«Некстбайк Вінниця»: чи «вбили» велосипеди та де можуть бути нові станції прокату

«Некстбайк Вінниця»: чи «вбили» велосипеди та де можуть бути нові станції прокату
Як люди сприйняли велопрокат, чому немає станцій на околицях та про плани говорили з представником «Некстбайк» у Вінниці Олександром Царевським.
  • Велопрокат, про який говорили ще з 2016 року, пропрацював в нас перший місяць.
  • Усі 120 велосипедів, 15 станцій прокату «не загубилися», а теплий жовтень сприяв прогулянкам на велосипедах з синіми крилами.
  • Хоча пройшло небагато часу, але вже можна говорити про певні плани на майбутнє вінницького «Некстбайку»

Трохи з історії: про появу велопрокату почали говорити ще в 2016 році. Тоді велоспільнота хотіла запустити муніципальний прокат, але не було розуміння звідки взяти на це кошти. Навіть подавалися на «Бюджет громадських ініціатив», але не отримали підтримку.

Згодом допомогли швейцарці, що дали грант на розвиток велоінфраструктури — 180,5 тисяч франків (п’ять мільйонів гривень). Для облаштування велопрокату домовилися зі львів’янами з «Некстбайк Україна», які за тиждень поставили 15 станцій та 120 німецьких велосипедів.

Офіційно, система запрацювала в нас з 5 жовтня. Як вінничани сприйняли велопрокат, чому немає станцій на Старому місті та про плани на розширення мережі — поговорили з представником «Некстбайк» у Вінниці Олександром Царевським.

Завершився перший місяць дії велопрокату у Вінниці. Як часто ним користуються?

— У перші дні бачили справжній велобум: у теплу погоду мали показники по 200 оренд на добу, а коли стало більш прохолодно, цей показник знизився до 150. А якщо порахувати загальну кількість оренд, то з 5 жовтня до 5 листопада, за грубими розрахунками, велопрокатом скористалися більше семи тисяч разів.

Чи вдало було обране місце розташування станцій та чи достатньо 120 велосипедів?

— Кількості велосипедів більш-менш достатньо. Станцій прокату мало, і це необхідний мінімум їх розміщення у місті. Було завдання: охопити Вінницю по максимуму, враховуючи міські потоки, інфраструктуру та архітектуру.

Отримували багато скарг, чому немає nextbike на Старому місті? Але там немає інфраструктури, де їздити. І наскільки мені відомо, у планах влади розбудувати велодоріжки в цьому районі, починаючи з наступного року.

Тобто, поява нових станцій у місті не пов'язана з людським трафіком, а з велоінфраструктурою?

— Ці обидва параметри є важливими. Мережею станцій нині покриті ключові точки у Вінниці: учбові заклади, паркові прогулянкові зони та Вишенька, бо тут найбільше розвинута велоінфраструктура.

Тобто, ще раз кажу, що головною проблемою є недостатня кількість станцій. Але про відкриття нових станцій буде приймати рішення не керівництво nextbike, а власник прокату — вінницька міськрада.

Як показали себе велосипеди та як ними користуються люди?

— Німецькі велосипеди зроблені на совість, ними не складно керувати. І на них можна непогано розігнатися, десь до 20 кілометрів на годину. Люди, переважно, їх використовують для прогулянок. Хоча, для прикладу, студенти встигли «розкусити» вигоду, що доїхати з політеху до електромережі велосипедом швидше, ніж трамваєм з пересадкою. А абонемент на велопрокат дешевший, за проїзний в міському транспорті. До того ж, ще одна фішка, про яку не всі знають: вінницький абонемент можна буде використати в усіх містах України, де є «Некстбайк».

Як часто доводиться ремонтувати велосипеди?

— Станом на зараз (5 жовтня - авт.) ми маємо 40 ремонтів, серед яких натяжка ланцюгів, заміна спиць, поклейка камер та дрібні ремонти. Найскладніший ремонт, який був, це заміна відламаної педалі, що було заводським браком.

Більшість ремонтів виникає через те, що люди катають пасажирів або сумки на задньому колесі, де, на їх думку, є багажник. А там його немає. Зазвичай, ці пасажири на «багажнику» є дітьми. Цей велосипед розрахований на одного пасажира.

А чи повідомляють про поломку самі користувачі?

— Ті, хто ломають - ні. Дзвонять оператору наступні користувачі, які хотіли взяти велосипед, але побачили, що він зламаний.

Вже були випадки, коли люди або спеціально зламали велосипед, або його вкрали?

— Крадіжок велосипедів не було. Та й в цьому немає сенсу, адже всі станції проглядаються камерами Ситуаційного центру. А чи спеціально ломають велосипеди... ну, наша людина любить перевіряти усе на міцність. Увесь ремонт зводиться до мінімуму, а вандалів, завдяки відеонагляду, можна швидко знайти.

А чому пункти оренди бувають без велосипедів?

— Усе просто: люди можуть їздити містом та повертати велосипед на інші станції, а не там, де взяли. Щоб не було забитих чи повністю порожніх пунктів прокату існує ребаланс — мікроавтобус під’їжджає, завантажує велосипеди із станцій де їх багато і відвозить на ті точки, де їх немає. Ребаланс робимо ще й завдяки користувачам прокату, яких ми просимо відвозити велосипеди на порожні станції та за це кидаємо гроші на баланс у системі.

Де потрібно відкрити нові точки прокату?

— Потрібно робити на Чорнобилі, де вже є гарна велоінфраструктура; кілька станцій між Замостям та Вишенькою, аби зв'язати ці райони. Обділені увагою Поділля і Академічний.

Також,було б доцільним збільшувати кількість місць станції на Європейській площі. Бо більше велосипедів при діючий мережі ми не можемо поставити: тоді отримаємо забиті станції.

Велосипеди на зиму заберуть зі станцій. І коли завершиться сезон?

— Чіткої дати фінішу сезону немає. Ми маємо узгодити це питання з міськрадою, так само як і початок сезону в наступному році. Але будемо орієнтуватися на погоду. Як тільки будуть перші морози - велосипеди поїдуть на склад. Там вони пройдуть повноцінний техогляд і ремонт.

Складно робити висновки, робити глобальні прогнози за перший місяць. Ми ще не виходили на пікову нагрузку, був тільки на початку WOW-ефект. Про якісь результати роботи можна було б говорити за півроку. І якби ця зустріч була в червні 2019-го, то тоді можна було б казати, що «от, ми хотіли те, а міська влада нам пропонує інакше, а сюди треба велосипедів, а сюди станцій».

Читайте також про наші враження від роботи прокату: Велопрокат через QR-код: зробили тест-драйв Nextbike

25
0
0
0
Коментарі (9)
  • Олександр

    У мене так і не вийшло скористатись цим сервісом - помилка при спробі прив'язати картку в додатку. Чув, що така помилка в багатьох. Писав на службу підтримки, але мені жодного разу не перетелефонували ((
  • Мила Сторож

    Велопрокат супер,но почему нет велосипедов с сиденьями для маленьких

    Александр Царевский reply Мила Сторож

    Юлия Подолян а з чого ви зробили висновок, що то не громадській транспорт?

    Юлия Подолян reply Мила Сторож

    Александр Царевский это не городской транспорт.

    Юлия Подолян reply Мила Сторож

    Александр Царевский мне абсолютно все равно, я ими не пользуюсь...Но есть родственники , которые столкнулись с такой проблемой...ребенка посадить некуда.

    Александр Царевский reply Мила Сторож

    Юлия Подолян це  громадській транспорт в першу чергу (вигідно брати абонемент і робити поїздкимвід станції до станції)

    По друге - конструкція велосипедів некстбайк це мінімум деталей, максимум захисту а головне противандальність і простота в обслуговувані

    По третє наведіть приклад бодай одного європейського/світового загальноміського прокату де такі речі перкдбачені

    Ну і головне - у Вінниці є безліч прокатів (Олімпія, Гірській світ, Велохаус) де можна взяти велосипеди з дитячими велокріслами (якісними і сертефікованими) і велошоломом для малого

    Юлия Подолян reply Мила Сторож

    Александр Царевский а зачем такие велики, которые не "передбаченi".. это городской прокат, соответственно  женщине любой нужно ждать лет 5, 6....пока ребенок подрастет, купить ему велик и потом покататься?)))

    ярослав reply Мила Сторож

    Потому-что:
    а) очевидно пока это не целевая аудитория;
    б) +1 ещё одна деталь для ремонта, т.е. расход, а значит и стоимость аренды;
    в) Вопрос в том, сколько % таких велосипедов делать? Как рапсределять по городу? Усложняется ребалансировка. Те кто ездит без пасажира, могут ездить и на том и на другом варианте, и бутут брать что есть, в итоге пасажирские варианты будут работь в холостую. Не те масшатбы что-бы такая схема сработала без экцесов. И цеплять на все велосипеды тоже не имеет смысла;
    г) я оцениваю уровень безопасности велосипедиста на дорогах города как не удовлетворительный. +20кг ребенка на багажнике - вообще никуда не годится. Оно стоит риска?

    Александр Царевский reply Мила Сторож

    Вони просто не передбачені конструкцією цього велосипеда
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

19:40 Вінницькі бізнес-тренери збиратимуть гроші на лікування Івасика 19:06 Дев'ять годин без світла. Де завтра діятимуть планові відключення? 18:16 Розпочалася реєстрація на традиційний новорічний забіг «Vinnytsia New Year Run-2019» 18:01 Мистецтво руйнує бар’єри! (Новини компаній) Від читача 18:34 3 інновації, які потрібні українській школі 17:24 Протести «евробляхерів» на дорогах: закінчення блокад та відкриті кримінальні провадження 17:20 Завтра в Україні діятиме циклон та антициклон. Що чекати вінничанам? 16:24 У Вінниці перейменували дві зупинки громадського транспорту 16:00 На вулиці Стрілецькій обмежать рух транспорту. Коли та на скільки? 15:20 Світить довічне. Як свідки доводять вину арештованих за вбивство Сергія Чмири 15:05 Петиції: вінничанин пропонує заборонити маршрутки у місті 14:30 На ремонт тепломереж Вишеньки і Слов’янки потрібно 200 мільйонів гривень photo_camera 13:30 Новорічні свята: на що місто витратить 1,46 млн гривень? (ІНФОГРАФІКА) 12:05 Жительку області госпіталізували до лікарні з діагнозом ботулізм play_circle_filled 11:26 З травня шукають Марину Бордюжок. Допоможіть її знайти 10:10 Від «Скрябіна» до «Flame Tap». ТОП-6 музичних кліпів, які знімали у Вінниці play_circle_filled 10:04 Поїхала до друзів у Вінницю. До 1700 гривень штрафу загрожує матері 12-річної утікачки 09:12 Курс валют у Вінниці на сьогодні, 21 листопада 2018 року 07:30 Що чекати від погоди цього дня вінничанам? Прогноз 20:20 Барак на «Варшаві». Як воно, жити в колишній конюшні? photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up