Щорічно в травні освітяни підбивають підсумки навчального року. Департамент освіти, як правило, отримує такі дані від шкіл. Там аналізується рівень навчальних досягнень і порівнюється з попередніми досягненнями.
Наразі ця робота тільки розпочалася, бо навчальний рік цьогоріч подовжено, — повідомила директор департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко. В зв'язку з епідемічною ситуацією в цьому році відмінили проведення Державної підсумкової атестації. Якщо говорити про навчальні досягнення учнів 11 класів, моніторять їх за результатами ЗНО. Таку інформацію в департаменті отримають у вересні.
— Було цікаве інтерв'ю міністра освіти Шкарлета, — розповіла керівник департаменту. — Міністерство зробило висновок, що в цілому падіння якості освіти по всій Україні досягло вісім відсотків, цифра не критична. Міністр сказав, що це було очікувано і зрозуміло, що якість впаде. Все залежить не лише від педагогів, а й від того, що вкладає в дитину сім'я. Сам один вчитель і школа не може підняти якість освіти. Сім'я має мотивувати школяра, контролювати і підтримувати. Державна служба якості моніторить освіту. В порівнянні з груднем, в травні рівень освіти по Україні покращився на 10-15%.
Директор департаменту гуманітарної політики ОДА Олександр Мельник розповів, з якими успіхами пройшов навчальний рік у школах області.
— Дев'яті класи завершують 14 тисяч 438 осіб, з них 1070 осіб претендують на свідоцтво з відзнакою, — розповів Мельник на брифінгу. — Одинадцять класів завершують 8500 учнів, з них срібну медаль претендує 181 учень, на золоту — 581. Для навчального року в режимі онлайн це досить непогані показники.
Вінницькі педагоги не налякалися труднощів дистанційної освіти, швидко опанували електронні ресурси, платформи, гаджети, цифрові технології. Були труднощі з учнями, їх дисципліною, відвідуванням онлайн уроків та виконання завдань.
— Було створено анкети, щодо задоволеності дистанційною освітою, — поділилася Оксана Яценко.— Голосували керівники, педагоги, школярі, батьки учнів.75.6% педагогів вважають очну освіту більш ефективною. 26.5% учнів відповіли, що навчатися дистанційно їм не сподобалося. 56% батьків сказали, що задоволені рівнем організації освітнього процесу, 21.9% — висловили своє незадоволення. Це свідчить про те, якщо в наступному навчальному році епідситуація погіршиться, ми разом будемо шукати формат навчання.
Журналісти сайту «20 хвилин» зробили опитування у батьків вінницьких школярів, і вони поділилися враженнями від дистанційної освіти та розповіли про успіхи їх дітей.
Оксана Поліщук:
— Не знаю, як діти, але батьки знатно прокачали свої знання зі шкільної програми. Як у тому анекдоті, коли син приносить табель і, зітхаючи, каже: «Головне, що ми всі здорові, правда, мам?».
Надія Литвин:
— Не можу сказати, що моя дитина «скотилася» по навчанню. Оцінки в минулому навчальному році та зараз приблизно однакові. Більшість вчителів проводили онлайн-уроки, але деякі предмети ми вчили самі з відео на YouTube.
Володимир Шинкаренко:
— Діти на дистанційному навчанні розслабилися, я не задоволений навчальним роком. Результати могли б бути кращими, якби син ходив у школу. Бо зазвичай батьки на роботі і не мають часу контролювати освітній процес.
Ганна Давиденко:
— По поточних оцінках успішність значно покращилась. Позаминулого тижня були підсумкові контрольні, результати чудові.
Олена Суходоєва:
— Дистанційне навчання спричинило низку незручностей, що до них діти й батьки не були готові. У моєї доньки підвищилась збудженість, нервовість, страхи перед елементарним незнанням відповіді. І не тому, що вона не здібна, а тому, що весь час вона витрачала на самоорганізацію.
Альона Солом’яна:
— Ми успіхами задоволені і не помітили особливої різниці в оцінках у цьому і минулому навчальному році. А щодо рівня знань, то тут дуже допомогли заняття з репетитором.
Анна Катрук:
— В молодшій школі провідний вид діяльності — навчання. Дітям важливо пробувати себе в різних заняттях . Але, так би мовити, вживу, тобто власними руками і силами, а дистанційно не все можливо зробити. Тим більше, що зона найближчого розвитку розширюється лише за умови спільної діяльності з дорослим. Тому інтерес до цієї сфери у багатьох падав.
Дистанційне навчання — це випробовування не лише в аспекті навчання, але і соціалізації дітей.
У молодших школярів дружба ситуативна: сидимо за однією партою — друзі, однакові рюкзаки — друзі тощо. І тому деякі діти були просто виключені зі спілкування. Якщо зберігалося спілкування хоча б у дворі чи з родичами-ровесниками, то дитина розвивала навички спілкування, інші діти не мали такої змоги.
З підлітками інша ситуація. Провідний вид діяльності цього віку — спілкування з однолітками. Вони його реалізували онлайн, в переписці, в спеціальних програмах.
Однак модифікувався і булінг, тобто в таких спосіб стало важче жертві захиститися від кривдників . І ті підлітки, яким раніше не вдалося завоювати авторитет колективу, не мали змоги це зробити дистанційно.
Життя змінюється і ставить перед нами нові виклики. І всі ми отримали новий досвід.
Але діти і підлітки, у яких не вистачило ресурсу адаптуватися до нових умов, набули нових психологічних травм. Деякі речі ми помітимо лише через певний час.
Наприклад прогалини в навчанні, зниження дисципліни, а також психологічні зміни суспільства, які зазвичай відразу не помітиш, і які можна відчути тільки з часом.
Читайте також:
Які професії обирають вінницькі старшокласники. Результати опитування
У Вінниці влітку працюватимуть чергові дитячі садочки. Як можна потрапити?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Jelena van Elteren
И ещё, дистанционное образование вредно для детской психики, дети - должны учиться среди детей и общаться с своими сверстниками!!!
Олександр Дзядевич
Jelena van Elteren reply Олександр Дзядевич
Олександр Дзядевич reply Jelena van Elteren