- Пасажирка “Пасата” Антоніна Зуграва була ще живою, коли її рятувальники намагалися дістати із понівеченого авто, - розповідають очевидці трагедії. – Закривавленого 13-річного сина Богдана від удару викинуло з авто. Його мама вмерла під час витягування з понівеченої машини від больового шоку.
Аварія трапилася 15 грудня, близько 21.10, на перехресті вулиць Келецької та 40-річчя. “Ауді” розтрощила КІА та “Фольксваген-Пасат”. Водій таксі за кермом КІА каже, що “Ауді” неслася з боку “Урожаю” на червоне світло.
- Я повертав з вулиці 40-річчя, з боку Хмельницького шосе на Келецьку, в сторону Вишеньки, - розповідає таксист. - Водій “Пасату” їхав прямо, вниз по 40-річчя. А водій “Ауді” у цей час мчав на червоне світло, в правому ряду, зі сторони “Урожаю” в напрямку Вишеньки. Спочатку “Ауді” i протаранила в бік “Пасат”, а потім KІА Пасажирку “Пасату”, яка сиділа на передньому сидінні, з машини "вирізали", а хлопчик, близько 13 років, від удару вилетів з машини. Водія та дитину госпіталізували. Жінка загинула на місці. Водій “Aуді” втік з місця аварії.
«Інспектори ДАІ не опитали жодного свідка»
На місці аварії приблизно з 22.30 до першої години ночі був Вадим Кухар. Він допомагає адвокатам у розслідуванні аварії. Каже, що за свою чималу практику бачив всякого і здивувати чимось важко, але того злощасного вечора поведінка даішників шокувала навіть його.
- Враховуючи вечірній час та розвантаженість вулиць, мені здалося, що працівники Державтоінспекції приїхали не надто оперативно - розповідає Вадим Кухар. – Спочатку на місце приїхали швидка та кілька автомобілів Преміум-класу. Приміром, “Мерседес МL” 2011 року та “Лексус” 2010-го. Номери красномовно свідчать про статус власників, літери називати не буду, але в “Мерседеса” там чотири п’ятірки, а в “Лексуса” чотири сімки. У мене купа запитань до працівників Державтоінспекції. Чому не опитали жодного свідка? За ті три години, що я там був, вони займалися незрозуміло чим. При тому, що свідків було безліч, наприклад, – студенти медуніверу, які готові були надати першу медичну допомогу постраждалій. Ще питання - куди подівся з місця події автомобіль, який у момент зіткнення знаходився у правому ряду на Келецькій перед перехрестям із 40–річчя? Знаю, що він там був, із достовірного джерела. На 100% певен, що водій того авто все бачив.
Вадим Кухар каже, що зі слів очевидців, жінка була ще живою на момент прибуття швидкої та МНС, які вирізали її з понівеченого “Пассата”. Вмерла від больового шоку, коли дістали.
- Свідки бачили, як жінку витягували з авто. Кажуть, що вона вмерла вже як дістали, - каже Вадим Кухар. – До цих пір не розумію, чому тіло загиблої не забрали одразу в морг, а на дві години залишили на асфальті. При тому, що катафалк стояв поруч весь цей час. Яка в цьому була потреба?
Швидкість “Ауді” могла бути 100–120 кілометрів
Як автомобіліст зі стажем та помічник юриста, Вадим оцінює обстановку в момент аварії.
- Певен, що швидкість “Ауді” була в межах 100–120 км/год., - переконаний Вадим Кухар. – Я добре знаю особливості цієї машини та понівеченого “Пасата”. “Ауді” цієї моделі (Q5) є відносно неважким автомобілем, важить приблизно дві тонни. Щоб так деформувати “Пасат”, відомий своєю німецькою якістю та міцністю, “Ауді” мусила розігнатися як мінімум до 100 км/год. Встановити приблизну швидкість “Ауді” можна також за допомогою офіційного краш–тесту. Відео можна подивитися на ютубі. На швидкості 62 км/год. конструкція вагою понад 1380 кг вдаряє в бік “Пасата”, при цьому дах автомобіля навіть нітрохи не деформується – витримує центральна стійка. А у понівеченого в аварії “Пасата” дах просто зім'яло. Звідси можна припустити, що якби водій “Ауді” дотримувався встановленої швидкості 60 кмгод., то деформації “Пасату” були б значно меншою і вдалось би уникнути смерті пасажирки та серйозних травм водія і його сина.
Водій на “Ауді” не гальмував?
Вадим Кухар каже, що пильно обстежив дорогу – не побачив навіть натяку на гальмівний шлях.
- Певен, що в суді можуть списати все на погоду, мовляв, через сльоту слідів гальмування не залишилось, але це буде вилами по воді написано, - висуває припущення Вадим. - З гальмівною системою АВS, якою облаштована “Ауді”, вже при швидкості 80 км/год. при спробі різко загальмувати 100% залишається чітко помітний гальмівний шлях. Не виключений варіант, що будуть списувати провину на недоліки в роботі світлофора. Я спеціально зняв на відео, як працює світлофор на перехресті. Там було багато аварій, тому його роботу перепрограмували. Тепер небезпечне суміщення сигналів на перехресті не можливе, зараз там все відрегульовано чітко. Взагалі, я довго не міг зрозуміти, як на цьому перехресті зі справним протестованим світлофором могла трапитися така трагедія. Єдине причина, на мій погляд – водій “Ауді” їхав на червоний сигнал.
Водія затримали. Щонайменше через 15 годин після аварії
У прес–службі обласної міліції повідомили, що водія “Ауді” затримали і наразі він дає покази. Затримання відбулося після обіду 16 грудня. Зі своїх джерел редакції RIA стало відомо, що за кермом “Ауді” був вісімнадцятирічний вінничанин Євген Шкварук. Знайти в соцмережах за прізвищем не вдалося, спробували за датою народження. За цими параметрами відшукали лише одного вінницького Євгена. На його сторінці Вконтакте привітання всім цінителям “Ауді” «Marry Christmas to all Audi funs». Судячи з відзначених сторінок та відеозаписів, хлопця цікавлять автомобілі та боротьба. 17 грудня сторінка була вже видалена. Була інформація, що мати хлопця подала заяву про викрадення “Ауді”, але в обласному управлінні Державтоінспекції ці відомості спростували. Заяви про викрадення не було.
Водій “Пасата” – в реанімації, його син – в травматології
13–річного Богдана, який втратив свідомість під час аварії, відвезли до реанімаційного відділення дитячої обласної лікарні. Потім перевели до травматології.
- У хлопчика осколковий перелом стегна та забій головного мозку, - говорить Сергій Антонець, завідувач травматологічного відділення дитячої обласної лікарні. – Добу він провів у реанімації, потім його перевели до нас. Богдану вже зробили одну операцію, на черзі ще одна – будемо зміцнювати переламану кістку спеціальним імплантатом. Наразі він уже прийшов до свідомості та може відповідати на запитання.
Водій “Пасата”, Володимир Зугравий, наразі в реанімаційному відділенні лікарні швидкої допомоги на Київській. Як повідомив завідувач відділення, коментувати стан Володимира не будуть, посилаючись на лікарську таємницю. Сказав лише, що потерпілий має провали в пам'яті, але його стан стабільний.
Поговорити з друзями та родичами сім'ї, що їхала в “Пасаті”, не вдалось. Двоє з них розмістили свої контакти під репортажем про аварію на сайті, але потім від коментарів відмовились. Відмовився від розмови також приятель Богдана. Написав лише, що 17 грудня Антоніну Зуграву поховали, а батько і син ще не знають про її смерть. А також повідомив, трохи подумавши, що у Володимира Зугравого порвані селезінка та печінка.
«Хлопець втік із дому. Можливо через конфлікт з батьками»
Сергій Вучкан, перший заступник начальника обласної міліції, розповів журналісту RIA, що хлопця затримали. Мотиви своєї поведінки затриманий ніяк не пояснює, скориставшись порадою захисника не свідчити проти себе. Машина зареєстрована на матір хлопця. Чутки про те, що машина була у розшуку, перший заступник начальника обласної міліції спростовує.
- Ні. Не було такої інформації, - каже Сергій Вучкан. - Не була машина у розшуку. Він був у розшуку. Не по якомусь криміналу. Його мама звернулася із заявою, що її дитина пропала на автомобілі, і що його немає вдома близько трьох днів. Вона його сама шукала. Заявила про це в п’ятницю. Він просто пішов, ми так зрозуміли, через якийсь їхній конфлікт. Дорожньо-транспортна пригода сталася в період, коли він зник. Будемо розбиратися, встановлювати, де він був. Деякі місця ми встановили, де він був у друзів. Взяли від нього взірці крові і направили на експертизу відповідно до процедури.
А що з аваріями на Зодчих і на 40-річчя Перемоги?
Затягування розслідування “мажорних” ДТП та неочікувані перегляди судових рішень - звична практика в нашій державі. Анатолій Варчук - адвокат Руслана Шелеста (чоловіка загиблої на тому ж таки перехресті 2,5 роки тому Алли Шелест). Він розповідає, що крапку в історії Сестринського, водія “Мерседеса”, що потрапив в аварію на 40-річчя Перемоги у 2011 році, де загинули дві жінки, ще не поставлено.
- Суд першої інстанції прийняв рішення змінити для Олега Сестринського запобіжний захід у зв'язку з дорозслідуванням справи, - каже Анатолій Варчук. - Раніше Сестринського тримали під вартою, а тепер він на підписці про невиїзд. Призначено ряд додаткових експертиз, зокрема в Києві. Орієнтовно тижня через півтора будемо мати їх результати. Крім того, неочікувано, Вищий суд України скоротив термін ув'язнення Бабичу (ДТП на Зодчих із смертю трьох студентів). Замість 10 років він сидітиме вісім. Є судові рішення про матеріальні компенсації сім'ям загиблих, але вони не виконуються.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер