Відкриватися та змінюватися під час війни: історія двох вінницьких компаній

- Багато компаній у нашому місті з'явилися під час війни, і їхня сміливість викликає захоплення та цікавість: як це — розпочинати власну справу в таких умовах?
- Деяким компаніям довелося адаптуватися до нових умов, щоб утриматися на плаву та продовжувати радувати своїх клієнтів.
- У цьому матеріалі розповідаємо про два такі бренди, що працюють у Вінниці.
Зміст
Завод «Кристал»
Є у Вінниці підприємство, яке можна назвати історичною спадщиною міста. Воно існує з 1973 року, і мова йде про Вінницький завод «Кристал». У період війни його історія пройшла через ребрендинг.
Так, вже рік «Кристал» є приватним підприємством з новими власниками. Ті, хто стежить за діяльністю заводу, могли помітити, що у вінницького бренду відбулися зміни. Перше, що впадає у вічі, — змінений логотип, значок і шрифт назви. Крім того, тепер магазини, які працюють у місті під цією маркою, не належать заводу, офіційний магазин ювелірних прикрас наразі є в торговельному центрі «Мегамолл». Невдовзі ще один з'явиться у Львові, прямо біля Оперного театру.

— А з іншими магазинами, які раніше підпорядковувалися заводу, ми підтримуємо партнерські стосунки, і якість товарів там така ж, — говорить головний виконавчий директор заводу «Кристал» Олександр Бутенко. — По суті, цим ребрендингом ми хотіли підкреслити два моменти. По-перше, це новий етап в історії заводу. Колись завод був у державній власності, а зараз перейшов у приватну. По-друге, змінилася команда, змінилися власники, але залишилися майстри. Звісно, з’явився новий погляд, оновився асортимент, все стало більш сучасним.
Від Олександра Бутенка ми дізналися, що нові власники не мають наміру припиняти роботу заводу, а навпаки, хочуть підтримувати цей проєкт.
— Останні роки все скорочувалося, а ми намагаємося розширюватися: додавати нові магазини, шукати нових партнерів, оновлювати асортимент і рухатися далі, — каже директор.
Однак ці важливі зміни у вінницького виробника, з великою історією, припали на досить важкі часи, про що говорить і пан Олександр. Директор зізнається, що ситуація на ринку загалом дуже складна, а в сфері ювелірних виробів особливо.
— Немає стабільності: в країні війна, велика кількість людей виїжджає, багато бере участь у бойових діях. У самих родинах пріоритети змінилися, адже ювелірні вироби все ж відносяться до елементів розкоші, — каже Олександр Бутенко.
Триматися на плаву, зізнаються, вдається завдяки особистій мотивації зберегти бренд і завод, а також відповідальності перед людьми, які тут працюють.
— Це історія… Нашого власного українського виробництва, кожної людини, яка тут працювала і працює. Ми цим пишаємося! І я просто не хочу, щоб ця історія завершилася. Це і є основний мотиватор. Це треба зберегти, — каже головний директор заводу «Кристал».
З війною виникло питання щодо значення виробництва ювелірних виробів, і часто можна почути, що це не на часі. У розмові з директором заводу дізналися, що прикраси продовжують купувати, найчастіше для особливих подій у житті людини, ювілеїв, свят. Часто їх купують батьки для дітей, щоб відзначити їхні досягнення, військові освідчуючись коханій жінці, чоловіки для дружин і дочок.
— Прикраси дарують настрій, це імпульс. Хтось оновлює одяг, косметику, ходить у салони краси. Є багато способів переключитися, і ювелірні вироби займають тут таке ж місце, як і все інше, — пояснює Олександр. — Вироби з діамантами — це дещо інше, важливіше, свідчення моменту, так би мовити, памʼять, що може передаватися з покоління в покоління. Мене запитували, навіщо взагалі купувати вироби з діамантами? У нас є багато гаджетів, одягу, меблів, інтер’єр, автомобілі. Але мало з цього залишається через певний час: воно знецінюється, виходить з моди, псується. А вироби з діамантами можуть залишатися як у батьків, так і у дітей, онуків. Це спадок, який зберігає ДНК родини.
Ми також поцікавилися в керівника, чи змінилися його погляди на ведення бізнесу за час війни. Олександр Бутенко зізнався, що до пандемії в бізнесі основою було планування. Була певна стратегія, яка переростала в тактичні прийоми, які приводили до результатів, що оцінювалися, і далі все це рухалося до поставленої мети. Зараз, зізнається директор, щось планувати неможливо.
Тим, хто мріє розпочати власну справу, керівник радить, якщо ви бачите можливість задовольнити потреби споживачів, зменшити біль, подарувати позитивні емоції, й можете це реалізувати в товарі чи послузі — варто це робити.
MAXBEAUTY
Салон краси MAXBEAUTY з'явився 7 грудня 2022 року. Його засновницею є Альбіна Максимова. Дівчина за освітою — юрист, працювала та продовжує працювати за цією професією. Як виявилося, салон краси — це вже її другий бізнес, перший був пов'язаний з юридичною діяльністю.

— Я його відкрила у 2019 році, але з початком війни вимушена була закрити, бо більшість моїх працівників виїхали за кордон, — зізнається Альбіна. — Потім мені запропонували працювати віддалено юристом у банківській сфері, і, додатково, я вирішила відкрити бізнес у зовсім іншій ніші. Салон краси був мені цікавий, оскільки як жінка, я часто їх відвідувала і бачила багато недоліків. Зокрема: не завжди якісно виконану роботу працівників, ненайкращий сервіс і, найголовніше, ставлення до клієнтів.
Досвід попереднього ведення бізнесу допоміг засновниці з реалізацією другого проєкту, особливо завдяки принципам, яких дотримується Альбіна Максимова. Власниця зазначила, що для неї найважливіше, щоб клієнти були задоволені, тому на першому місці завжди є якість, відповідальність та клієнтоорієнтованість. Тому і персонал власниця підбирала такий, щоб у них збігалися цінності.
Однак виникає питання: як за умов війни підтримувати мотивацію свою та команди?
— Моя мотивація — створювати для людей найкращий сервіс. Коли щодня ми бачимо задоволених і щасливих відвідувачів нашого салону, розуміємо, що робимо все правильно. Саме це спонукає мене та мою команду викладатися на максимум і вдосконалювати свої навички, — говорить власниця салону.
Підтримують моральний дух українців і безпосередньо в салоні. З серпня цього року MAXBEAUTY відкрив благодійний навчальний центр, де жінки, які вимушено переїхали з окупованих територій, матері, які втратили годувальника, та особи з інвалідністю можуть безкоштовно здобути нову професію або пройти навчання у сфері краси. Крім того, салон офіційно перераховує 10% від прибутку на підтримку захисників.
Цікаво було почути, що наразі у салоні краси однією з найбільш затребуваних послуг є «паралельний сервіс».
— Це коли майстри одночасно, за півтори години, можуть зробити манікюр, педикюр і оформлення брів. У сучасному швидкому ритмі життя клієнти особливо цінують цю послугу, адже вона допомагає заощадити час. Найбільше її обожнюють матусі, які приходять з дітьми, — каже Альбіна.
Оскільки для Альбіни Максимової MAXBEAUTY — це вже другий досвід у веденні бізнесу, ми запитали, чи змінилося її бачення власної справи.
— Для мене це не просто бізнес — це відповідальність за працівників, якість, сервіс та, найголовніше, клієнтоорієнтованість. Моя команда і я викладаємося на максимум щодня, щоб робити все можливе для вдосконалення, радувати наших клієнтів якісним сервісом і створювати атмосферу, де кожна жінка почуватиметься особливою, — наголошує власниця.
А для тих, хто також мріє відкрити свою справу, Альбіна Максимова радить перш за все зрозуміти, чи готові вони повністю віддаватися цій справі, бути готовими до непередбачуваних ризиків і, незважаючи ні на що, йти до успіху.
Матеріал створений в рамках проєкту «Народний бренд». Голосування триває до 30 листопада. Хто лідирує в голосуванні, можна переглянути ТУТ.
Читайте також:
Підприємці, що не бояться ризикувати: які нові бізнеси відкрилися у Вінниці під час війни?
Стартував «Народний бренд 2024» — конкурс для визначення кращих у Вінниці. Як стати учасником?
Як під час війни утримати позиції і стати сильнішим? Історії двох вінницьких компаній
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
Георгій
Вікторія