Як Вінниця може заманити до себе туристів? Є план дій на 2024-2026 роки

Як Вінниця може заманити до себе туристів? Є план дій на 2024-2026 роки
Фото в матеріалі: vinnytsia.city
  • У міськраді розробили проєкт розвитку туризму із заходами на наступні три роки.
  • Тут і нові екскурсійні маршрути, і розбудова інфраструктури та навіть відновлення занедбаного санаторію.
  • Загалом на це потрібно буде понад 23 мільйони гривень фінансування з бюджету громади. Що ще входить в цю суму?

До розгляду на сесії міськради підготували проєкт рішення «Про розвиток туризму та промоції Вінницької міської громади до 2026 року». У програмі є перелік завдань та заходів, на які загалом збираються витратити 23,5 мільйона гривень. Переглянули документ. Виділили ключові деталі.

Причини, чому треба розвивати туризм

Автори програми погоджуються, що повноцінний розвиток туризму можливий лише після перемоги. Однак попри війну бізнес відновлюється, і зокрема, локальний туризм. 

З проєкту рішення читаємо, що за 10 місяців 2023 року надходження від туристичного збору у Вінниці склали 2 мільйони 68 тисяч гривень, що на 253 тисячі гривень більше за попередній рік.

Відео дня

Кількість ночівель зі сплатою турзбору за цей же період становила близько 56,1 тисячі, що більше у порівнянні з 2022 роком на понад 5 тисяч. А податкові надходження від індустрії гостинності та туризму у перші 9 місяців 2023 року склали 64 мільйони гривень.

Як висновок, туризм варто розвивати. Бо це дає впізнаваність Вінниці, відновлення закладів індустрії відпочинку та гостинності, і додаткові надходження до бюджету громади.

Потрібні нові пропозиції

На які саме проєкти роблять ставку? Перший широкий напрямок — формування різноманітних туристичних продуктів. 

Він складається з наступних завдань: 1) Розвиток маршрутів, локацій та тем, пов’язаних з історичними постатями, визначними подіями та спадщиною Вінницької міської громади. На це закладають фінансування 686 тисяч гривень загалом на наступні 2024-2026 роки. 2) Розвиток міжрегіональних та міжнародних культурних маршрутів; фінансування — 374 тисячі гривень. 3) Створення гастромаршрутів, гастрономічних подій та заходів — за рахунок спонсорської допомоги.

4) Заходи з розвитку ділового туризму: сприяння тому, щоб у Вінниці відбувалися міжнародні та всеукраїнські події; не потребує фінансування. 5) Розвиток еко- та активного туризму; 300 тисяч гривень, які витратять на дослідження природних ресурсів Вінницької громади й на створення водних, пішохідних, велосипедних турмаршрутів.

6) Сприяння розвитку медичного туризму; 100 тисяч гривень; проведуть дослідження потенціалу медичного туризму, розроблять комплекс заходів з реклами та розвитку цього напрямку. 7) Сприяння розвитку туризму на сільських приєднаних територіях; 200 тисяч гривень; тут зокрема хочуть розвинути зелений туризм, де б гості Вінниці відпочивали у селах нашої громади.

8) Організація виставкових проєктів; в межах коштів бюджету громади. Тут хочуть забезпечити функціонування виставкових проєктів «Музею моделей транспорту», «Виставки колекцій та мініатюр», «Музею української марки імені Якова Балабана» та інших.

Безпека, доступність та розвиток

Другий глобальний напрямок розбудови туристичної галузі: розвиток туристичної інфраструктури. Він охоплює наступні завдання:

  1. Безбар’єрність та інклюзивність туристичного середовища; 1,350 мільйона гривень фінансування на три роки.
  2. Посилення безпеки туристів; не потребує фінансування. Передбачає широке інформування про необхідні безпекові умови під час екскурсій, заходів та подій.
  3. Оновлення туристичної навігації; 1,910 мільйона гривень.
  4. Розробка концепції та її втілення на Території «SUN»; за грантові кошти. Потрібно напрацювати інвестиційний проєкт розвитку колишнього санаторію імені Коцюбинського, що на Старому місті та щоб його розвивали виключно під туризм, відпочинок.
  5. Забезпечення функціонування та надання фінансової підтримки комунальному підприємству «Офіс туризму Вінниці»; 11,7 мільйона гривень.

І третій широкий напрямок розвитку туризму стосується поліпшення якості наданих послуг та забезпечення туристичної галузі професійними кадрами. Цей напрям передбачає: організацію навчання та підвищення кваліфікації, об’єднання учасників туристичного ринку, розширення співпраці з містами-побратимами, розвиток мобільних додатків та інших промоматеріалів, спрямованих на рекламу міського туризму. 

Загалом на цей напрямок потрібно буде 752 тисячі гривень протягом наступних трьох років.

Хочуть підсилити впізнаваність Вінниці

Якщо усі вищеперераховані заходи стосувалися розвитку туризму, то наступні зачіпають маркетинг і промоцію Вінниці.

Коротко пройдемося по пунктах, виділяючи лише ті, на які потрібно бюджетне фінансування:

  1. Створення і розповсюдження промоматеріалів (флаєрів, путівників, мап) для реклами туристичного потенціалу міста і області; 499 тисяч гривень.
  2. Забезпечення функціонування офіційного туристичного порталу міста Visit Vinnytsia та сторінок у соцмережах; 783 тисячі гривень.
  3. Реклама туристичних продуктів на зовнішніх ресурсах (статті, спецпроєкти, сюжети); 330 тисяч гривень.
  4. Супровід делегацій для ознайомлення з туристичними продуктами міста і регіону; 400 тисяч гривень.
  5. Створення і розповсюдження промоматеріалів (в тому числі іноземними мовами) для підсилення іміджу Вінниці; 440 тисяч гривень.
  6. Проведення комунікаційних кампаній з метою підсилення іміджу нашої громади; 90 тисяч гривень.
  7. Представлення громади на національних і міжнародних виставках; 300 тисяч гривень.
  8. Виготовлення і поширення серед делегацій місцевого брендового продукту про Вінницю; 1,250 мільйона гривень.
  9. Обслуговування іноземних делегацій, що відвідують Вінницю з офіційним візитом; 1,7 мільйона гривень.
  10. Облаштування промолокацій для просування бренду Вінниці під час загальноміських свят; 260 тисяч гривень.
Тож загалом, розвиток туризму та реклама Вінниці коштуватиме бюджету громади 23 мільйони 501 тисячу гривень. У 2024-му планують витратити 6,3 мільйона гривень, у 2025 році — 8,1 мільйона й у 2026-му — 9,066 мільйона гривень.

Раніше, нагадаємо, ми розповідали про те, як Вінниця витрачає майже 400 мільйонів гривень на укриття.

Опитування

Чи варто розвивати у Вінниці туризм попри те, що війна ще триває?

 

Читайте також:

У Вінниці може з’явитися ще одне місто-побратим

Понад 21 мільйон гривень на автомобілі витратили вінницькі комунальники

Влада Вінниці хоче купити військових облігацій на суму до 200 мільйонів гривень

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (58)
  • Світлана Гадай

    НІ НІ НІ НІ  НІ ВСІ ГРОШІ НА ЗСУ !!!!!!
  • Людмила Колосовская

    Краще б влада міста виділила ці гроші на ЗСУ. На допомогу і лікування пораненим хлопцям. Що за туризм під час війни? Ви що вже геть розум втратили?
  • Ольга Пінчук

    напевно кошти закінчились, потрібно поповнити кишені
  • Сергей Прокопчук

    Туризм кому? Дітям загиблих батьків? Чи може вдовам? А можливо матерям загиблих синів та дочок, які за кошти покійних своїх дітей створюють реабілітаційні центри для воїнів інвалідів, понівечених на війні? Коли буде накінець пояснення цьому невігластву від чиновників? Чому ТАК? Схаменіться!!! ...а все тому, що їхні сини та дочки не на війні...

keyboard_arrow_up