«Тут машиністи тиснуть на гальма»: де у нас залізнична колія в’ється змійкою

- В області є ділянка залізниці, прокладена у формі зигзагу.
- Де вона знаходиться і коли прокладена?
- Як її долають машиністи, один з них розповів журналісту «20 хвилин».
На залізничній колії між Жмеринкою і Могилів-Подільським є незвична ділянка, збудована у формі зигзагу. Якщо точніше, вона знаходиться між станціями Вендичани і Могилів-Подільський. Потяги на ній в’ються змійкою.
Знімок можна побачити на сторінці групи «Могилів-Подільський — історія міст і сіл Поділля». Розмістив його адміністратор групи Роман Мартинюк. З підпису дізнаємося, що автором світлини є Слава Грицак. Чоловік цікавиться темою залізниць і всім, що стосується цієї важливої галузі господарства.
Щоправда, фотографія не нова: її зробили ще у 2009 році. Зверніть увагу ще на дві цифри: дев’ятого числа, дев’ятого місяця, тобто вересня.
«Зелений змій»
Такий підпис зробив під своїм знімком Слава Грицак. Поруч зі словами «Зелений змій» є допис: «2ТЭ 116-1276, переїзд Вендичани — Ізраїлівка, лінія Жмеринка-Могилів-Подільський, 09.09.09».
— Поїзд «Київ — Могилів-Подільський». Скільки років я цим поїздом їздила! Приємні спогади, — такий підпис під фото залишила Антоніна Петренко.
На її допис відгукнувся Валерій Слободянюк. Схоже, чоловік знається на поїздах, тому зробив уточнення: «Судячи по фірмовій лівреї вагонів, то потяг формування не УЗ, а CFM. Лише тепловоз з ТЧ-4 (Жмеринка). Виходячи з кількості пасажирських вагонів у складі потяга, то це явно не 178-й «Київ — Могилів-Подільський».
До речі, абревіатура CFM, на яку посилається дописувач, це національний залізничний оператор Молдови. Ліврея це схема розфарбування вагонів, що дає можливість розрізняти, яка компанія ними володіє і використовує їх. Так формується упізнаваний образ залізничної компанії.
Славі Грицаку вдалося зробити ще два знімки на цьому відрізку залізниці. Вагони потяга так вигинаються, що насправді нагадують змію. Особливо це підкреслює знімок, зроблений з висоти.
Журналіст «20 хвилин» поспілкувався з машиністом вантажних потягів, який багато років працював на цьому відтинку залізничного шляху.
«Тут нас перевіряли, чи будемо машиністами»
— Ця ділянка дороги між Вендичанами і Могилевом складна не тільки тим, що має багато поворотів, — каже машиніст вантажних потягів пан Василь. — Вона знаходиться на похилій місцевості. Якщо їхати зі Жмеринки, після станції Вендичани починаються спуски і тягнуться вони аж до Могилева. Зрозуміло, що на зворотному шляху з Могилева ти вже йдеш на підйом. Причому, складно як на спуску, так і на підйомі.
Співрозмовник каже, що на цій ділянці раніше перевіряли вміння майбутніх машиністів. Якщо пройшов випробування, значить, зможеш керувати тепловозом. Зокрема, він проходив таке випробування.
— Ми обов’язково збиваємо швидкість перед початком спуску, — продовжує машиніст. — На під’їзді скидаємо до 15 кілометрів за годину. Робимо це для того, щоб підзарядити гальмівну систему. Коли після скидання швидкості, знову набираєш розгін, тоді компресор підзаряджає гальма. Загалом цю ділянку шляху проходимо на швидкості приблизно 60 кілометрів за годину. Тоді як на інших відрізках швидкість становить 80 км/год.
Така місцевість
Залізничну колію від Жмеринки до Могилів-Подільського почали будувати у 1890 році. Рух потягів відкрили 30 вересня 1892 року. Саме в цей день пройшов перший поїзд.
До слова, на під’їзді до Могилева розташовані станції Ізраїлівка у селі Грабарівка та Сулятицька у селі Юрківці. Саме на цих ділянках знаходиться найбільше поворотів.
— Там постійно крива, — пояснює машиніст Василь. — Інакше колію не можна було прокласти. Там така місцевість, що рівною колію ніяк не прокладеш.
В архівах є згадки про те, що одну із цих станцій Сулятицька названо прізвищем поміщиці, яка надала свої землі для будівництва залізничної колії. До речі, пишуть, що станція належить до об’єктів, яким загрожує небезпечний зсув ґрунту. Зазначається, що нині ситуація у фазі стабілізації.
Начальником станції Сулятицька працював у 1958 році Борис Олійник. У 1991-1993 роках він очолював Укрзалізницю.
Читайте також:
«Ми його посадили, ми його реабілітуємо». Чому перший пам’ятник Стусу виготовили тюремники?
«Ці світлини безцінні»: зібрали 50 старих листівок про місто Могилів на Дністрі
Яблука у магазині по 100 гривень: дізналися прогноз урожаю садів на нинішню осінь
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.