевчук

    опять днище
  • Читач

    Пошліть цю статтю хтось в Кельце!!!
  • Читач

    Розвозка водіїв відбувається під час встановленої самим же виконкомом комендячої години, і перевірити, чи вони їздять, мало хто може. Невдовзі їх продадуть на маршрут десь в іншу область
  • Ivan Sobzyk

    Транспортна компанія -товариство акціонерне-а там темна ніч.

keyboard_arrow_up