Підприємці, що не бояться ризикувати: які нові бізнеси відкрилися у Вінниці під час війни?

-
Триває голосування «Народний бренд 2024». В рамках проєкту ми розповідаємо про локальний бізнес, вінницькі підприємства та компанії, які розвивають економіку міста і протягом багатьох років є його брендом.
«Народний бренд» — це проєкт на визнання найкращих компаній шляхом голосування, який проводить RIA Media. Це 20-річна історія і традиції, що сильніші за ворога. Тому навіть під час війни він відбудеться вдруге, щоправда, з деякими змінами. Тож, якщо ви представник вінницького бізнесу, встигніть стати учасником «Народного бренду».
У рамках проєкту ми розповідаємо про вінницькі підприємства та компанії, які розвивають економіку міста і протягом багатьох років є його брендом. Однак у цьому матеріалі ми розкажемо про вінницькі бренди, які відкрилися або розширилися в період повномасштабного вторгнення.
Салон краси 521
«Салон краси 521» з'явився п'ять років тому, першу локацію на вулиці Артинова відкрила Ірина Король. Однак у 2023 році у Вінниці з'явився ще один «Салон краси 521», вже на вулиці Оводова. Співвласницею цього салону стала Вікторія Канюка.
Вікторія розповіла, що до того багато років працювала у сфері краси і розуміла, що є велика потреба в якісних послугах навіть у такі складні часи.
— Ми хотіли створити простір, де люди могли б відчути себе доглянутими, знайти підтримку та відновити гармонію, незважаючи на стреси війни, — говорить співвласниця салону.
Однак ми не могли не запитати, чи не боялися вони вкладати кошти в бізнес під час війни.
— Звісно, було страшно вкладати ресурси в такий нестабільний період. Війна приносить багато невизначеності, але ми вірили у свій проєкт і розуміли, що догляд за собою залишається важливою потребою людей навіть у найважчі часи. Рішення було ризикованим, але воно ґрунтувалося на нашій вірі в команду, досвід та бажання розвивати сферу краси в Україні, — каже підприємиця.
Проте Вікторія Канюка зізнається, що без труднощів не обійшлося. Основні були пов'язані з нестабільністю: перебої з постачанням матеріалів, регулярні відключення електроенергії, загроза безпеці як для клієнтів, так і для їхньої команди. Також виникали складнощі через економічну ситуацію, коли багато людей були змушені обмежити витрати, що вплинуло на відвідуваність салону.
— Нам вдалося адаптуватися завдяки командній роботі та гнучкості. Ми організували графік роботи так, щоб максимально використовувати час з електроенергією, запровадили додаткові послуги, які могли б бути доступними навіть в складних умовах, — ділиться досвідом співвласниця «Салону краси 521». — Також ми розробили більш гнучкі цінові пропозиції для клієнтів. Звісно, були фінансові втрати, але ми зуміли мінімізувати збитки завдяки чіткому плануванню та постійному аналізу ситуації.
На запитання, чи наважилися б вони ще раз розпочати свій бізнес під час війни, Вікторія відповідає, що вони все ж таки наважилися б.
— Зараз, маючи досвід, я розумію, що війна не є перешкодою для підприємництва, якщо є сильна команда та ясне бачення майбутнього. Це був виклик, але й потужний стимул для розвитку. Напевно, я б знову зробила цей крок, хоча він був важким. Кращих часів можна чекати довго, але інколи треба діяти рішуче, навіть коли навколо нестабільність, — додала підприємиця.
Komis Auto
Ще один вінницький бізнес, який з'явився після 24 лютого 2022 року, — автосалон «Komis Auto».
Власник Тарас Мудрик розповів, що думки про відкриття бізнесу у Вінниці були ще до війни, але постійно відкладали цей проєкт на потім.
— Відкритися в період війни було важким і ризикованим рішенням. Але аргумент був один: коли як не зараз. Це може бути останній шанс. Ніхто не знає, що буде завтра. І оскільки ми вже не перший день у продажах автомобілів і маємо автосалон у Хмельницькому, було прийнято рішення масштабуватися, — говорить Тарас.
На запитання, чи не боялися вони вкладати кошти, чоловік зізнається, що страх був і досі є. Але додає, що хто не ризикує, той не заробляє грошей.
— Ми сподівалися на наш професіоналізм і на удачу, — каже підприємець.
Щодо труднощів, то чоловік зазначив, що вони були пов'язані з мобілізацією і зменшенням кількості потенційних клієнтів.
— Адже не кожна людина має безпечний метод пересування по країні. Також багато людей виїхало з країни, — пояснив Тарас Мудрик. — Великих збитків ми не понесли, тому що підлаштувалися під реалії та почали більше грошей вкладати в маркетинг і рекламу. Відповідно, маємо більше клієнтів порівняно з більшістю наших конкурентів.
Крім того власник «Komis Auto» розповів, що вони планують розширюватися як по Україні, так і у Вінниці.
— Думаю, що в першому кварталі 2025 року ми відкриємо ще один автосалон у Вінниці, — додав підприємець.
Кінологічний центр Barks
У Вінниці під час повномасштабної війни з'явився кінологічний центр Barks. Власник Ілля Черніков розповів, що завжди мав велике бажання допомагати власникам собак отримувати якісну та професійну підготовку для своїх улюбленців. Ключовим моментом стало знайомство з Михайлом Ганчуком, який надихнув Іллю і підтримав у всьому.
— Він створив марафон «Пробізнес», що під час війни був безкоштовним, і це стало вирішальним для початку моєї справи, — каже підприємець.
Чоловік зізнається, що ризики були. Він давно заощаджував кошти для власної справи, але спочатку робив мінімальні вкладення.
— Проте розуміння, що я буду займатися тим, чим жив усе життя, дало мені впевненість інвестувати частину заощаджень навіть під час війни. Був страх, що не все піде за планом, але підтримка Михайла і моєї команди допомогла не зупинятися, — говорить Ілля Черніков. — Для розвитку кінологічного спорту у Вінниці, зокрема Agility (кінологічний спортивний напрямок), необхідні були відповідні умови: професійні снаряди, штучне покриття та велике приміщення для тренувань протягом усього року. Тому у нас з'явилася необхідність створити BARKS ARENA.
Найбільші труднощі були пов'язані з нестабільністю економіки та загальним настроєм людей. Підприємець розповів, що багато процесів вивчав самостійно: від маркетингу до побудови команди.
— Людям часто було не до собак, коли відбувалися трагічні події, але ми шукали шляхи, як бути корисними навіть у ці складні часи, — говорить власник кінологічного центру. — Одним із наших рішень, окрім надання послуг під час війни, було створення соціального проєкту для дітей-переселенців. Завдяки цьому проєкту діти, яким довелося покинути свої рідні домівки, могли отримати емоційну підтримку від собак.
Як пояснив Ілля, розроблена програма для дітей включає можливість не лише погладити або погодувати собак, але й взяти безпосередню участь у дресируванні чотирилапих друзів.
— І знаючи, як все склалося, я б знову наважився на цю справу. Війна не стала перешкодою для досягнення моєї мрії, а навпаки, дала можливість зрозуміти, наскільки важливо не боятися діяти і допомагати іншим у найскладніші часи, — зазначив Ілля Черніков.
Кримські Чебуреки
У травні 2023 року у Вінниці відкрився новий заклад — «Кримські Чебуреки». Власник Ігор Онуфрійчук розповів, що мріяв про власний заклад ще до початку повномасштабного вторгнення.
— Вкладати кошти й розпочинати ми боялися. Це страшно і до війни, а під час вдвічі страшніше, — говорить власник. — Але ми поступово йшли до цього, довго обдумували і врешті наважилися.
Але на шляху будь-якого бізнесу не обійшлося без складнощів. Ігор Онуфрійчук зазначає, що найбільше відчувається економічна криза, оскільки товари та продукти дорожчають. Згадав власник і про кадровий голод.
Проте керівник зізнається, що навіть знаючи про труднощі, які виникли на шляху, вони все одно наважилися б відкрити свій бізнес знову.
Шаурмішка
Певно, однією з найвідоміших мереж фаст-фуду у Вінниці є заклад «Шаурмішка». Перші їхні заклади почали з'являтися ще до повномасштабної війни, але масштабно розширилася мережа вже під час повномасштабного вторгнення.
Керівництво «Шаурмішки» розповіло, що багато фаст-фудів у місті з початком повномасштабного вторгнення закривалися, але попри це попит на них не зменшувався. Тому через два тижні вони відновили роботу свого першого закладу, а через два місяці змогли відчинити двері другого.
— Було страшно вкладати кошти. Наш другий заклад відкривали ще й на місці іншого фаст-фуду, який побоявся працювати під час війни. Але ми зробили ремонт, завезли обладнання і в березні вже відкрилися, — розповідають у закладі.
Труднощі, з якими довелося зіштовхнутися власникам, спочатку були пов'язані з логістикою, адже не було палива і постачальників, що створювало проблеми з пошуком продуктів. Тому вони самостійно знаходили постачальників, викупляли залишки у закладах, які закрилися з початком повномасштабної війни.
Додалися проблеми з відключенням світла. Тоді керівництво ухвалило рішення закупити генератори для всіх своїх закладів.
— Коли ще все було добре, то їхня ціна могла бути від п'яти до десяти тисяч гривень, а коли вирішили, що їх треба купувати, то вони вже коштували п'ятдесят, шістдесят і більше тисяч гривень, — пригадують у «Шаурмішці». — Але, щоб залишатися на ринку, потрібно було брати кошти і витрачати на це.
На сьогодні найбільшою проблемою, як кажуть власники закладу, є кадри. Попри бажання розширюватися, давати більше робочих місць та підтримувати економіку, немає людей, які могли б працювати.
Кав'ярня «Борода»
Ще один бренд, який можна побачити у багатьох місцях у Вінниці, — це кав'ярня «Борода». Всього у нашому місті їх вже є 11, чотири з яких відкрили вже під час повномасштабного вторгнення. Іван Мельник розповів, що рішення відкрити кав'ярню було прийнято у 2018 році, якраз коли це ще не було таким мейнстримом.
— Мені подобалася кава, я мав певне бачення зі столиці, як цей бізнес буде розвиватися, і завжди подобалася робота з людьми. Великим плюсом було те, що на той час ринок кави не мав такої великої конкуренції, і старт можна було зробити з досить невеликими вкладеннями, а шанси на успіх були високими, — розповідає підприємець.
Відкриватися під час війни, як розповів Іван, вони не боялися. Крім того, розуміли, що зараз у них є велика можливість для масштабування, адже багато конкурентів будуть чекати кращого часу.
— А ми мали вже чотири кав'ярні (МАФи), які були готові до вивезення, і вони за тиждень підготовки могли почати працювати. Тому ми одразу почали діяти, — говорить власник.
Найбільший виклик, зізнаються вони, — це люди, які готові змінювати індустрію кави та рухатися вперед разом із мережею. У кав'ярні зазначають, що багато працюють передусім над корпоративною культурою: створюють комфортне та здорове оточення всередині колективу, роблять дружню атмосферу, багато навчають і працюють над тим, щоб у людей зростало бажання приходити працювати, а також приводити із собою друзів чи колег.
Щодо фінансових труднощів, то вони розповіли, що мали резервний фонд.
— Він допомагав нам регулювати фінансові зобов'язання та етично співпрацювати з працівниками й нашими партнерами. Крім того ми максимально швидко почали відновлювати роботу й не засиджувалися, адже потім було б важче розпочати, — говорить Іван Мельник.
На запитання, чи наважилися б відкритися ще раз під час війни, відповідають, що 100% наважилися б.
Матеріал створений в рамках проєкту «Народний бренд». Голосування триває до 30 листопада. Хто лідирує в голосуванні, можна переглянути ТУТ.
Читайте також:
Що буде з цінами на нерухомість у Вінниці: головні тренди та прогнози
Стати кращим у нелегкі часи. Нагородили переможців конкурсу «Народний бренд 2023»
Як під час війни утримати позиції і стати сильнішим? Історії двох вінницьких компаній
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
АННА
Elena
Наталья
Vladi