Днями у трамваях, автобусах і тролейбусах розклеїли ще одні наліпки, що пропонують платити за проїзд не кондуктору чи водію, а з мобільного. Для користування новою схемою достатньо навіть кнопкового телефону. А оплатити проїзд можна буде за допомогою SMS-ки. Перевірили, як діє нова система.
Наліпки з інструкцією як оплатити проїзд через SMS розмістили навпроти дверей. Якраз поряд з QR-кодами. На малюнку є пояснення, як користуватися системою.
Щоб оплатити проїзд потрібно на спеціальний номер 877 надіслати SMS з текстом — код транспорту і номер маршруту. У нашому випадку, це був трамвай №4 і такий код: SAC4.
Але попри 4-5 спроб нам так і не вдалося оплатити проїзд таким способом. Оператор у відповідь надсилав «Помилка при обробці запиту. Спробуйте пізніше».
Як згодом пояснили представники «Київстару» сьогодні, 12 лютого, ще налаштовують всю систему. Тож можуть бути збої з оплатою, які обіцяють усунути у цей день до 14:00.
Назад поїхали тролейбусом, і наліпки з інструкцією про СМС-оплату були також біля дверей. На відміну від трамваїв, код тролейбуса не SAC, а вже SAB і номер маршруту. Тому надіслали SMS на номер 877 з текстом SAB11 (їхали тролейбусом за маршрутом №11).
І тут нам вдалося оплатити проїзд. Після доставки повідомлення через одну хвилину отримали у відповідь SMS-ку про успішну операцію. У тексті — сам квиток з кодом перевірки, типом транспорту, маршрутом, вартістю квитка та його терміном дії. Як і у випадку з QR-кодами, SMS-квиток дійсний протягом однієї години.
— Якщо раптом ви видалили свій квиток, то можете його відновити безкоштовно: надіслати повідомлення з буквою D на номер 877. А код перевірки потрібний для контролера, щоб пересвідчитися, що це дійсний квиток
Користуватися такою системою можуть абоненти передплаченого зв'язку «Київстару». Головна умова — мати достатню кількість грошей на балансі, щоб купити квиток. І щоб залишок на рахунку після цієї операції був мінімум 3 гривні. Комісії від «Київстару» за оплату проїзду немає, — розказав старший аналітик відділу мобільних фінансових послуг «Київстар» Віктор Білько.
Склали суб’єктивні враження від користування системою.
Плюси:
Мінуси:
Метою меморандуму про співпрацю є впровадження послуг з оплати за проїзд, оповіщення населення, що живе та працює у Вінниці, про надзвичайні ситуації або їх загрозу.
Також — надання статистики для сприяння розвитку інфраструктури міста та туризму, надання людям доступу до електронних порталів Вінниці з впровадженням послуги MobileID. Про значення останньої розповів міський голова Сергій Моргунов.
— Це електронний цифровий підпис для того, щоб розширити спектр отримання електронних послуг в Центрах надання адміністративних послуг через смартфон або комп’ютер. Сьогодні в наших ЦНАПАх надаємо 563 послуги, більше 30 з яких – в електронному вигляді.
Поява SMS-квитків та оплати через QR-коди у маршрутках, за словами чиновників, якщо і буде, то не скоро.
— Там складно вести перемовини з перевізниками. Адже хтось має юридичну особу, інший перевізник — є ФОПом. А це викликає складність у розрахунках та збору статистики, — додав Моргунов.
Нагадаємо, у березні почнуть впроваджувати електронний квиток. Але разом з новими методами оплати все ще можна буде розрахуватися і готівкою та дрібними грошима.
Читайте також:
Фото в матеріалі: Володимир Філатов, скріншоти з історії повідомлень.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Таня Гончар
Ols Kat
Олексій reply Ols Kat
Kazimir reply Олексій
Olexander Zeleniy
Олексій reply Olexander Zeleniy
Alexander Tarasiuk
Валерий Чудновский reply Alexander Tarasiuk
Новини Вінниці на 20хвилин reply Alexander Tarasiuk