До кінця 2019 року Замостянська буде будівельним майданчиком. Влада запланувала комплексну реконструкцію вулиці в дві черги. І з квітня 2018-го займаються ремонтом вулиці від Будинку офіцерів до «Локомотиву». З вулиці зняли асфальт, прибрали дерева, поміняли водопровід, каналізацію, кабельні мережі тощо.
Нині ж, роботи на фініші: тривають найпростіші, «дизайнерські» роботи — озеленення, облаштування світильників та вуличних меблів. А дорогу для машин тут відкриють до кінця листопада.
Подивилися, як працюють будівельники на Замостянській, у вівторок, 30 жовтня. З боку Будинку офіцерів вже вклали плитку на центральній алеї та заасфальтували дорогу, тротуари. Плиточники — два Андрії та два Сергії — казали, що вклали близько 2000 квадратних метрів плитки.
— Те, що вона «ковзає», то нічого — ми ж роботу ще не закінчили, додатково будемо посипати піском, утрамбовувати. Нині ж ми тут вкладаємо цементний розчин по краях, бо в мерії придумали не ставити навколо бордюри. Десь побачили таке в Німеччині, що там доріжки без бордюрів, і в нас вирішили попробувати. А нам залишилося ще роботи десь на 2-3 тижні, — сказали будівельники.
Алеєю пересувався автокран. Чоловік шліфував стовпи контактної мережі. А поряд з ним жінки та чоловіки розкопували лунки під дерева. Раз по раз біля них проїжджав трактор, який підсипав грунт на бульвар.
Як потім розповіли працівники «Вінницязеленбуду», вздовж центральної алеї буде орієнтовно до 200 дерев.
— Роботи тут нам багато і не тільки жінки працюють, — розповіла працівниця «Зеленбуду» Надія. — Знаю, що по всій вулиці висадять більше двохсот дерев.
Раніше в мерії казали, що вздовж алеї буде 244 дерева, більшість з них — клени, граби та інші крупнолистяні породи дерев. До початку реконструкції тут росло 144 дерева, більшість з яких — липи.
Дорога від перехрестя Замостянської зі Стеценка до перехрестя з проспектом Коцюбинського — вже готова і має розмітку. Будівельники зробили нові «кишені» для паркування автомобілів, якими вже користуються.
І хоча заборона на рух на відрізку Замостянського від Коцюбинського до Петра Запорожця ще діє, машини активно заїжджають в бік РАГСу та на Винниченка.
Дорогу на Замостянській звузили, а пішохідну зону — розширили. Тепер проїжджа частина — це одна смуга в двох напрямках.
— До цього підходили дуже уважно, кілька разів робили обстеження, аби обгрунтувати використання саме однієї смуги. Таким чином, ми отримали зменшення доріг на 65% та 3000 квадратних метрів велосмуги, — казав раніше архітектор Олександр Коротких.
Крім того, з трьох наскрізних переїздів через Замостянську залишився тільки один, який з’єднує вулицю Острозького. Тоді як по обидва боки від центрального бульвару майже завершили пішохідну зону: тут також підготували лунки під посадку дерев.
Читачі в коментарях на сайті «20хвилин» негативно сприйняли звуження доріг: адже будуть затори, в разі аварії рух на вулиці просто зупиниться, а збільшувати «пішохідку» не було сенсу, бо там мало людей.
Директор департаменту комунального господарства Володимир Ніценко, який керує проектом реконструкції Замостянської, розказав, що таке звуження не зашкодить в цій місцині.
— Дороги звузили, бо це європейський підхід: перевагу в русі містом мають спочатку пішоходи, потім велосипедисти, далі громадський транспорт і в самому кінці — автомобілі, — казав Ніценко. — Замостянська не була завантажена авто трафіком, це оптимальна ширина вулиці з велосмугою, що затверджено новими державно-будівельними нормами. А якщо хтось зламається на дорозі чи буде ДТП, то ширина проїжджої частини дозволяє об'їхати по колії.
Трамвайні зупинки на вулиці поступово перемістять. Проектувальники хочуть поставити зупинки біля входу на територію «Локомотиву», біля «Прозорого офісу», навпроти Педуніверситету та Будинку офіцерів.
Дві з них вже мають підвищені платформи, які підходять до низькопідлогових «ВінВеїв». Довжина платформи близько 30 метрів, а їхня функція така ж, як і у підвищених переходів — пригальмовувати автомобілі.
Хоча роботи будівельникам ще вистачає, як кажуть в міськраді — вони вже на фінішній прямій.
— Залишилися тільки дизайнерські роботи: привести до ладу зелені зони, доробити пішохідну зону, завершити освітлення. Через пару тижнів будемо влаштовувати вуличні меблі, такі як на проспекті Космонавтів. Орієнтовно, в другій половині листопада рух вулицею для автотранспорту буде відкритий, а трамваї зможуть забирати пасажирів з зупинок вздовж Замостянської ще раніше, — розказав Володимир Ніценко.
Як раніше казав мер Вінниці Сергій Моргунов, вулиця Замостянська стане «золотим кілометром» — місцем затишку та комфортного проживання для городян. Утім, «золотою» цю місцину можна назвати і за вартість реконструкції.
Перша черга реконструкції від Будинку офіцерів до «Локомотиву» коштуватиме 74,7 мільйона гривень (goo.gl/qJgpw5). Генеральний підрядник робіт — товариство «Шляхбуд».
На другу чергу — від вулиці Стеценка до вулиці Стрілецької ще не проводили тендер, але вже відомий кошторис: 101 мільйон гривень. Ця сума може зменшитися завдяки аукціону на «ProZorro». Фінансування проекту — коштом Держфонду регіонального розвитку та бюджету Вінниці.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Прям згадую як сраковози нили, про мвітдофор на ц.ринку.«бебебе. І так там повільно їхали,а тепер взагалі станемо» ,а також насправді ща ми отримали? Гарно організований рух і в два рази вища пропускна спроможність