«На маршрути випустили все, що є». Як прибрати черги з вінницьких зупинок
- Карантин у транспорті посилили більше тижня тому. Як наслідок, на зупинках з’явилися черги.
- Як їх прибрати? Обговорюємо різні варіанти, серед яких — додати більше транспорту, запровадити короткі маршрути та обмежити пільговий проїзд пенсіонерам у години-пік
У школярів закінчилися канікули, а це значить, що черги на зупинках стануть ще більшими. Вінничани просять мерію пускати дітей навіть у переповнений транспорт — петиція з таким зверненням набрала необхідну кількість підписів та 7 листопада нададуть відповідь.
Чи можна додати ще більше транспорту на маршрути? Або створити короткі автобусні маршрути на найбільш завантажених напрямках? І відкривати замість передніх дверей середні, які є ширшими, — відповіді на ці та інші питання ми отримали від керівника «Вінницької транспортної компанії» Михайла Луценка.
«Постараємося запускати дітей першими»
Всього за два дні петиція про те, щоб пускати школярів у заповнений громадський транспорт, набрала необхідну кількість підписів для розгляду в мерії.
«Прошу дозволити школярам заходити до салону попри заповненість всіх сидячих місць. Водії закривають двері перед дітьми і школярі змушені, навіть у темну пору року, залишатись на зупинці. 20-30 хвилин чекають наступного рейсу і є ймовірність того, що будуть зайвими пасажирами знову», — писала авторка петиції Людмила Нагорна.
Відповідь на звернення вінничанки мають дати не пізніше 7 листопада. Тим часом, керівник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко у коментарі журналісту сказав, що будуть «намагатися запускати дітей в першу чергу».
— Ми вже, у першу чергу, пускаємо медиків, вчителів. Безумовно, якщо на певних маршрутах транспорту є багато школярів, то, звісно, ми постараємося запускати спочатку дітей, — сказав Луценко.
Є резерв вільного транспорту
До слова, 25 жовтня в школярів закінчилися канікули. Враховуючи те, що пускають тільки на сидячі місця, то черги на зупинках стануть ще довшими. У «Вінницькій транспортній компанії» кажуть, що вже випустили увесь транспорт.
— Це 133 тролейбуси, 74 трамвая і 69 автобусів. Резерв є (додаткові одиниці транспорту - авт.), але тоді не вистачить потужності трансформаторних підстанцій, — пояснив керівник транспортної компанії Михайло Луценко. — Тим більше, ми вже починаємо вмикати опалення в салоні. А це значить, що зростає споживання електроенергії.
Транспортники пробують вирішити проблему з чергами таким чином: з найменш завантажених маршрутів транспорт перенаправляють на найбільш завантажені напрямки.
— Наші ревізори рахують пасажирів на ключових зупинках транспорту. Ще допомагають в цьому водії та контролери. А також є аналітика від «Вінницякартсервіс», — говорив Михайло Луценко. — Тому ми бачимо пасажиропотік й одразу впроваджуємо зміни — намагаємося додати транспорт туди, де необхідно зняти «напругу». Наприклад, так вже зробили на Театральній та Урожаї — там стало більше тролейбусів, щоб зменшити час очікування пасажирів.
А чи можна зробити короткі автобусні маршрути і поставити їх на завантажені напрямки? Так, наприклад, під час реконструкції колій в центрі міста, діяв автобус від лікарні Пирогова до Муніципального ринку та їхав у зворотному напрямку.
— Зараз опрацьовуємо всі варіанти. Вивчаємо, пробуємо, робимо, — відповів Луценко.
Навіщо відкривають тільки передні двері
Ще одна проблема з ковідними обмеженнями в тому, що у салон громадського транспорту пускають тільки через передні двері. Поки люди вийдуть з салону, інші пасажири чекають перед входом. У такому вузькому просторі утворюється скупчення, що є небезпечним в часи ковіду.
То може відкривати середні двері, які є ширшими? Таким чином, пасажири швидше б заходили і виходили.
— А як тоді водій буде контролювати? Щоб пасажири заходили на кількість вільних сидячих місць? — казав керівник «Вінницької транспортної компанії». — І ще одна причина, чому відкривають тільки передні двері — так хоча б якимось чином можна контролювати наявність масок. У нас зараз проблема в тому, що люди ігнорують масковий режим. Хтось розуміє, чому це обмеження введено, хтось ні. Постійно проводимо роз’яснювальну роботу.
Тим не менш, Михайло Луценко розповів, що на найбільших зупинках, де багато пасажирів, в транспорті відкривають усі двері.
Буде платний проїзд для пенсіонерів?
Ще один варіант, як розвантажити зупинки від черг — повернутися до «старих-нових» обмежень. Зокрема, на години-пік обмежити пільговий проїзд для пенсіонерів.
Тобто, люди й надалі зможуть їздити безкоштовно, окрім пікових годин — з 7.30 до 9.00 та з 17.00 до 19.00. Таке обмеження було у Вінниці торік, бо працюючі вінничани нарікали, що транспорт зранку забитий людьми похилого віку.
— Зараз не планується вводити обмеження на проїзд пенсіонерів, — відповів керівник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко. — В нас нині немає законних підстав не пускати пенсіонерів у транспорт, коли вони хочуть поїхати. Звісно, що людина, яка не йде на роботу, може поїхати в транспорті і дещо пізніше. Але якщо буде «червона зона» карантину, то будемо думати як діяти далі.
Раніше, нагадаємо, дізналися чому не зникають черги біля газконтори.
Які зміни обмежень в транспорті ви підтримуєте?
Читайте також:
Ніколи не було, і ось знову. Чому в транспорт пускають тільки через передні двері?
Рух громадського транспорту Вінниці в реальному часі. Перевірили новий додаток для містян
«Усі реанімаційні ліжка зайняті», — лікарі про ситуацію з коронавірусом у Вінниці
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Вячеслав Онищук
Милана Небесная
Zhenya Shestov
Наташа Козачук