У Вінниці визначили десять вулиць, де буде платна стоянка. Усі в центрі міста

- Виконком міськради затвердив перелік вулиць, де створять платні паркомісця. Усі вони знаходяться в середмісті, де якраз найбільша нестача вільних місць для стоянки.
- Яким буде тариф? Коли почне діяти платна стоянка? Та скільки паркомісць на вулицях в Центрі стануть платними? Відповідей на ці питання у міськраді поки не дають. А чому?
Міська влада готується до запуску платних вуличних стоянок у центрі Вінниці. Рішенням виконкому №166 від 26 січня затвердили перелік з десяти вулиць, де будуть відведені майданчики для платного паркування.
Вулиці визначили, тарифу ще немає
Серед них:
- Соборна
- Архітектора Артинова
- Грушевського
- Кропивницького
- Миколи Оводова
- Митрополита Петра Могили
- Мури
- Симона Петлюри
- Червонохрестівська
- Провулок Верещагіна.
Посадовці визначили графік роботи платної вуличної парковки — понеділок-п’ятниця, з 8.00 до 19.00.
У інші години (тобто, після 19.00 і до 8.00), а також в суботу, неділю та на державні свята (за статтею 73 Кодексу законів України про працю) — паркування безкоштовне.
Вартість місця стоянки, коли почне діяти платний режим — у рішенні не вказано. Виконком доручив розрахувати цей тариф комунальному підприємству «Вінницька спецдільниця з організації дорожнього руху». Для розрахунку ціни стоянки на цих десяти вулицях постановив використовувати коефіцієнт завантаженості відведених місць на рівні «0,7».
«Ще немає про що розповідати»
То скільки коштуватиме платна стоянка у середмісті? Коли вона почне працювати? За роз’ясненнями звернулися до керівника спецдільниці Сергія Чернова. Якраз Вінницькій спецдільниці з організації дорожнього руху, про що писали вище, доручили сформувати тариф на платні місця для паркування.
— Ми тільки на початку цього процесу, ще дуже рано про щось розповідати. Та, й немає про що розповідати, — говорив журналісту Сергій Чернов на питання про платне паркування.
За його словами, міська влада визначила тільки коефіцієнт завантаженості, тоді як формула для обрахунку платної стоянки — ще в процесі розробки.
— Паралельно, йде вивчення досвіду інших міст, де вже діє платна вулична парковка, щоб Вінниця уникнула тих помилок, які зробили ці міста в процесі влаштування платного режиму паркування, — пояснив Чернов.
Крім того, ще ми маємо пройти ряд процедур: оформити землекористування на ділянки під платне паркування на цих вулицях, визначити тариф та систему збору коштів за оплату паркування, обрати оператора платних майданчиків, який буде утримувати систему та багато іншого.
— Тому я і кажу, що зараз немає про що говорити. А коли усе це буде? Я навіть спрогнозувати не можу, адже тут багато роботи розподілили між різними виконавчими органами влади, — додав Чернов.
— А чому для платного паркування обирали саме ці вулиці? — спитав журналіст.
— Бо вони у Центрі, де ми маємо постійну нестачу паркомісць. Створювати їх ще — вже немає де. Тому є сенс у справедливому розподілі, за яким на деякі паркомісця буде встановлений платний режим паркування. І відтак, ці місця для стоянки не будуть займати протягом усього робочого дня, — пояснив керівник спецдільниці з організації дорожнього руху Сергій Чернов.
Який тариф прийнятний для вінничан?
Ідея з запровадженням платного режиму паркування на вулицях міста, вже не перший рік обговорюється у Вінниці. Зокрема, влітку 2021 року «Агенція просторового розвитку» проводила опитування вінничан про платні стоянки. Одним з питань було те, скільки вінничани готові платити за місце стоянки авто.
Більше ніж половина з 447 опитаних людей відповіли, що прийнятний тариф — 5-10 грн за годину.
При цьому є категорії водіїв, що можуть безоплатно користуватись платними майданчиками. Їх визначили в рішенні міськради №2694. Це:
- Спецтранспорт — МВС, ДСНС, «швидка», аварійний спецтранспорт — під час виконання прямих службових обов’язків;
- Транспорт, яким керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять людей з інвалідністю, в т.ч. транспорт, що належить підприємствам у сфері соцзахисту; належить ГО людей з інвалідністю.
Такий транспорт повинен мати розпізнавальний знак «Водій з інвалідністю» та може користуватися всіма перевагами, що надаються водіям з інвалідністю.
Потрібно робити у Вінниці платні парковки?
Платні парковки — це про «справедливість»
У міськраді раніше зазначали, що впровадження платних стоянок — це один з елементів розв'язання проблеми заторів та зменшення навантаження на шляхову мережу.
— Місто має розподіляти справедливо такий дефіцитний продукт як паркомісце. Наприклад, у центрі Вінниці, де особливо відчувається нестача місць, — говорив керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук для нашого матеріалу: «Як платні парковки можуть врятувати Вінницю від заторів». — Чи справедливо, що працівник офісу буде займати стоянку біля магазину протягом дня? Напевно, що ні, бо цим місцем могли б скористатися, наприклад, 10-20 клієнтів цього магазину.
Втім міста з платними стоянками ще й непогано на цьому заробляють. За дев’ять місяців 2021 року автопарковки в Києві, Харкові, Одесі та Львові сумарно принесли до міських бюджетів 85 млн гривень.
Найбільше на стоянках заробила столиця України — 34,6 млн грн. Дохід Одеси від автопарковок склав 23,3 млн грн. Дохід Харкова — 14,7 млн грн. Львів за той же час заробив 12,3 млн грн. Про це йдеться у дослідженні Opendatabot.
За площею Вінниця (113 км2) не набагато менша за Львів (149 км2). Тому якщо за кілька років місто зароблятиме на парковці стільки ж, скільки й місто Лева, то цей десяток мільйонів точно не буде зайвим для розбудови інфраструктури громади. Звісно, якщо ці кошти направлятимуть саме в розбудову Вінниці.
Читайте також:
Перелік паркувальних майданчиків у центрі Вінниці, де вас не оштрафують
Штрафи за парковку. Як водії оскаржують покарання у вінницьких судах
У Вінниці визначили п'ять зон зі ставками на платне паркування. Де буде найдорожча стоянка?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Людмила Маркевич
Міша Брана
Joyful Ojoma
Олег Каськов