Платити за проїзд банківськими картками можна буде з 2019 року

Платити за проїзд банківськими картками можна буде з 2019 року
Фото з сайту te.20minut.ua
  • Міська влада підписала угоду з «Visa», яка допоможе зробити оплату банківськими картками за проїзд у громадському транспорті.
  • Валідатори та електронний квиток з’являться з наступної весни. А повноцінно система запрацює у кінці літа на початку осені 2019-го.

У вівторок, 2 жовтня, у мерії підписали меморандум про співпрацю з товариством «Віза Україна». Ця угода передбачає розвиток співпраці, спрямованої на розробку і спільну реалізацію безготівкової економіки міста. Серед них — оплата банківськими картками за проїзд у громадському транспорті. Про це йдеться на сайті міськради.

Не VISA єдиною

Як розказав заступник мера Владислав Скальський, співпраця з «Віза Україна» дасть Вінниці готові рішення як впроваджувати безконтактну оплату банківськими картками. І не тільки картками VISA.

— Нам потрібне таке рішення, адже, якщо хтось приїде в місто, він повинен мати можливість розрахуватися і не мати при цьому жодних обмежень, — сказав Скальський.

Відео дня

Керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна, яка відповідає за впровадження електронного квитка у транспорті сказала, що в пріоритеті не тільки розширення платіжних систем, а й захист персональних даних, що вони будуть забезпечувати.

А керівник групи інновацій Віза в Україні, СНД і Південно-Східній Європі Євгеній Лесняк сказав, що безготівкову оплату банківськими картками будуть робити за лондонським прикладом.

— Ми будемо постійно розвивати рівень сервісу оплати проїзду за допомогою банківської картки, це і мобільний додаток, і віддалене поповнення тощо. Щодо розширення спектру проектів, то це і велопрокат, і паркування, будемо ділитись досвідом, — казав Лесняк.

Навіщо е-квиток

Автоматизована система оплати проїзду, інакше кажучи електронний квиток, зможе чітко порахувати пасажирів, дати актуальну інформацію про пасажиропотоки та навіть підняти прибутковість у транспорті.

— При наявній системі витрати Вінницької транспортної компанії, пов’язані з виготовленням та розповсюдженням традиційних паперових квитків, сягають 25% від всіх зборів за проїзд, — казав раніше Скальський. — Для порівняння, будь-яка сучасна автоматизована система потребує витрат не більше 18%. А ще е-квиток приносить більше доходів — у перші місяці, зазвичай, прибуток зростає мінімум на 10%.

Тим паче, Вінниця в останні місяці зіткнулася з нестачею кондукторів. У «Вінницькій транспортній компанії» пояснили, що зараз орієнтовно не вистачає 50% кондукторів. Але набирати людей на цю професію більш не будуть — ніхто не хоче працювати кондукторами. Тому очікують на впровадження е-квитка.

Оплата cмартфоном та «розумні» зупинки

Підрядник — чеська компанія «Мікроелектроніка» — протягом кількох місяців обладнають валідаторами міський транспорт. Чехи одночасно роблять монтаж бортових систем (мережі, які об’єднають валідатори - авт.) у електротранспорті, автобусах та маршрутках.

Раніше директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна казала, що по три валідатори ставитимуть у тролейбуси та автобуси, чотири — в трамваї. Деякі з них видаватимуть паперові квитки.

Тестовий запуск системи буде з квітня 2019-го. Тоді ж почнуть видавати «Муніципальні картки вінничанина» пільговикам, які їх отримуватимуть безкоштовно. Де буде видача карток та що для цього потрібно — поки що невідомо.

Серед варіантів оплати буде й система NFС. За проїзд можна буде розрахуватися і завдяки смартфону, який має такий чіп. Тобто, оплата буде з банківської картки, що прив’язана до мобільного банкінгу.

Оплата проїзду через смартфон вже доступна у Львові / фото: dyvys.info

А ще у мерії обіцяють, що увесь транспорт обладнають GPS-трекерами, по місту поставлять «розумні» зупинки з електронним розкладом транспорту.

Серверний центр, який також побудує чеська компанія, буде отримувати інформацію про переміщення транспорту. І про кількість пасажирів у кожному з них, завдяки спеціальним датчикам, які автоматично рахуватимуть пасажирів.

Ціна питання

За впровадження системи Вінниця заплатить 1 мільйон євро з казни, та ще 5,5 мільйона євро за рахунок позики Європейського банку реконструкції та розвитку. У національній валюті — це більше 211 мільйонів гривень!

Валідатори та кондуктори діють у транспорті Житомира / фото з архіву «20хвилин»

Повноцінно електронний квиток запрацює через рік — орієнтовно восени 2019 року. Кондуктори продовжать працювати в транспорті, де будуть пояснювати городянам як платити через валідатор та перевіряти оплату проїзду.

Нагадаємо, незабаром у Вінниці почне працювати муніципальний велопрокат. Орендувати велосипед можна буде за допомогою смартфону, а оплатити — банківською карткою.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (11)
  • ярослав
    Для оплати без обмежень поверніть кондукторів, і дайте їм по терміналу.
    Не побачив, чи буде видаватись паперовий квиток . Без нього вся ця затія до лампочки.
  • Галя
    Картка вінницького пенсіонера має сенс тільки як опція "получити картку щоб не носиьися з пенсійним і не загубити"
  • Галя
    Навіщо видавати мунципальні картки вінничанам? Зайдіть в тролейбус п'ятірку вдень. Це пекло, де половина тролейбуса - бабусі приміських сіл, які обоходять внуків, магазини, базари, лікарні тощо! І не то що кондуктори, навіть контролери зазвичай не питають пенсіонерів ні про що, бо фізично не встигають.
  • Галя
    "Вихид до електропоизда в кинци першои платформи за дурнекетами". Вже від дурнекетів в тролейбусі відказалися? Бо вінничани рознюхали, що єдине місто в Європі з турнікетом в тролейбусі - це подмосковний городок Хімки! І що це гальмуватиме вхід ще більше чим оплата через  перші двері

keyboard_arrow_up