Вінницькі школярі повернулись з карантинної дистанційки за парти. Психологи радять батькам і педагогам допомогти дітям адаптуватися, адже звикнути до нового формату навчання їм не легко, до того ж незабаром кінець навчального року.
Непросто школярам також змінити звичні «настройки» поведінки на ті, які очікують дорослі. Фахівці радять не поспішати з вимогами і очікуваннями. Щоб відбулися конкретні помітні зміни, потрібен час і особиста мотивація дитини. Подумайте, як можна спонукати власну дитину до навчання, як краще домовитися, стимулювати, заохотити, підбадьорити. Батьки знають свою дитину краще від усіх, бо вона частина них самих. Та й педагоги за час дистанційки не забули, як зробити навчальний процес цікавим, легким і мотивуючим.
Наталія Козак, психолог:
І, якщо дорослі вже мають життєвий досвід спілкування вживу та онлайн, то діти, особливо початкової школи, ще не встигли набути цих навичок. Процес соціалізації для них лише почався, тому тривале дистанційне навчання може завадити формуванню навичок комунікації.
Повернення до школи стає теж непростим моментом, щоразу діти повертаються з дистанційного навчання до школи, як 1-го вересня, пісня літніх канікул, тому вчителям варто враховувати цей психологічний момент адаптації і допомогти дітям пройти його легше своєю підтримкою та розумінням.
Наталія Тернова, психолог:
У житті школярів знову відбулися зміни: їх звичний режим дня змінився, з'явилися старі-нові вимоги і правила. З розслабленого домашнього навчання діти повернулися до школи. Для учнів, в яких немає проблем з навчанням процес адаптація пройде швидко.
Школярам, в яких оцінки за період дистанційного навчання погіршилися, буде складно увійти в звичний режим класно-урочної системи. Тим більше, що навчальний рік добігає кінця, а це значить, що батьки вимагатимуть підтягнути «хвости». Тому педагог має мотивувати учнів до навчання, зробити все необхідне, щоб дітям було комфортно і цікаво в школі.
Вікторія Гулько, шкільний психолог:
Успішність адаптації залежить і від індивідуальних особливостей дітей: від темпераменту, який є вродженою особливістю, від характеру, який формується протягом усього життя, і піддається змінам.
Коли очікування не реалізуються, спостерігається відчуття роздратування, виникає почуття злості, гніву, характерні протестні реакції, обурення. Це типова реакція на невизначеність, на різкі зміни, на порушення комфорту і стабільності.
Щоб процес адаптації пройшов якнайкраще, в першу чергу, треба дбати і задовольняти базові потреби дитини: вдосталь спати, харчуватися вчасно, відпочивати достатньо, бувати на свіжому повітрі.
Важливою складовою успішної адаптації є емоційне благополуччя дитини. Дитина швидше звикне до нових умов, їй легше буде сприймати матеріал, вона буде зосереджена на навчанні, коли відчуватиме від батьків підтримку, спостерігатиме адекватні реакції на її помилки, перебуватиме у доброзичливій сімейні атмосфері. Тому більше спілкуйтеся з дитиною після уроків, запитуйте, як пройшов день, співставляйте свій рівень вимог до дитини з її потенційними можливостями, уникайте сварок і конфліктів в присутності дитини.
Читайте також:
Після великодніх свят діти повертаються до шкіл і садочків. З чим це пов'язано?
Є три можливості. Ми дізналися, чи реально тепер у Вінниці вчитися в школі не за місцем проживання
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер