Ми перевірили: як платити за проїзд через SMS

- Відтепер, у муніципальному транспорті, можна заплатити за проїзд SMS-кою.
- Для цього потрібно надіслати на номер «877» повідомлення та дочекатися унікального квитка на свій мобільний.
- Щоправда, такою послугою можуть скористатися тільки абоненти передплаченого зв'язку «Київстару».
Днями у трамваях, автобусах і тролейбусах розклеїли ще одні наліпки, що пропонують платити за проїзд не кондуктору чи водію, а з мобільного. Для користування новою схемою достатньо навіть кнопкового телефону. А оплатити проїзд можна буде за допомогою SMS-ки. Перевірили, як діє нова система.
Наліпки з інструкцією як оплатити проїзд через SMS розмістили навпроти дверей. Якраз поряд з QR-кодами. На малюнку є пояснення, як користуватися системою.
Щоб оплатити проїзд потрібно на спеціальний номер 877 надіслати SMS з текстом — код транспорту і номер маршруту. У нашому випадку, це був трамвай №4 і такий код: SAC4.
Але попри 4-5 спроб нам так і не вдалося оплатити проїзд таким способом. Оператор у відповідь надсилав «Помилка при обробці запиту. Спробуйте пізніше».
Як згодом пояснили представники «Київстару» сьогодні, 12 лютого, ще налаштовують всю систему. Тож можуть бути збої з оплатою, які обіцяють усунути у цей день до 14:00.
Назад поїхали тролейбусом, і наліпки з інструкцією про СМС-оплату були також біля дверей. На відміну від трамваїв, код тролейбуса не SAC, а вже SAB і номер маршруту. Тому надіслали SMS на номер 877 з текстом SAB11 (їхали тролейбусом за маршрутом №11).
І тут нам вдалося оплатити проїзд. Після доставки повідомлення через одну хвилину отримали у відповідь SMS-ку про успішну операцію. У тексті — сам квиток з кодом перевірки, типом транспорту, маршрутом, вартістю квитка та його терміном дії. Як і у випадку з QR-кодами, SMS-квиток дійсний протягом однієї години.
— Якщо раптом ви видалили свій квиток, то можете його відновити безкоштовно: надіслати повідомлення з буквою D на номер 877. А код перевірки потрібний для контролера, щоб пересвідчитися, що це дійсний квиток
Користуватися такою системою можуть абоненти передплаченого зв'язку «Київстару». Головна умова — мати достатню кількість грошей на балансі, щоб купити квиток. І щоб залишок на рахунку після цієї операції був мінімум 3 гривні. Комісії від «Київстару» за оплату проїзду немає, — розказав старший аналітик відділу мобільних фінансових послуг «Київстар» Віктор Білько.
Склали суб’єктивні враження від користування системою.
Плюси:
- Не потрібно пробиватися до стікерів з кодами, що складно зробити у годину-пік. Код для оплати проїзду відрізняється тільки за типом транспорту і номером маршруту. Достатньо запам’ятати, що для трамваїв — це SAC, для тролейбусів — це SAB, для автобусів - це SAA і додавати номер маршруту, за яким ви їдете. Або простіше — копіювати коди з історії SMS-повідомлень; сфотографувати таблицю з кодами, яка є на стікерах.
- Якщо замість SMS-квитка отримали повідомлення про «помилку», то система не знімає гроші з рахунку.
- З одного номеру можна купити кілька квитків.
Мінуси:
- SMS-квитком можуть скористатися лише абоненти передплаченого зв'язку «Київстару».
- Якщо не маєте грошей на рахунку мобільного, то SMS-квитка не отримаєте.
- Якщо зламався транспорт в якому ви їхали, то з цим же квитком можна пересісти тільки на такий же маршрут. Для прикладу, якщо їхали у трамваї №4, який раптом висадив пасажирів і «поїхав у депо», то вам потрібно дочекатися іншого трамвая №4, щоб доїхати до місця призначення з вже купленим SMS-квитком. Така ж сама історія і з QR-квитками.
Вінницька мерія підписала меморандум з «Київстар»
Метою меморандуму про співпрацю є впровадження послуг з оплати за проїзд, оповіщення населення, що живе та працює у Вінниці, про надзвичайні ситуації або їх загрозу.
Також — надання статистики для сприяння розвитку інфраструктури міста та туризму, надання людям доступу до електронних порталів Вінниці з впровадженням послуги MobileID. Про значення останньої розповів міський голова Сергій Моргунов.
— Це електронний цифровий підпис для того, щоб розширити спектр отримання електронних послуг в Центрах надання адміністративних послуг через смартфон або комп’ютер. Сьогодні в наших ЦНАПАх надаємо 563 послуги, більше 30 з яких – в електронному вигляді.
Поява SMS-квитків та оплати через QR-коди у маршрутках, за словами чиновників, якщо і буде, то не скоро.
— Там складно вести перемовини з перевізниками. Адже хтось має юридичну особу, інший перевізник — є ФОПом. А це викликає складність у розрахунках та збору статистики, — додав Моргунов.
Нагадаємо, у березні почнуть впроваджувати електронний квиток. Але разом з новими методами оплати все ще можна буде розрахуватися і готівкою та дрібними грошима.
Читайте також:
- Ми перевірили: як платити за проїзд смартфоном
- Е-квиток у Вінниці: коли запустять, де взяти картки та як платити смартфоном
- Монетизацію пільг на проїзд почнуть робити після появи електронного квитка
Фото в матеріалі: Володимир Філатов, скріншоти з історії повідомлень.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Таня Гончар4 грн.+ стягнення послуг оператора((((
-
Ols KatЩе пару таких новацiй, i чеськi валiдатори виявляться непотрiбнимиОлексій reply Ols KatДостатньо було б зробити табло з вираховуваним часом прибуття на кожній зупинці та автомати по продажу квитків на пожвавлених зупинках. А у вагоні зробити компостери по 50$ щоб ті дату били і товкучку не створювали. Такий механізм теж дозволить вирахувати пасажиропотік без зайвих мільйонів і купи штату, а пенсіонерам все монетизувати і не парити їм мозок з цими фєнечками, карточками та фірмами по обслуговуванню цього барахла. Це все чиясь необгрунтована економічно хотілка. Тролейбуси набиваються як консервні банки кількою, оплата всередині вильється у ще більші незручності.Kazimir reply ОлексійШта-а, компостеры по $50???
-
Olexander ZeleniyОсобисто я користуюся QR кодом в транспорті де немає кондуктора. Там де є,можна і грошима...Олексій reply Olexander ZeleniyQR розвішані незручно, та і у приват24, якщо квиток закрити -- його муторно знову шукати. Також, проїхав тролейбус рівно зупинку і став, всіх випустив, куди пересідати з цим квитком, як вернути кошти..? я розумію, що сума копійчана, але де є гроші мають бути чітко пропрацьовані механізми. Також, це якась тупість середньвічна, що годинний квиток прив'язаний до транспорту -- це треба виправити, якщо вже дійсно за популяризацію електротранспорту печуться, люди самі перейдуть на такі квитки, а так, наразі, як помсту за зрив від графіку кондуктору люди сотки починають давати. Також, незрозумілий ось цей фінт з компостуванням, додали б ще зайві пункти "освятити", "намочити", "лизьнути", "проковтнути". До юзабіліті ще як дупі до трону.
-
Alexander TarasiukНе всі абоненти КС, а лише припейд.Валерий Чудновский reply Alexander TarasiukДякую за уточнення. ВиправилиНовини Вінниці на 20хвилин reply Alexander TarasiukДякую за уточнення. Виправили у матеріалі