У депо «Вінницької транспортної компанії» виготовили вже десятий VinWay. Його презентували у четвер, 25 жовтня.
Вагон №221 модернізований на базі чеського трамвая КТ-4. Він складається із трьох секцій, має 60 місць для сидіння, два — для людей з інвалідністю. Загалом тут можуть вміститися до 300 пасажирів одночасно. Хоча візуально, він не відрізняється від попередніх.
— Відмінностей від інших «ВінВеїв» особливо не бачу. У кабіні такі ж прилади, як і в попередніх версіях. Так, тут немає керма-«баранки» як у швейцарських вагонах. Замість нього тут є джойстик. Довгий вагон не такий маневрений, трохи важкий у керуванні в порівнянні з короткими, але до цього звикнути просто, — казала водій трамваю з 33-річним стажем Раїса Полядник.
У парі з нею працює кондуктор, яку звати також Раїса. Запитали в неї чи зручно працювати в трамваї, де є сходи?
— Працювати важко, але мені моя робота подобається. Молодці, що модернізують та можна робити ще більше таких, — розказала кондуктор Раїса Подолян, яка тут працює останні чотири роки. — А через впровадження електронного квитка в транспорті не переживаю, у компанії кажуть, що без роботи ми не залишимося.
Цей вагон виготовили до 105-річчя вінницького трамваю. І на початку презентації міський голова і керівництво «Вінницької транспортної компанії» обмінялися грамотами:
колектив компанії подякував меру Вінниці Сергію Моргунову за підтримку в справі розвитку транспорту, а Моргунов — подякував всім працівникам за якісну роботу та відзначив, що розвиток електротранспорту є заслугою роботи всієї команди міськради.
Гендиректор транспортників Михайло Луценко розповів, в чому ж відмінність нового «ВінВея».
— Десятий модернізований вагон зроблений на базі чеського трамвая КТ-4, які їздили у Вінниці з 70-х років. Цей «ВінВей» відрізняється від попередніх більшою кількістю місць — їх не 50,а 60. Є зміни, які не видно пасажирам, а саме покращення кабельної мережі, приладів тощо. Майже всі запчастини до нього зроблені в Україні, — казав Луценко. — Вартість виготовлення 32-метрового вагону — близько 12,5 мільйонів гривень. Це багато? Якщо порівнювати з львівським вагоном «Електрон» схожої комплектації, то він коштує 43 мільйонів гривень. Як бачите, економія суттєва.
Питаємо, чи врахували технічні помилки? Бо раніше були випадки, коли «Вінвей» міг загорітися.
— Самі вагони не горять, це перегріваються гальма. У такому вагоні вісім двигунів, на кожен з них є гальмівна система, і при перегріві колодок відбувається задимленість. Такі випадки у нас траплялися дуже рідко, і ми оперативно усунули цю проблему не тільки в цьому, а в інших ВінВеях.
Майбутнє електротранспорту пов’язують з покращенням стану колій і над оновленням вагонів. Зокрема, нині тривають перемовини, щодо передачі чергової партії вживаних вагонів зі Швейцарії.
— «Tram 2000», які можуть передати Вінниці, це наступне покоління швейцарських трамваїв. Вони мають просторий салон, комфортні сидіння, менш шумні, ніж нині діючі у нашому місті «Міражі» та «Карпфени». Зараз ведемо перемовини про передачу 70 вживаних вагонів, але є можливість отримати до 170 «2000-ників». Але, маю думку, що нам не потрібно аж настільки багато трамваїв, достатньо буде до 100. Скільки конкретно буде вагонів та коли ми їх отримаємо — буде видно у найближчому майбутньому, — розказав міський голова Сергій Моргунов.
Раніше казали, що «Tram 2000» з’являться в нас з 2021 року.
— Наше завдання до прибуття нових вагонів покращити стан колій, розширити напрямки руху трамваю — для прикладу, прокласти колію на Коцюбинського. Старі вагони, які вже вичерпали свій термін експлуатації, будемо списувати, — додав директор транспортної компанії Михайло Луценко.
Крім того, Моргунов говорив, що міська влада зараз обмірковує купити електробуси або ні. Китайський автобус «Skywell», де замість дизелю використовують електричні батареї, їздив по маршруту №19 «Вишенька-Вінницькі хутори». У транспортній компанії казали, що в плані витрат «пального» — він кращий, ніж автобуси та тролейбуси. Але його вартість, яка нам невідома, велика.
Нагадаємо, платити за проїзд банківськими картками можна буде з 2019 року.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 18 від 30 квітня 2025
Читати номер
Що,справді аж цілих ДВА місця для інвалідів? Які вони "щедрі"! А це не задо)(уя буде?
А новые трамваи без климат системы , летом удушье . Колесные тележки как в грузовом вагоне.