До Вінниці почали привозити польські тролейбуси. Вони замінять застарілі ЗіУ-9

До Вінниці почали привозити польські тролейбуси. Вони замінять застарілі ЗіУ-9
Один з 20 польських тролейбусів, які вже є у Вінниці / Фото з facebook-спільноти «Винница пассажирская»
  • У першому кварталі 2023 року очікується масштабне оновлення тролейбусного парка «Вінницької транспортної компанії». 
  • Місто придбало 20 польських тролейбусів Solaris Trollino 12, що є вживаними. Їх поступово доставляють до Вінниці, де будуть доукомплектовувати та випускати на маршрути.
  • Крім того, силами транспортників складають ще чотири VinLine. Загалом, таких тролейбусів у місті (разом з ще незібраними) стане аж 19.

Спочатку розповідаємо про польські вживані тролейбуси. Адже нещодавно у соцмережах стали публікувати фото, як ці машини везуть на вантажівках по вулицях Вінниці.

Випуск на лінії буде поступовим

Solaris Trollino 12 2011 року випуску місто придбало на початку грудня цього року. Обирали вживані машини, але у гарному стані: у мерії є мета швидко замінити застарілий тролейбусний парк із ЗіУ-9, які до того ж споживають багато електроенергії. Наразі ця модель є основою тролейбусного парку Вінниці — їх 100 зі 126 «рогатих», що є у міста.

Відео дня

Тож 20 польських тролейбусів придбали за 32 мільйони 820 тисяч гривень або ж 1 мільйон 641 тисяча гривень за одиницю (разом з тарою і транспортуванням). Для порівняння, складання одного VinLine №055 бюджету громади обійшовся у 11 мільйонів гривень.

Тролейбуси Solaris поступово доставляють до Вінниці, про що повідомляють у вінницьких соцмережах. Їхній випуск на лінії відбудеться після підготовки та держреєстрації, розказав журналісту директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.

— Тролейбуси привозять поступово. Поки приїдуть інші, ми підготуємо ті, що вже у Вінниці. Їх потрібно доукомплектувати валідаторами, бортовими системами, перефарбувати під фірмові кольори наших інших тролейбусів, — сказав Андрій Сорокін.

Питаємо, чіткого графіка, коли будуть запущені ці польські тролейбуси ще немає?

— Ні. Зараз ми тільки отримуємо ці тролейбуси, паралельно проводимо їх приведення до наших стандартів. І ще треба пройти держреєстрацію, сертифікацію і можна випускати на різні маршрути. Замість застарілих та затратних по електроспоживанню ЗіУ-9, — зауважив Сорокін.

Що під капотом у «Солярісів»?

Як ми зауважили вище, Solaris Trollino 12 приїжджають до нас не нові. Це 12-метрові тролейбуси, 2011 року випуску, які розраховані на перевезення до 110 пасажирів. В салоні є 34 сидячих місця, плюс пандус та місце для перевезення маломобільних пасажирів.

Кількість вхідних дверей — три (у форматі 2+2+2) з кнопками «СТОП» і «Відкриття дверей», коли тролейбус під’їжджає до зупинки. Кондиціонер є як в кабіні водія, так і в салоні.

Постачальником 20 вживаних тролейбусів є фірма «Сучасні вантажівки». Компанія була заснована у 2008 році, в Києві. Статутний капітал — 9,8 млн грн. Основний вид діяльності: «45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами». Директором підприємства є Сергій Кобилінський. Кінцевими бенефіціарами є Ольга та Євгеній Мещаніни, про що дізналися з Opendatabot.ua.

«Сучасні вантажівки» є активним учасником закупівель на ProZorro. За останні роки вони виконали контракти на 2,34 млрд грн, пишуть у clarity-project.info.

А що там з VinLine

Проте, закупівлею вживаних тролейбусів, «Вінницька транспортна компанія» не відмовилася від складання наших VinLine — ці тролейбуси, що мають автономний хід, складають силами працівників тролейбусного депо. За останні роки випустили вже 15 машин. Останній в цьому році «ВінЛайн» виїхав на вулиці Вінниці в листопаді.

І на відміну від попередників, кузов цього вінницького тролейбуса більше не з білорусі — місто закупило турецькі машинокомплекти від заводу AKIA, що знаходиться в місті Бурса.

Також у мерії повідомляли, що до кінця 2022-го, випустять ще чотири VinLine. Але не вдалося.

— Була затримка із постачанням машинокомплектів та інших комплектуючих, які транспортники отримують з-за кордону. Адже є зараз затримки на митниці: існує першочерговість пропуску гуманітарних вантажів, до яких складові наших VinLine не входять, — каже директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.

— Але виходить, що в першому кварталі 2023 року варто очікувати суттєве оновлення вінницьких тролейбусів? — каже журналіст.

— Можна сказати й так. В планах точно є, щоб поступово виходили на лінії як нові VinLine, так і закуплені польські тролейбуси. Як воно буде на практиці — усе залежить від ситуації в Україні, — відповів Сорокін.

Раніше, нагадаємо, ми розповіли, що виготовлення тролейбуса VinLine №055 коштувало громаді 11 мільйонів гривень.

 

Читайте також:

Які дороги у Вінниці відремонтують у 2023 році? Плани розбудови громади

У вінничан на руках вже 320 тисяч «Муніципальних карток» для проїзду в транспорті

Які зміни принесе 2023 рік для наших гаманців? Про пенсії, зарплати та податки

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (18)
  • Люба Павельчук

    Щира подяка Польщі за допомогу.

    Natalia Lapyhina reply Люба Павельчук

    Люба Павельчук 🤣
  • Николай Гавриленко

    Доукомплектовувати? Ще доставляти сидіння чи як? Вони в комплектах ідуть.

    Іван Морозов reply Николай Гавриленко

    Николай Гавриленко та невже?))

    Николай Гавриленко reply Николай Гавриленко

    Иван Морозов там польська мова.

    Николай Гавриленко reply Николай Гавриленко

    Иван Морозов да,готовий.

    Іван Морозов reply Николай Гавриленко

    Николай Гавриленко латиницею вже готові читати?))
  • Люба Павельчук

    Щира подяка Поль зі за допомогу .
  • Anton Osipiv

    Тішусь за вінничан, в нас у Києві господарники взагалі позакривали тролейбусні та трамвайні маршрути, решту муніципального транспорту скоротили вдвічі/тричі, водіїв поскорочували. Не дочекаєшся, а якщо дочекаєшся не факт що влізеш, а якщо влізеш не факт що доїдеш, висадять бозна де при повітряній тривозі.
    Вінниця 👍

keyboard_arrow_up