У вівторок, 18 вересня, Верховна Рада України ухвалила в першому читанні законопроект, згідно з яким для водіїв збільшуються штрафи в 17 разів через порушення правил використання пасків безпеки та шоломів. За проект закону № 8492 проголосували 240 народних депутатів.
Документ передбачає зміни до статті 121 Кодексу України про адміністративні порушення.
Отже, якщо водій керує автомобілем та не пристебнув пасок безпеки, не вдягнув шолом, керуючи мототранспортом, може отримати штраф у розмірі 850 гривень.
Тепер законопроект готують до розгляду в другому читанні.
Якщо законопроект у подальшому буде прийнято, то зміни торкнуться частини 5 статті 121 КУпАП «Порушення водієм правил керування транспортним засобом, правил користування ременями безпеки або мотошоломами».
Зараз вона звучить так:
Порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами —
тягне за собою накладення штрафу в розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
А може бути так:
Порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами —
тягне за собою накладення штрафу в розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, розмір штрафу зросте з 51 гривні до 850, тобто майже в 17 разів.
«ТСН» повідомляє, що перед голосуванням було зазначено, що рівень користування ременями безпеки в Україні є найнижчим серед усіх країн Європи — за даними дослідження «За безпечні дороги», тільки 15 % водіїв користуються ременями безпеки. Для порівняння, у Франції 99 % водіїв постійно використовують ремені безпеки, Чехії — 97 %, Словенії — 93 %, Польщі — 83 %.
Ми спробували пошукати в судовому реєстрі справи про аварії, у яких би згадувалися паски безпеки. Ось деякі з тих, що знайшли.
1 березня «Опель Астра», у салоні якого було четверо людей, їхав біля Тиврова. Водій не впорався з керуванням, через що авто злетіло в кювет.
«… автомобіль почало заносити в різні сторони, а потім скинуло з дороги, автомобіль впав на бік, кришою його вдарило об стовбури дерев і поставило на колеса», — написано у вироці суду зі слів водія.
З інформації, викладеній у судовому документі, стає зрозуміло, що тяжкі та середні травми отримали двоє людей із чотирьох, які їхали в авто. Вони сиділи на задніх пасажирських місцях. Про те, чи були вони пристебнуті, у вироці нічого не написано. Але сказано, що водій та його дружина, які їхали попереду, були пристебнуті пасками безпеки. Ймовірно, через це вони й не отримали травми. На щастя, у цій ДТП ніхто не загинув.
8 квітня 2016 року в селі Бронниця, що в Могилів-Подільському районі, злетів із дороги вантажний автомобіль «МАН». На місці ДТП загинув пасажир авто. Обвинувачений водій розповів у суді, що тоді помітив, що у вантажівки не спрацьовують гальма.
Тому, намагаючись якомога більше знизити швидкість руху, з’їхав на узбіччя, де колесо авто потрапило до ями, через що «МАН» перекинувся. Він та його пасажир, вилетіли з кабіни авто через його лобове скло. Ні він, ні пасажир не були пристебнуті ременями безпеки.
18 вересня 2015 року сів п’яним за кермо автомобіля. Між селами Михайлівка та Голдашівка Бершадського району втратив керування, з’їхав із дороги, де автомобіль занесло. У вироці сказано, що машину крутнуло так, що пасажир, який не був пристебнутий, вилетів із салону та отримав травми, несумісні з життям.
А ось у цій аварії травмувалася маленька дитина. 22 грудня 2014 року водій перевозив дитину без дитячого автомобільного крісла, що дає змогу пристебнути малого за допомогою ременів безпеки. Коли авто з’їхало в кювет та перекинулося, донька водія отримала тяжкі травми.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Женя Иванов
Олексій
Юрий Бондарук reply Олексій
Юрий Бондарук
O/R\V