Виконком мерії в лютому 2020-го дав дозвіл на проектування світлофорів на площі Гагаріна. Цим займається івано-франківська компанія UCG, що спеціалізується на плануванні вулиць, моделюванні транспортних потоків та змінах схем організації дорожнього руху.
— Уже наприкінці травня маємо отримати готовий проект облаштування світлофорів. До цього часу він має пройти державну експертизу та перевірку контролюючих служб, — розказує керівник «Вінницької дільниці з організації дорожнього руху» Сергій Чернов. — Що буде далі? Матимемо чітку цифру, скільки коштуватимуть світлофори на Гагаріна та будемо очікувати від міськради фінансування цього проекту. Чи скоро це буде — спрогнозувати важко, оскільки в умовах карантину всі ресурси спрямовані на медицину.
До слова, в патрульній поліції зараз на узгодженні план-схема розміщення світлофорів. Начальник відділу безпеки дорожнього руху Анатолій Самусь каже, що єдиним зауваженням були невірні графічні елементи транспортних засобів і проектанти їх вже виправили.
— Проект ми погоджуємо, а його втілення — дороговартісне. Хоча коштів на безпеку дорожнього руху не повинно економитись. Наша єдина умова, щоб він втілювався в комплексі — крім світлофорів має бути відповідна дорожня розмітка, знаки, інформаційні таблички про зміни дорожнього руху, — каже Самусь.
Питаємо, чи буде дієвим світлофор на площі Гагаріна? Або він стане ще однією причиною утворення заторів?
— Однозначно, світлофор розведе в часі транспортні потоки та прибере конфліктні точки між усіма учасниками руху: приватними авто, громадським транспортом і пішоходами, адже там пішохідні переходи будуть регульовані. Якщо буде створення заторів через світлофори, то їхні інтервали можна буде відрегулювати. Більш того, деякий час вони будуть працювати в тестовому режимі, що дозволить відкоригувати їхню роботу, — відповідає начальник відділу безпеки дорожнього руху.
Як ми писали раніше, на площі Гагаріна буде облаштувана система «розумних світлофорів» — вони стоятимуть на кожному в’їзді-виїзді з площі та їхні інтервали можуть змінювати в режимі реального часу. Тобто, на тому напрямку, де найбільше скупчення машин, буде зростати тривалість «зеленого» світла, щоб не було заторів.
І ще як розказав радник мера Віктор Перлов, чиновники отримають кілька варіантів розміщення світлофорів, а також різні ціні реалізації таких проектів. Обиратимуть той варіант, який буде ефективний і відповідатиме можливостям міського бюджету. І вже тоді визначать терміни реалізації проекту.
Однак була ідея повернути старі пріоритети на площу Гагаріна. Громадський активіст Віталій Павловський подав петицію, де стверджував, що після заміни «головної дороги» з Хмельницького шосе - Соборна на Пирогова-Соборна тут стався сплеск ДТП.
На факт сплеску аварійності вказує і поліцейська статистика, за якою з 2017-го тут щороку стається від 9 до 15 аварій. Хоча до заміни пріоритетів руху, в 2016 році, було лише три аварії. Але петиція Павловського не набула підтримки серед вінничан: вона зібрала 140 з 350 необхідних підписів для розгляду в міськраді.
Читайте також:
Світлофор чи старі пріоритети? Як варто змінити рух на площі Гагаріна
Карантин не вплинув на статистику ДТП. Що робити, щоб зменшити кількість аварій у Вінниці
Транспорт для всіх чи ні? Ми перевірили, як діють нові обмеження
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер