Схеми «бігунців» у сервісних центрах Вінниці: звідки вони беруться та як обходять систему?

Схеми «бігунців» у сервісних центрах Вінниці: звідки вони беруться та як обходять систему?
  • Ми опитали вінничан, що вони знають про діяльність «бігунців», і дізналися їхню думку щодо проблематики цього питання.
  • Також поговорили на цю тему з керівником регіонального сервісного центру ГСЦ МВС Вінницької, Черкаської та Кіровоградської областей.

Після гучного затримання «бігунця» у Вінниці ця тема активно обговорювалася в соцмережах. Ми вирішили детальніше розібратися в проблемі, тож опублікували опитування у нашому Facebook про те, що знають вінничани про схеми «бігунців».

Проте в коментарях ми отримали багато різних думок. Деякі дописувачі поскаржилися, що вся проблема в керівництві та працівниках, які допомагають таким особам нечесно заробляти.

Тож ми вирішили розповісти, хто є керівниками сервісних центрів Вінниччини та що вони мають. Прочитати про це можна за посиланням.

Відео дня

Чому проблема з талонами?

У цьому матеріалі ми спробуємо розібратися з іншими аспектами проблеми.

Так, у коментарі читачка Ірина Пофада поскаржилася на труднощі з отриманням талона:

— Зробіть так, щоб можна було без проблем взяти талон на складання практичного іспиту та інші послуги у вашому сервісі. А то створили незрозумілу систему, через яку можна чекати цей талон пів року! Тоді й не буде «бігунців», які чомусь можуть отримати талон без черги, а ти приходиш до термінала, стоїш із сьомої ранку, а в результаті – нічого!

Подібних коментарів було дуже багато, що вказує на проблему. Ми також неодноразово писали матеріали про труднощі з отриманням талонів.

Проте річ у тім, що однією з причин дефіциту талонів є діяльність «бігунців». Звісно є й інші фактори: зміни в законодавстві, коли багато осіб почали переоформлювати автомобілі через запровадження мобілізації транспортних засобів, або ж через введення податку на переоформлення другої автівки, періоди відпусток або відряджень деяких працівників, відключення світла або повітряні тривоги.

Детальніше про це ми писали в наступних матеріалах:

Але в цій статті ми розглянемо саме вплив «бігунців».

Анонімно в розмові з журналісткою автоінструктор однієї зі шкіл розповів, що його студенти дійсно стикаються з проблемами під час отримання талонів.

— Одній із моїх студенток пропонували купити талон на складання практичного іспиту на будь-який день і час за 500 грн, а на конкретний день — за 1000 грн, — розповів співрозмовник. — Бо коли вона приходила до термінала, там ніколи не було талонів.

Про те, що до дефіциту талонів часто причетні «бігунці», нам підтвердив начальник регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях Сергій Гайду.

— Що відбувається з електронною чергою? Зараз у нас діє розподіл талонів за схемою 30 на 70, тобто 70% талонів потрапляють в електронну чергу через інтернет, де людина може записатися на зручний день, прийти й отримати послугу. Решта 30% генерується безпосередньо в терміналі сервісного центру. Відповідно, у центрах із найбільшим попитом, переважно у великих містах, «бігунці» працювали так, щоб забирати талони з електронної черги: вони реєстрували їх на себе, родичів чи інших осіб. Також вони щоранку займали чергу, заходили перед початком роботи сервісного центру та першими отримували талони, — пояснює Сергій Гайду. — Наказ, що регулював роботу термінала на той час, забороняв працівникам сервісного центру втручатися в цей процес. Тому вони не могли завадити «бігунцям» забирати всі талони.

Сергій Гайду

Як пояснив керівник, люди приходили зранку, але не могли отримати талон, бо з десяток «бігунців» вже забрали їх усі, ставши першими в черзі. А працівники центру не мали повноважень впливати на ситуацію.

— Ми ініціювали зміни, і на сьогодні цей наказ змінений. Тепер працівники центру можуть керувати чергою. Відтепер один талон видається в одні руки, і документи ретельно перевіряються, — пояснює Сергій Гайду.

Він також зазначив, що працівників центру перевіряють. Якщо виявляють порушення, ініціюють дисциплінарне провадження, створюють комісію та з'ясовують причини. Наприклад, якщо на відео видно, що чоловік отримав талон для жінки без відповідних документів і тощо.

У деяких випадках це може бути людський фактор або халатність, але якщо виявляють корупційну складову, матеріали передають до правоохоронних органів.

«Бігунці» — це абсолютне зло?

Під нашим опитуванням з’явилося чимало коментарів, подібних до цього від Юлії Дмитрук:

— Я перепрошую, а що незаконного робить ця людина? Ну давайте тоді й рієлторів «на мило». Хто там ще є посередником? Всіх посередників «на мило»! Не там ви шукаєте злочинців.

І справді, часто ці люди діють у межах закону.

— Ще до того, як я зайняв посаду і не був дотичний до роботи сервісних центрів, мав враження, що «бігунці» — це абсолютне зло. Але, стикнувшись із цією проблемою вже як керівник сервісного центру, не можу сказати, що ця думка є однозначно правильною. Що я маю на увазі? Кожен громадянин, який звертається до суду, має адвоката, що представляє його інтереси. Те ж саме відбувається і в сервісних центрах: люди, яких ми називаємо «бігунцями», діють у ролі представників. Чому вони там працюють? Не тому, що працівники сервісних центрів чи правоохоронці закривають на це очі. Загалом, дуже часто це просто законна діяльність. Багато громадян не мають можливості особисто відвідати сервісний центр: комусь бракує часу, хтось у відрядженні, інші не хочуть витрачати години на очікування в черзі чи переривати свої справи через повітряну тривогу. Законодавство передбачає можливість передати повноваження іншій особі, яка представлятиме інтереси клієнта, — пояснює Сергій Гайду.

Як зазначає начальник, багато людей користуються такою можливістю, щоб не витрачати свій час. Однак навіть у таких випадках можливі зловживання.

— Інша справа, коли ми виявляємо, що ці особи втручаються в електронну чергу або коли їм сприяють працівники сервісних центрів. Якщо такі випадки є, це вже зовсім інше питання, яке стосується як правоохоронних органів, так і наших дисциплінарних комісій та відділу реєстраційної діяльності. Ми виявляємо такі факти й відповідно реагуємо, — зазначає Гайду.

Необізнаність чи проблеми в роботі?

Також у нашому опитуванні вінничани вказували, що попит на «бігунців» існує саме через людей, які користуються їхніми послугами. Ось, наприклад, коментар Ninulia Ykhimova:

— Дуже цікаво. А хто дає «бігунцям» роботу? Хіба не ми самі?! Ті, хто не хоче чекати талони чи йти до сервісного центру. Дякуємо, хлопці, що ви є! Знайшли «рецидивіста»?! Вийдіть на вулицю й озирніться!

Проте в розмові з начальником регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Вінницькій, Черкаській та Кіровоградській областях почули ще одну думку, що часто люди просто не знають про певні послуги та можливості.

До такого розуміння прийшли, коли поставили питання щодо нещодавнього затримання: який сенс платити посереднику за бажаний номерний знак, якщо його можна офіційно замовити в сервісному центрі?

— Багато людей просто не обізнані. Ми радимо всім заходити в електронний кабінет водія — там чітко видно всі послуги, що надаються. Функціонал постійно розширюється відповідно до нововведень, — пояснює Сергій Гайду.

Щодо інших причин, які змушують людей звертатися до бігунців, керівник зазначив, що з березня має запрацювати новий формат електронної черги. Він допоможе вирішити проблему з талонами та ускладнить доступ «бігунцям» до них.

Також планується збільшення кількості екзаменаторів для приймання практичних іспитів та відновлення роботи ще двох сервісних центрів у Вінницькій області, які надаватимуть послуги зі здачі екзаменів, оскільки попит на це залишається високим.

 

Читайте також:

Частину школи перероблять під гараж у Станіславчику. Ціна — 14,6 мільйона гривень

З 1 лютого порядок виплат сімʼям військовополонених і зниклих безвісти змінився: як саме

Благодійний бал у Вінниці: студенти техколеджу зібрали 15 тисяч гривень на підтримку ЗСУ

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (7)
  • Nataliia💙💛

    Бігунці?😂😂😂😂😂 Начальники сервісних центрів  мабуть вже у вʼязниці?😂😂😂😂😂😂😂😂
    Шкода що менти та прокуратура, ще досі вважають народ « дебілами» як що думають що «бігунцями»прикриють свої злочини.
  • Макс

    Та там поки ВСЮ систему не поміняєш,то ...
  • Just_MooN

    Все в них буде добре. Можете не перейматися.
    Бігуни були, є, і будуть поки функціонує МРЕО
  • Оксана

    Є там серед робітників бігуни, або бігунка

keyboard_arrow_up