Днями у трамваях, автобусах і тролейбусах розклеїли ще одні наліпки, що пропонують платити за проїзд не кондуктору чи водію, а з мобільного. Для користування новою схемою достатньо навіть кнопкового телефону. А оплатити проїзд можна буде за допомогою SMS-ки. Перевірили, як діє нова система.
Наліпки з інструкцією як оплатити проїзд через SMS розмістили навпроти дверей. Якраз поряд з QR-кодами. На малюнку є пояснення, як користуватися системою.
Щоб оплатити проїзд потрібно на спеціальний номер 877 надіслати SMS з текстом — код транспорту і номер маршруту. У нашому випадку, це був трамвай №4 і такий код: SAC4.
Але попри 4-5 спроб нам так і не вдалося оплатити проїзд таким способом. Оператор у відповідь надсилав «Помилка при обробці запиту. Спробуйте пізніше».
Як згодом пояснили представники «Київстару» сьогодні, 12 лютого, ще налаштовують всю систему. Тож можуть бути збої з оплатою, які обіцяють усунути у цей день до 14:00.
Назад поїхали тролейбусом, і наліпки з інструкцією про СМС-оплату були також біля дверей. На відміну від трамваїв, код тролейбуса не SAC, а вже SAB і номер маршруту. Тому надіслали SMS на номер 877 з текстом SAB11 (їхали тролейбусом за маршрутом №11).
І тут нам вдалося оплатити проїзд. Після доставки повідомлення через одну хвилину отримали у відповідь SMS-ку про успішну операцію. У тексті — сам квиток з кодом перевірки, типом транспорту, маршрутом, вартістю квитка та його терміном дії. Як і у випадку з QR-кодами, SMS-квиток дійсний протягом однієї години.
— Якщо раптом ви видалили свій квиток, то можете його відновити безкоштовно: надіслати повідомлення з буквою D на номер 877. А код перевірки потрібний для контролера, щоб пересвідчитися, що це дійсний квиток
Користуватися такою системою можуть абоненти передплаченого зв'язку «Київстару». Головна умова — мати достатню кількість грошей на балансі, щоб купити квиток. І щоб залишок на рахунку після цієї операції був мінімум 3 гривні. Комісії від «Київстару» за оплату проїзду немає, — розказав старший аналітик відділу мобільних фінансових послуг «Київстар» Віктор Білько.
Склали суб’єктивні враження від користування системою.
Плюси:
Мінуси:
Метою меморандуму про співпрацю є впровадження послуг з оплати за проїзд, оповіщення населення, що живе та працює у Вінниці, про надзвичайні ситуації або їх загрозу.
Також — надання статистики для сприяння розвитку інфраструктури міста та туризму, надання людям доступу до електронних порталів Вінниці з впровадженням послуги MobileID. Про значення останньої розповів міський голова Сергій Моргунов.
— Це електронний цифровий підпис для того, щоб розширити спектр отримання електронних послуг в Центрах надання адміністративних послуг через смартфон або комп’ютер. Сьогодні в наших ЦНАПАх надаємо 563 послуги, більше 30 з яких – в електронному вигляді.
Поява SMS-квитків та оплати через QR-коди у маршрутках, за словами чиновників, якщо і буде, то не скоро.
— Там складно вести перемовини з перевізниками. Адже хтось має юридичну особу, інший перевізник — є ФОПом. А це викликає складність у розрахунках та збору статистики, — додав Моргунов.
Нагадаємо, у березні почнуть впроваджувати електронний квиток. Але разом з новими методами оплати все ще можна буде розрахуватися і готівкою та дрібними грошима.
Читайте також:
Фото в матеріалі: Володимир Філатов, скріншоти з історії повідомлень.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер