Довгий, дешевий, made in Vinnitsia. Десятий VinWay вийшов на маршрут

Довгий, дешевий, made in Vinnitsia. Десятий VinWay вийшов на маршрут
Транспортники кажуть, що ціна такого «ВінВея» — близько 12,5 мільйонів гривень. 16-метровий вагон вінницького виробництва коштує 7,3 мільйона. А новий трамвай, який роблять на заводі «Електрон» у Львові коштує 43 мільйони гривень
  • У депо транспортної компанії зробили ще один 32-метровий трамвай «ВінВей»
  • Вагон зроблений на базі чеської «Татри КТ-4», від якої залишається тільки рама та ходова.
  • На 80% це новий вагон, а його вартість втричі менша, ніж львівського «Електрону» — кажуть в мерії. Хоча майбутнє трамваю буде за черговою партією вагонів зі Швейцарії.

У депо «Вінницької транспортної компанії» виготовили вже десятий VinWay. Його презентували у четвер, 25 жовтня.

Вагон №221 модернізований на базі чеського трамвая КТ-4. Він складається із трьох секцій, має 60 місць для сидіння, два — для людей з інвалідністю. Загалом тут можуть вміститися до 300 пасажирів одночасно. Хоча візуально, він не відрізняється від попередніх.

Відео дня

— Відмінностей від інших «ВінВеїв» особливо не бачу. У кабіні такі ж прилади, як і в попередніх версіях. Так, тут немає керма-«баранки» як у швейцарських вагонах. Замість нього тут є джойстик. Довгий вагон не такий маневрений, трохи важкий у керуванні в порівнянні з короткими, але до цього звикнути просто, — казала водій трамваю з 33-річним стажем Раїса Полядник.

Довгий, дешевий, made in Vinnitsia. Десятий VinWay вийшов на маршрут, фото №1 на сайті 20minut.ua

У парі з нею працює кондуктор, яку звати також Раїса. Запитали в неї чи зручно працювати в трамваї, де є сходи?

— Працювати важко, але мені моя робота подобається. Молодці, що модернізують та можна робити ще більше таких, — розказала кондуктор Раїса Подолян, яка тут працює останні чотири роки. — А через впровадження електронного квитка в транспорті не переживаю, у компанії кажуть, що без роботи ми не залишимося.

Втричі дешевший за «Електрон»

Цей вагон виготовили до 105-річчя вінницького трамваю. І на початку презентації міський голова і керівництво «Вінницької транспортної компанії» обмінялися грамотами:

колектив компанії подякував меру Вінниці Сергію Моргунову за підтримку в справі розвитку транспорту, а Моргунов — подякував всім працівникам за якісну роботу та відзначив, що розвиток електротранспорту є заслугою роботи всієї команди міськради.

Довгий, дешевий, made in Vinnitsia. Десятий VinWay вийшов на маршрут, фото №2 на сайті 20minut.ua

Гендиректор транспортників Михайло Луценко розповів, в чому ж відмінність нового «ВінВея».

— Десятий модернізований вагон зроблений на базі чеського трамвая КТ-4, які їздили у Вінниці з 70-х років. Цей «ВінВей» відрізняється від попередніх більшою кількістю місць — їх не 50,а 60. Є зміни, які не видно пасажирам, а саме покращення кабельної мережі, приладів тощо. Майже всі запчастини до нього зроблені в Україні,  — казав Луценко. — Вартість виготовлення 32-метрового вагону — близько 12,5 мільйонів гривень. Це багато? Якщо порівнювати з львівським вагоном «Електрон» схожої комплектації, то він коштує 43 мільйонів гривень. Як бачите, економія суттєва.

Питаємо, чи врахували технічні помилки? Бо раніше були випадки, коли «Вінвей» міг загорітися.

— Самі вагони не горять, це перегріваються гальма. У такому вагоні вісім двигунів, на кожен з них є гальмівна система, і при перегріві колодок відбувається задимленість. Такі випадки у нас траплялися дуже рідко, і ми оперативно усунули цю проблему не тільки в цьому, а в інших ВінВеях.

«Нові» вагони з Цюріха

Майбутнє електротранспорту пов’язують з покращенням стану колій і над оновленням вагонів. Зокрема, нині тривають перемовини, щодо передачі чергової партії вживаних вагонів зі Швейцарії.

— «Tram 2000», які можуть передати Вінниці, це наступне покоління швейцарських трамваїв. Вони мають просторий салон, комфортні сидіння, менш шумні, ніж нині діючі у нашому місті «Міражі» та «Карпфени». Зараз ведемо перемовини про передачу 70 вживаних вагонів, але є можливість отримати до 170 «2000-ників». Але, маю думку, що нам не потрібно аж настільки багато трамваїв, достатньо буде до 100. Скільки конкретно буде вагонів та коли ми їх отримаємо — буде видно у найближчому майбутньому, — розказав міський голова Сергій Моргунов.

Довгий, дешевий, made in Vinnitsia. Десятий VinWay вийшов на маршрут, фото №3 на сайті 20minut.ua

Раніше казали, що «Tram 2000» з’являться в нас з 2021 року.

— Наше завдання до прибуття нових вагонів покращити стан колій, розширити напрямки руху трамваю — для прикладу, прокласти колію на Коцюбинського. Старі вагони, які вже вичерпали свій термін експлуатації, будемо списувати, — додав директор транспортної компанії Михайло Луценко.

Довгий, дешевий, made in Vinnitsia. Десятий VinWay вийшов на маршрут, фото №4 на сайті 20minut.ua

Крім того, Моргунов говорив, що міська влада зараз обмірковує купити електробуси або ні. Китайський автобус «Skywell», де замість дизелю використовують електричні батареї, їздив по маршруту №19 «Вишенька-Вінницькі хутори». У транспортній компанії казали, що в плані витрат «пального» — він кращий, ніж автобуси та тролейбуси. Але його вартість, яка нам невідома, велика.

Нагадаємо, платити за проїзд банківськими картками можна буде з 2019 року.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (24)
  • Юрій
    Не розумію як людина такого рівня  може таке говорити. Як можна порівнювати Вінвей і Електрон, це абсолютно різні трамваї. Вінвей це перероблена стара Татра де лише одна з трьох секцій є низькопідлогова зі старою рамою та ходовою, а Електрон повністю новий з нуля зроблений повністю низькопідлоговий сучасний  тихий, комфортний трамвай.
  • Петров Пётр
    Какая разница какие эти трамваи , когда они заполнены людьми так , что там нет чем дышать ?!  О каком комфорте вообще может идти речь , когда проехавшись там , можно выйти с клаустрофобией ?!
  • З.А.Глядач
    "має 60 місць для сидіння, два — для людей з інвалідністю"

    Що,справді аж цілих ДВА місця для інвалідів? Які вони "щедрі"! А це не задо)(уя буде?
  • Alex Sen
    Почему за эти деньги не увеличить трамвайную сеть, швейцарцев достаточно с головой на эти 5 маршрутов?

     А новые трамваи без климат системы , летом удушье  . Колесные тележки как в грузовом вагоне.
    З.А.Глядач reply Alex Sen
    До ср.ки всі "клімат-системи". На перших "швейцарцях" були кондиціонери. І працювали. Але-ж завжди знайходилась якась худоба,якій "жарковічинітьвікно". От і результат...
    Максим reply З.А.Глядач
    на швейцарських вагонах ніколи не було кондиціонерів!!!!! А на вінвеях на кожному є
    З.А.Глядач reply Максим
    Не бачу сенсу щось тобі доводити...
    Максим reply З.А.Глядач
    на швейцарських вагонах ніколи не було кондиціонерів!!!!! А на вінвеях на кожному є

keyboard_arrow_up