У місті їздить новий VinLine. Скільки його виробництво коштувало Вінниці?

У місті їздить новий VinLine. Скільки його виробництво коштувало Вінниці?
Фото Валерія Старжинського, з facebook-спільноти «Транспорт Вінниці»
  • Майже тиждень на вулицях міста їздить новий тролейбус «VinLine». Суттєва відмінність від попередніх «ВінЛайнів» — кузов більше не від білоруського МАЗу, а від турецького машинобудівника AKIA. 
  • А скільки коштувало вінницьким платникам податків виробництво «VinLine»? З чого він складається? Та скільки ще зберуть цих тролейбусів вінницькі транспортники до кінця цього року?

Бортовий номер нового тролейбуса «055». Ця машина, яка працює з 8 листопада, стала 15-ою за рахунком, яку склали працівники тролейбусного депо «Вінницької транспортної компанії».

Після збірки, випробування та реєстрації машину випустили на маршрут №14А «Залізничний вокзал - Юзвинська - Вишенька». Але на цій лінії тролейбус пропрацював недовго: днями «VinLine» почав їздити на маршруті №4 «Лугова - Вишенька».

Аналогічно до попередніх тролейбусів, він має фірмовий дизайн, подібний до трамваїв «VinWay» — синя і чорна фарба, плавні лінії та накладки на дах.

Відео дня

Машина може їздити від заряду власної батареї, що робить її цінною для запуску на маршрутах, де контактної мережі частково немає: а це вже згаданий 14А, 12А «Гніванське шосе - Немирівське шосе» та 6А «Залізничний вокзал — ВПЗ».

Нова модифікація VinLine, у порівнянні з попередніми тролейбусами, отримала більш привабливий екстер’єр, має кращу обробку від корозії, покращений інтер’єр салону більш утеплений, має поліпшені системи вентиляції та обігріву, зауважили у прес-службі міськради. 

А тепер розберемо тролейбус «на компоненти» та скільки вони коштували. У цьому нам допоможе публічна система закупівель ProZorro. 

Замість МАЗу — AKIA

Тендер на закупівлю запчастин для складання VinLine «Вінницька транспортна компанія» оголосила ще до початку повномасштабної війни — в січні 2022-го. У планах було придбати десять машинокомплектів. Тобто, кузов з ходовою, готовим салоном, системою керування (частково) та тяговим двигуном.

Перемогла на тендері вже відома компанія з Броварів «Політехносервіс»: саме ця фірма була постачальником запчастин для попередніх VinLine.

З договору читаємо, що виробником кузова тролейбуса є Туреччина. Гадаю, що тут не варто пояснювати, чому вінницькі транспортники відмовилися від білоруських МАЗів.

Так от, турецький кузов виробляє завод AKIA, модифікація — ULTRA TB 12, про що дізналися з порталу transphoto.org. Передня вісь, ведучий міст — з Німеччини. Тяговий двигун — латвійський. Карданний вал з деталями кріплення також з Туреччини.

А от ціна, що була на початку, зросла: через зміну офіційного курсу євро від НБУ, вартість машинокомплекту зросла з 4 мільйонів 864 тисяч гривень аж до 5 мільйонів 825 тисяч гривень.

У вартість входить тара і транспортування до Вінниці.

Курс євро «всьому голова»

Для VinLine також потрібні батареї, що забезпечують автономний хід тролейбусів на відстань до 20 км; системи керування тяговим двигуном та зарядні станції.

Постачальником тягових батарей знову стала «Політехносервіс». За кожну з десяти батарей вінницькі транспортники мали б заплатити 990 тисяч гривень (включно з ПДВ, транспортуванням і тарою). Але правку в ціну внесло «зростання офіційного курсу євро від НБУ» — наразі вартість одної тягової батареї для тролейбуса складає 1 млн 177 тис. грн.

Салон VinLine №055. Фото Валерія Старжинського

Аналогічно, «Політехносервіс» продає вінницьким транспортникам 10 зарядних пристроїв. За умовами контракту зарядки мають бути адаптовані для установки в тяговий контейнер нових тролейбусів; важити не більше 19 кілограмів та мати як природне, так і радіатори охолодження. Вартість одиниці, з 690 тисяч гривень, зросла до 820 тисяч.

Під нові VinLine ще законтрактували десять систем керування асинхронним двигуном тролейбуса. Ці механізми забезпечують рух тролейбуса як у режимі їзди з підключенням до контактної мережі, так і у режимі автономного ходу. Вартість одиниці на момент підписання угоди складала 1,58 млн грн. Через зміну курсу євро, нова ціна складає 1,88 млн грн за одиницю. Постачальником є компанія «Політехносервіс».

Ціна — 9,7 млн грн. Але це не точно

Отже, підрахуємо: на один тролейбус VinLine потрібен машинокомплект (5 млн 825 тис. грн), плюс тягова батарея (1 млн 177 тис. грн), плюс зарядна станція (0,82 млн грн); плюс система керування двигуном (1,88 млн грн). У підсумку маємо 9,7 мільйона гривень на складові для одного тролейбуса «VinLine».

І як сказав міський голова Сергій Моргунов, до кінця року планують скласти ще чотири тролейбуси «VinLine»

Зрештою, ми розуміємо, що у ціну складання тролейбуса ще входить оплата працівників та, ймовірно, інші запчастини. Також, враховуючи, що деякі підвищення ціни відбулися у вересні-жовтні, то є ймовірність, що певні компоненти постачальник продав «Вінницькій транспортній компанії» ще за старою ціною.

Тому ми надіслали запит до міськради, аби дізнатися відповіді на наступні питання:

Як тільки буде відповідь, то ми опублікуємо її на сайті «20хвилин».

Що відомо про постачальника

Мабуть, ви помітили, що запчастини для «VinLine» постачає одна компанія — «Політехносервіс». Це товариство було засноване у 2009 році, в місті Бровари, що на Київщині. Основний вид діяльності: 29.10 Виробництво автотранспортних засобів.

Керівником підприємства є Микола Кугут. Серед власників — Юрій Бомбандьоров, Костянтин Ворушилін та громадянин Чехії Мілослав Черни. Про це дізналися з системи opendatabot.ua.

Щодо Юрія Бомбандьорова, то проект «Чесно» наводить два факти тендерних махінацій, в яких брав участь повний тезка, який, ймовірно, і є співвласником «Політехносервісу».

У 2014 році фірма, пов'язана з Бомбандьоровим ремонтувала трамвайні вагони для Києва. Головою тендерного комітету, який уклав контракт, був власне Юрій Бомбандьоров. Більш того, журналісти з'ясували, що столичне транспортне підприємство заплатило за капремонт вагонів втричі більше, ніж це мало бути. Деталі.

У тому ж 2014 році голова тендерної комісії Юрій Бомбандьоров допустив до участі в закупівлі компанію з «чорного списку» Антимонопольного комітету. Фірмі «Ю.С.А.» віддали чималий контракт на закупівлю дизпалива, на загальну суму 15,06 млн грн. Подробиці.

Основний громадський транспорт працює з 5.30

І наостанок, приємна новина: з 12 листопада громадський транспорт Вінниці, на основних маршрутах, розпочинає роботу на пів години раніше — з 5.30 транспорт виїжджає з депо.

Йдеться про трамваї за маршрутом №№ 1, 4, 6 та тролейбуси №№ 3, 4, 5, 10. Час завершення роботи залишається незмінним – 23:00.

Як розповіли у «Вінницькій транспортній компанії», розклад руху подовжили, враховуючи передусім численні звернення жителів міста. Крім того, це зменшить навантаження на систему енергоживлення депо у пікові години.

Нагадаємо, за 34 млн грн Вінниця планує закупити 20 «вживаних» тролейбусів.

 

Читайте також:

Трамвайні рейки для Батозької придбає Швейцарія. На яких умовах?

«Хами, інколи трапляються ввічливі люди», — вінничани про контролерів у транспорті

Не нові, але в гарному стані. Що за автобуси Польща подарувала Вінниці?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (2)
  • Читач96

    А до чого маршрут 6А? Його хочуть на десну пустить?
  • Читач74

    Зарядка к тролейбусу 820 тыс. грн (21000$?))))))))))))

keyboard_arrow_up