Польські «Соляриси» перефарбують у кольори вінницького транспорту. За це готові заплатити 1,7 млн

Польські «Соляриси» перефарбують у кольори вінницького транспорту. За це готові заплатити 1,7 млн
  • У грудні 2022 року до міста почали постачати польські тролейбуси Solaris. Машини не нові, але в гарному стані.
  • Перед випуском на маршрути «рогатих» мають сертифікувати, дообладнати валідаторами та перефарбувати в фірмові кольори тролейбусного парка Вінниці.
  • Остання процедура може коштувати бюджету громади 1 мільйон 705 тисяч гривень. Що про це відомо?

Наприкінці 2022 року тролейбусний парк міста оновили десятьма вживаними тролейбусами. Та ще така ж кількість має надійти до Вінниці незабаром. Їх закупили в Польщі, модель — Solaris Trollino 12, 2011 року випуску.

«Перед випуском на різні маршрути у Вінниці тролейбуси мають пройти сертифікацію та державну реєстрацію. Також їх адаптують до наших стандартів: встановлять валідатори, бортові системи, пофарбують у традиційні кольори вінницького електротранспорту, — повідомили на facebook-сторінці міського голови Сергія Моргунова».

І нещодавно стало відомо, що на перефарбування 20 тролейбусів міська влада готова витратити 1,7 мільйона гривень.

Відео дня

Розбирати для фарбування не можна

Подробиці дізналися в системі ProZorro, де 9 січня «Вінницька транспортна компанія» оголосила тендер на ці послуги. 

Польські «Соляриси» хочуть перефарбувати в кольори вінницьких тролейбусів — у чорний, білий та блакитний.

Фарбуванню підлягають усі 20 одиниць транспорту. Від майбутнього підрядника вимагатимуть застосування поліуретанових фарб, які застосовуються для фарбування залізничного транспорту.

З метою забезпечення належної якості та однотонності покриття виконавець повинен провести фарбування у безперервному циклі, що не перевищує 12 годин.

Ще кілька цікавих нюансів, які «Вінницька транспортна компанія» озвучила у відповіді одному з потенційних учасників тендеру:

У орієнтовну вартість робіт — 1 мільйон 705 тисяч гривень — входить вартість робіт та матеріалів на всі 20 Solaris.

Роботи по перефарбуванню мають проводитися протягом 2023 року, конкретні терміни їх виконання залежать від того, як буде відбуватися техогляд та ремонтні роботи (тролейбуси треба дообладнати валідаторами та бортовими системами, про що зазначав раніше міський голова Моргунов - авт.).

Польські тролейбуси, які купила Вінниці, були на маршрутах у Люблині

«Тому приблизне фарбування тролейбусів буде відбуватись в кількості однієї штуки на місяць», — зазначили у відповіді представники «Вінницької транспортної компанії». 

І, крім того, розбирати для фарбування тролейбуси не можна:

«Виконавцю необхідно провести роботи по заклеюванню вікон, та інших частин які не потребують фарбування», — йшлося у відповіді «ВТК».

Та й сам цей процес має відбуватися на території тролейбусного депо, куди доставили польські машини. Тож майбутній підрядник має враховувати й ту особливість, що працюватиме поряд з механіками транспортної компанії, які обслуговуватимуть інші тролейбуси.

«Залишіть польські тролейбуси в рідному кольорі!»

Варто зауважити, що підсумкова ціна за роботи може бути меншою за очікувану вартість, розміром 1,7 млн грн. Звісно, якщо на пропозицію «Вінницької транспортної компанії» подасться від двох учасників (електронні аукціони зараз не проводяться - авт.) та буде конкуренція між ними. А підсумки тендера мають підбити 18 січня, зараз ще триває процес подання пропозицій від потенційних підрядників.

Однак ще до оголошення цієї закупівлі на сайті місцевих петицій подали звернення з вимогою «залишити польські Solaris у рідних кольорах».

«Вже дуже скоро вулицями міста будуть їздити польські тролейбуси Solaris. До Вінниці вони прибули в червоно-біло-зеленій кольоровій гаммі. Прошу КП «Вінницька транспортна компанія» не перефарбовувати ці тролейбуси у синій колір», — написав у петиції Владислав Боднар.

Опитування

Як вам ідея про перефарбування польських тролейбусів?

Що «під капотом» в Solaris?

Solaris Trollino 12, нагадаємо, місто придбало на початку грудня 2022 року. Обирали вживані машини, але у гарному стані: у мерії є мета швидко замінити застарілий тролейбусний парк із ЗіУ-9, які до того ж споживають багато електроенергії.

20 польських тролейбусів придбали за 32 мільйони 820 тисяч гривень або ж 1 мільйон 641 тисяча гривень за одиницю (разом з тарою і транспортуванням). Для порівняння, складання одного VinLine №055 бюджету громади обійшовся у 11 мільйонів гривень.

То що купили для громади? Це двадцять 12-метрових тролейбусів, 2011 року випуску, які розраховані на перевезення до 110 пасажирів. В салоні є 34 сидячих місця, плюс пандус та місце для перевезення маломобільних пасажирів. Кондиціонер є як в кабіні водія, так і в салоні.

Постачальником польських тролейбусів є фірма «Сучасні вантажівки». Компанія була заснована у 2008 році, в Києві. Статутний капітал — 9,8 млн грн. Основний вид діяльності: «45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами». Директором підприємства є Сергій Кобилінський. Кінцевими бенефіціарами є Ольга та Євгеній Мещаніни, про що дізналися з Opendatabot.ua.

«Сучасні вантажівки» є активним учасником закупівель на ProZorro. За останні роки вони виконали контракти на 2,34 млрд грн, пишуть у clarity-project.info.

Нових VinLine більше не буде?

А що тепер місто буде купувати вживані тролейбуси, а VinLine припинить складати? Ні. Зокрема, на цей рік запланували зібрати чотири машини, які не встигли зібрати протягом 2022 року.

—  Була затримка із постачанням машинокомплектів та інших комплектуючих, які транспортники отримують з-за кордону. Адже є зараз затримки на митниці: існує першочерговість пропуску гуманітарних вантажів, до яких складові наших VinLine не входять, — говорив журналісту директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.

За останні роки, нагадаємо, у Вінниці зібрали та випустили на маршрути 15 тролейбусів VinLine.

 

Читайте також:

До Вінниці почали привозити польські тролейбуси — вони замінять застарілі ЗіУ-9

Які дороги у Вінниці відремонтують у 2023 році? Плани розбудови громади

Плани на після війни: у Вінниці хочуть запустити річковий трамвай

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (67)
  • Александр Каминский

    Придурки,нет куда деньги списать
  • Нина Иглинская

    Де ваші сообщенія шукати щоб прочитати
  • Микола Копитко

    А для чого їх перефарбовувати? Дехто хоче нафарбувати в кишені?
  • Oleksandra Zaiats

    Ви реально не розумієте навіщо фарбувати нові траліки?
    Токсична Вінниця😕

keyboard_arrow_up