«Залізні коні» для міської ради. Чому чиновникам роздаватимуть велосипеди?

«Залізні коні» для міської ради. Чому чиновникам роздаватимуть велосипеди?
На велосипеди вже є 65 заявок. Андрій Сорокін розказав, що їх видаватимуть тим службовцям, які часто пересуваються по місту
  • Криту велостоянку для міських чиновників та 40 велосипедів розмістили позаду будівлі міськради.
  • Вінничани обурюються, що посадовцям даватимуть велосипеди безкоштовно, а звичайні люди платять за прокат.
  • Чому так сталося та чи користуються велосипедами службовці мерії?

Ще в грудні 2018-го біля мерії, на Соборній, 59, стали будувати критий велопаркінг. З того часу будівельники звели конструкцію зі скла та пластику. Навесні парковку доробили, поставили велосипеди. І закрили прохід до неї: користуватися «залізними конями» можуть тільки працівники муніципалітету.

Вінничани висловлювали своє обурення в соцмережах. Люди нарікали, що для «чиновників безкоштовно, а всі інші платять за прокат» і на те, що «велопарковка — наче з золота», адже вартість велопаркінгу — 1 мільйон 55 тисяч гривень.

До того ж, для муніципалітету зробили душову, на що витратили ще 796 тисяч гривень. Чому так дорого, чи користуються велосипедами та навіщо їх було робити для муніципалітету?

Не за кошти Вінниці

Керівник відділу розвитку велоінфраструктури департаменту транспорту Андрій Сорокін пояснив, що парковка зроблена не за кошти бюджету міста.

— Місто має меморандум та великий проект зі Швейцарією на переобладнання котелень і тепломереж, який стартував ще в 2011 році. У рамках нього запропонували проект «Розвиток велоінфраструктури у Вінниці». Її компоненти - велопарковка, 36 велостоянок по місту, велошкола та велопрокат (Nextbike Вінниця - авт.), — сказав Андрій Сорокін.

Питаємо у чоловіка, чому потрібно було побудувати критий паркінг для чиновників та чи користуються ним?

— Якщо чогось ми б не зробили, то не отримали б фінансування на всі інші компоненти проекту. Не було б тоді «Некстбайку» у Вінниці, не було б стоянок, — відповів керівник розвитку велоінфраструктури. — А те, що велосипедами ніхто не користується — це не зовсім так. Ми маємо вже 65 заявок від департаментів міськради. Для прикладу, працівники соцслужби часто виїжджають виконувати адмінпослуги на дому. Попит вже переважає пропозицію.

Пропонували і міському голові

На стійках прозорої, але закритої для містян велопарковки стоять 48 велосипедів. Вісім з них віддадуть під муніципальну велошколу, а інші чотири десятки — чиновникам.

Переважна більшість з них — 32 штуки — це словацькі сіті-байки Kellys Avenue 90. Велосипед з планетарною втулкою, як на велосипедах прокату Nextbike.

З «фішок» — сумки на багажнику, дзвінок на кермі, передня фара і світловідбивач позаду. У роздріб цього «залізного коня» можна знайти від 14 тисяч гривень.

Інші вісім велосипедів — це електробайки Rover Cross українського виробництва, які свого часу закупили за 29 тисяч гривень за штуку. Зараз таку модель вже не випускають. З особливостей — швидкість до 25 кілометрів на годину, і 4-5 годин їзди на одному заряді акумулятора.

За словами Сорокіна, привілеїв щодо велосипедів не існуватиме: і звичайні, і електробайки розподілять по департаментах, залежно від потреб. Кожен велосипед пронумерований, має індивідуальний ключ до замка, які роздадуть керівникам департаментів міськради. А чи будуть на них їздити топ-посадовці мерії: заступники міського голови та сам мер Вінниці?

— Пропонували всім працівникам муніципалітету. І меру, і його заступникам також. Утім, через свій шалений графік роботи навряд чи вони будуть користуватися велосипедами. На мою думку, не є найголовнішим те, щоб Моргунов їздив по Вінниці на велосипеді, — сказав керівник розвитку велоінфраструктури Андрій Сорокін.

Дорого, бо роботи багато

Розмір гранту від Швейцарії склав 290 тисяч швейцарських франків (орієнтовно - 7,5 мільйона гривень). Утім, чому велопарковка, яка займає 92 квадратних метри, вартує понад 1 мільйон гривень?

— Під місцем велопарковки пролягали електромережі, каналізаційні труби, які треба було переносити. Тобто, розкопувати, виймати з землі, переносити на інше місце, ремонтувати покриття, — відповів керівник розвитку велоінфраструктури міста. — Сама конструкція — монолітний полікарбонат та композит. Тут є електрика, камери відеонагляду, пропускна система за картками працівників міськради. Усе по трошки, і набралася сума, яка була викладена на тендері у ProZorro.

Схожа історія і з душовою, яку зробили для посадовців в будівлі міськради: її вартість — майже 800 тисяч гривень. Таку високу ціну Сорокін пояснив тим, що приміщення під душову робили з «нуля».

— Каналізаційні труби були поперек кімнати, замість підлоги — земля. Роботи було багато. Наразі там готова сантехніка, є окрема душова для жінок та чоловіків. І це не є примхою міськради, а умовою швейцарської сторони. Їх дуже здивувало, що в будівлі, де працює понад 700 людей, немає душової, — сказав Андрій Сорокін

Велошкола без тренерів

Торік, 19 травня, презентували муніципальну велошколу. Дітей будуть навчати на майданчику, що ліворуч від Планетарію. Там на асфальті вже нанесли розмітку, за потреби виставляють імпровізовані дорожні знаки.

І велошкола мала б запрацювати з 1 вересня 2018-го. Але досі не працює.

— Велосипеди є, земельна ділянка є, немає тренерів. Ніхто не погодився працювати суто на волонтерських засадах. Ми можемо користуватися тільки законом «Про працю», де вказано, що працівник отримує 22 гривні за годину роботи. Звичайно, це не влаштовує тренерів-викладачів. Зараз опрацьовуємо таку форму, яка б влаштувала і тренерів, і міськраду. Тому коли саме запрацює велошкола — важко спрогнозувати, — розказав керівник відділу розвитку велоінфраструктури Андрій Сорокін.

Читайте також:

Коментарі (12)
  • Елена Тарасенко

    Підтримую новації, тим паче, з вело інфраструктури! Але душева за 800 тис.грн. - це ціна 2-х кімнатної квартири?!!!! А ще нам про золоті батони весь час нагадують!(
  • Грицько Штахета

    До речі, а GPS-датчики на цих веліках будуть? Бо якщо ні, то це клясний подвійний атракціон - і депутатові по голові можна дати, і моднявого веліка собі безкоштовно отримати.

    Вася reply Грицько Штахета

    А це ідея! А GPS викинути.
    Велосипед мо й не потрібен, а перша пропозиція - дуже приваблива!
  • Лариса Кравченко

    читаю і роблю висновок: чергове відмивання грошей. А де переобладняня котелен і тепломереж???
  • Svyatoslav Usatyuk

    Що ще чи може кого їм роздаватимуть?
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

15:01 «РЕМС» та «Олді агро»: кого з вінницьких бізнесменів перевірить Держпраця? 14:00 ​​​​​​​Головні автомобільні новини – за 5 хвилин. Тиждень №38 13:03 «Дуже контрастний місяць»: синоптики розповіли про погоду в жовтні 11:59 Переведення годинника: коли в цьому році Україна переходить на зимовий час? Від читача 20:08 Корупція 11:00 Тест: 10 хвороб, які можна «підхопити» у громадському транспорті 10:29 Курс валют НБУ на 22 вересня. За скільки сьогодні продають євро? 10:21 Битва аутсайдерів: «Нива» і «Буковина» розійшлися миром 10:03 Самогубство чи вбивство? З 9 поверху вистрибнув 22-річний студент з Індії (ВІДЕО) 10:01 На вулиці Замостянській вночі перекриють рух. Що там робитимуть? 09:26 Сьогодні – день Анни: згадують батьків Діви Марії. Історія та традиції свята 08:42 Прогноз погоди в Вінниці на сьогодні, 22 вересня 2019 року 22:29 VINNYTSIA JAZZFEST: загублена бас-гітара, Океан Ельзи та польський джаз play_circle_filled photo_camera 21:01 Не час на хандру: експерт назвала ідеальну дієту проти нудьги восени 19:48 Олександр + Катерина: вінницькі патрульні не сподівались знайти кохання 17:55 З 1 жовтня водіям потрібно вмикати фари вдень. Якщо забули — штраф 425 гривень 17:01 П’яний водій на зеленому Sprinter влаштував дві ДТП та побив чотири автівки 16:05 Президент Зеленський призначив чотирьох суддів у Вінницькій області 16:02 Стиль життя – еко. Як обійтися без пластикових пакетів та зайвого сміття? play_circle_filled
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up