Навозили і досить! Чому пільгове розмитнення «євроблях» планують скасувати в Україні

Навозили і досить! Чому пільгове розмитнення «євроблях» планують скасувати в Україні
За останній місяць в Україну ввезли 17 тисяч авто. Натомість українці втратили через війну понад 500 тисяч авто, розрахували експерти Інституту досліджень авторинку
  • Верховна Рада готується до скасування запровадженого місяць тому нульового розмитнення авто. А це повернення ПДВ, митних платежів та акцизів.
  • Чому незабаром усе може закінчиться? Як краще змінити систему з митами? Та скільки наразі коштує ввезення авто з ЄС та реєстрація машини в Україні?

Понад місяць тому українців звільнили від сплати ПДВ, акцизу та ввізного мита при розмитненні автівок з Європи. Найбільшим платежем за реєстрацію «євробляхи» в Україні залишився тільки збір до Пенсійного фонду України: 3-5% від вартості машини.

Однак, за версією державної влади «нульове розмитнення» спричинило черги на кордоні, які заважають проїзду транспорту зі зброєю та гуманітарними вантажами. А також чималі недонадходження до бюджету країни, яка воює. Тому стару модель розмитнення хочуть повернути назад.

Помилка, яка коштує 100 млн грн на день

У парламенті 26 квітня зареєстрували законопроект №7311, який пропонує відновити оподаткування транспортних засобів, що ввозяться з-за кордону. Ініціаторами змін є нардепи Данило Гетманцев, Галина Третьякова, Михайло Радуцький, Ярослав Железняк та інші.

Відео дня

Причина скасування викладена у пояснювальній записці: рішення про пільгове розмитнення було помилкою. Лише за перший тиждень дії «нульового розмитнення» ця «помилка» коштувала дефіцитному держбюджету 350 млн грн.

За підрахунками податкового комітету Верховної Ради, після нарощування обсягів ввезення «євроблях» країна, яка воює, щодня втрачала близько 100 млн грн.

Черга на кордоні, фото ілюстративне

Головна проблема — на кордонах утворилися черги з авто, які гальмують постачання життєво необхідних вантажів.

«Оформлення нових транспортних засобів об'єктивно займає багато часу, через що у величезних чергах цілодобово простоюють волонтери з гуманітарними вантажами: спорядженням для бійців, харчовими продуктами та медикаментами», – пояснював заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.

Іномарки класу люкс «для ЗСУ»

Ще одна причина скасування пільгового розмитнення — завезення в Україну авто преміум-класу. Заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм пояснив, що «наші партнери з ЄС дещо здивовані таким активним оновлення автопарку українців, для яких увесь світ збирає гуманітарку».

«Їх, наприклад, шокують промислові масштаби імпорту «для потреб ЗСУ» автомобілів класу «люкс». Для розуміння, за вісім днів після скасування мит до країни ввезли 14 тисяч 300 легкових авто. Зокрема, це десятки BMW X5, Mercedes-Benz S-Class, Audi Q7 2022 року випуску та навіть Cadillac Escalade за 3,1 млн грн», — написав чоловік у своєму телеграм-каналі.

Володимир Черкас: Вінницькі перекупи тягнуть по 5-10 авто щоденно в одні руки. Звісно це не автомобілі для ЗСУ. Це на «перекид». В МРЕО робота кипить / Фото з його фейсбук-сторінки

Мустафа Найєм також додав, що систему пільгового розмитнення змінять незабаром, і так, щоб не нашкодити справжнім волонтерам. Але у поданому законопроекті немає про «пільгове розмитнення авто для ЗСУ». Тому, припускаємо, що це може бути або ще однією правкою в законопроекті, або окремим законодавчим актом.

Коли скасують «нульове мито»

Дати засідань Верховної Ради через можливі обстріли не розголошують. За даними джерел Економічної правди, це може статися навіть найближчими днями, якщо ситуація на митниці не покращиться. Після ухвалення закону купувати імпортне авто буде пізно, адже документ набуде чинності відразу після опублікування.

«Митні збори не треба повертати, достатньо однієї поправки»

Володимир Затайдух, волонтер, активіст, митний брокер

— Моя позиція щодо скасування пільгового розмитнення двояка. З одного боку — авто справді йдуть на армію. Для цього більшість людей зараз передають автомобілі з ЄС саме на бійців, з якими вони знайомі. Це щоб уникнути різних корупційних схем, коли машина якимось чином «не доїжджає». І через скасування «нульового мита» от такої допомоги стане менше.

З іншого боку — деякі наші люди, яким війна до одного місця, реально заганяють «Мерседеси», «Геленвагени» та інші елітні авто 2022 року випуску. І ці машини продовжують стояти в чергах з гуманітарною допомогою та військовими вантажами, що гальмує проходження кордону.

Тому, на мою думку, пільгове розмитнення під час війни скасовувати не треба. Досить внести одну поправку — заборона на продаж чи інші операції із завезеним авто протягом одного року. І все, схема із завезенням елітних авто для перепродажу зникне.

Скільки коштує зараз ввезти авто з ЄС?

Виконавча директорка брокерської компанії WAH Юлія Риковська розрахувала орієнтовну ціну завезення авто з ЄС із реєстрацією в Україні. За чинними правилами пільгового розмитнення — це близько 14 тисяч гривень + 3-5% від вартості автомобіля.

— Спочатку треба доставити авто до кордону. А це витрати на пальне, харчування в дорозі тощо. Вже тут до ціни машини можна додати від 6-7 тисяч гривень і більше. 

Далі треба буде заплатити за послуги митного брокера: 2-4 тисячі гривень та більше, — каже Риковська в інтерв’ю порталу AUTO.RIA.

Наступним кроком є перша реєстрація автомобіля в Україні. Тут треба сертифікат відповідності авто в одному з акредитованих центрів. За словами Юлії Риковської, для машин з Євросоюзу цей сертифікат коштує орієнтовно 2,5 тисячі гривень. 

Юлія Риковська, виконавча директорка компанії WAH

— І ще при першій реєстрації треба сплатити збір до Пенсійного фонду України. Розмір останнього платежу залежить від вартості авто: 3% – при ціні до 410 тис грн, 4% – до 720 тис грн, 5% – понад 720 тис грн, — сказала виконавча директорка компанії WAH Юлія Риковська. — Для прикладу, якщо автомобіль вартує 8 тисяч євро, то вам доведеться сплатити 3% від його вартості до Пенсійного фонду. А це орієнтовно 8,5 тисяч гривень.

Також, за свідоцтво про реєстрацію та українські номерні знаки доведеться сплатити близько 600 грн. І на цьому процедура завершена. Доведеться лише придбати поліс «автоцивілки», без якого їздити по Україні заборонено.

Раніше, нагадаємо, ми розповіли як вінницькі волонтери роблять бандеромобілі для фронту.

Опитування

Як ви ставитесь до скасування «нульового розмитнення» авто з ЄС?

 

Читайте також:

«Безплатно перевеземо хоч танки». Вінницька фірма дає причепи та лафети для потреб ЗСУ

Не вмію ідеально готувати борщ, але можу купити машину на передову», — волонтерка Діана Подолянчук

Волонтер звинуватив Борзова у корупції на гуманітарці. Що каже голова області?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (30)
  • Den Kurelyk

    Чому тільки людям дали можливість придбати авто одразу ,закон скасували .якщо перекури на цьому заробляють ,тоді зробіть поправку ,без права передачи власності .зможуть керувати транспортом , лише власник або хтось з рідних і все вся система рухне після цього,або одне авто на фізичну особу.
  • fank franko

    Питання в іншому.Держава Україна працює для українців чи для задоволення потреб держави,а на українців їй плювати?От дайте відповідь собі на це запитання і Ви зрозумієте що до чого.А всі ці відмазки та пояснювальні записки повний лохотрон.Пам'ятайте-дорога до пекла вселена благими намірами!
  • IVAN ABRAMCHUK

    Давно потрібно скасувати це кабельне мито... Наживаються на простих людях... За люксові авто я рахую що потрібно мито якесь стягувати але не 20% а з всім накручуванням воно доходить до половини ціни автомобіля
  • Саня Фамилия

    В медалі  2 сторони, ну по тій кількості що переганяють авто в України так я бюджет втрачає як ви кажете по 100млн в день, але якщо ви знову скасуєте безкоштовне розмитнення то їх перестануть ганяти так як машина яка в Європі кошує тисячу євро українцю обійдеться в 5 тисяч, а пишуть так що наче такий потік авто і буде, і скільки держава втрачає ось відмінять і побачите що тільки будуть ганяти ті в кого є можливість і є гроші а середній клас як був без авто так і буде а пока є така можливість то звісно женуть бо розуміють що шара скоро закінчиться. , і побачите потім який буде потік.

keyboard_arrow_up