Від Універмагу до «Південного Бугу». Як пропонують закрити колії для авто по всій Соборній

- Пам'ятаєте на спуску з Соборної були делініатори? Пластикові бордюри, які обмежували заїзд на колії для авто, у січні прибрали, бо їх розтрощили колесами.
- Ставити назад нові бордюри не поспішають. І як ми дізналися, в мерії є плани обмежити заїзд на колію по усій Соборній — від площі Гагаріна до площі Героїв Чорнобиля (колишня Жовтнева).
- Розказуємо, що наразі відбувається з цим проектом. А ви пишіть у коментарях, як ставитесь до такої ідеї
Від вінницького «Автомайдану» ми отримали передпроектну документацію на встановлення обмежувачів вздовж колій на Соборній. Вінницька мерія передала активістам ці дані, у відповідь на їх запит.
Так от, документ розробила івано-франківська компанія «Урбан Прогрес», що спеціалізується на транспортній інфраструктурі. Замовлення на дослідження робила вінницька «Агенція просторового розвитку». Івано-франківцям заплатили за роботу 135 тисяч гривень (без ПДВ) з бюджету міста.
Умови для появи делініаторів
Фахівці оцінили транспортний потік через Соборну і зробили ряд висновків:
- Автомобілі, у пікові години, займають увесь простір вулиці та рухаються в 2-3 смуги, займаючи трамвайні колії. Часто їдуть навіть по зустрічній колії, що спричиняє затримку руху трамваїв.
- Офіційно Соборна є закритою для автотранспорту (крім громадського), з 7.00 до 21.00. На переважній частині вулиці заборонена парковка. Але ці заборони ігноруються.
- Через головну вулицю міста проходить найбільша у Вінниці кількість маршрутів громадського транспорту. Разом з тим, вулиці Магістратська і Князів Коріатовичів з прилеглими кварталами взагалі без громадського транспорту.
Тобто, існує потреба у встановленні обмежувачів вздовж трамвайних колій. Але, щоб їх встановити потрібно зробити ряд змін:
- Автомобілі мають уникати Соборну. Рух транспорту пропонують пустити в об`їзд по вулицям Магістратська і Коріатовичів. А щоб там не утворювалися затори — пропонують розширити дороги і змінити розмітку з 1-2 до 2-3 смуг.

- Крім дорожніх знаків мають бути фізичні обмежувачі парковки на Соборній. Особливо у вузьких місцях — наприклад, на повороті біля МакДональдса. Щоб задовольнити попит на місця для парковки, треба створити паркувальні майданчики довкола центру Вінниці та на паралельних вулицях. Зокрема, щоб вони були платними.
Доведеться суттєво переробити і маршрутну мережу громадського транспорту:

- Ліквідувати ті маршрути (зокрема, тролейбусні), що дублюють трамвайні маршрути. Особливо після того, як колію прокладуть по всьому проспекту Коцюбинського.
- Маршрутки мають або тільки підвозити з околиць до середмістя, де люди зможуть пересісти в трамвай-тролейбус; або їх варто перенаправити з Соборної на вулиці Магістратська і Князів Коріатовичів.
Проект відклали у «шухляду»?
А тепер автомобілісти можуть зрадіти — цим проектом наразі в мерії не займаються. Хоча і визнають, що ідея з виділеними коліями на Соборній є актуальною через те, що трамвай змушений стояти в корках разом з іншим транспортом.
— У висновках фахівців йдеться, що якщо робити виділену колію на Соборній, то доведеться ліквідувати частину маршрутів транспорту. Це ж дослідження, напевно, було презентовано міському голові, членам виконкому. Наскільки у мерії готові до таких радикальних кроків? — питає журналіст.
— На радикальні кроки, мабуть, одразу не готові. Але частково з цього дослідження ми виконали один з перших кроків — влаштували коло на Коріатовичів, щоб збільшити пропускну здатність перехрестя біля Староміського мосту, — відповідає Кравчук.
— Повертаючись до обмежувачів вздовж колій на Соборній. Є якісь терміни, коли цей проект має бути готовий до реалізації?
— Зараз цим проектом активно не займаємось, тому про строки не готовий відповісти. Більшу увагу приділяємо Замостю. Там невдовзі буде реконструкція вулиці Батозької. Запланована реконструкція проспекту Коцюбинського і Привокзальної площі. І саме сюди перекинули більшість наших ресурсів.
На реконструкцію Батозької, нагадаємо, готові витратити 178 мільйонів гривень.
Читайте також:
«Росія» в занепаді. Яке майбутнє у найбільшого кінозалу Вінниці?
«Реформу парковок» готують для Замостя. Будуть платні стоянки та особливі умови
«Реорганізація». П'ять проектів, які змінять дорожній рух у Вінниці
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
А щоб уникнути страждань від делініаторів, усі охочі можуть скористатись дорогою по Магістратській та Коріатовичів)
Хоча… а, ну так, там же страшні затори, у яких цілих 15 хвилин потрібно постояти