Від Універмагу до «Південного Бугу». Як пропонують закрити колії для авто по всій Соборній

Від Універмагу до «Південного Бугу». Як пропонують закрити колії для авто по всій Соборній
Трамвай повинен отримати пріоритет у русі, бо розвозить пасажирів з густонаселених районів / Фото з архіву «20хвилин»
  • Пам'ятаєте на спуску з Соборної були делініатори? Пластикові бордюри, які обмежували заїзд на колії для авто, у січні прибрали, бо їх розтрощили колесами.
  • Ставити назад нові бордюри не поспішають. І як ми дізналися, в мерії є плани обмежити заїзд на колію по усій Соборній — від площі Гагаріна до площі Героїв Чорнобиля (колишня Жовтнева).
  • Розказуємо, що наразі відбувається з цим проектом. А ви пишіть у коментарях, як ставитесь до такої ідеї

Від вінницького «Автомайдану» ми отримали передпроектну документацію на встановлення обмежувачів вздовж колій на Соборній. Вінницька мерія передала активістам ці дані, у відповідь на їх запит.

Так от, документ розробила івано-франківська компанія «Урбан Прогрес», що спеціалізується на транспортній інфраструктурі. Замовлення на дослідження робила вінницька «Агенція просторового розвитку». Івано-франківцям заплатили за роботу 135 тисяч гривень (без ПДВ) з бюджету міста.

Умови для появи делініаторів

Фахівці оцінили транспортний потік через Соборну і зробили ряд висновків:

Відео дня
  • Автомобілі, у пікові години, займають увесь простір вулиці та рухаються в 2-3 смуги, займаючи трамвайні колії. Часто їдуть навіть по зустрічній колії, що спричиняє затримку руху трамваїв.
  • Офіційно Соборна є закритою для автотранспорту (крім громадського), з 7.00 до 21.00. На переважній частині вулиці заборонена парковка. Але ці заборони ігноруються.
  • Через головну вулицю міста проходить найбільша у Вінниці кількість маршрутів громадського транспорту. Разом з тим, вулиці Магістратська і Князів Коріатовичів з прилеглими кварталами взагалі без громадського транспорту.

Тобто, існує потреба у встановленні обмежувачів вздовж трамвайних колій. Але, щоб їх встановити потрібно зробити ряд змін:

  • Автомобілі мають уникати Соборну. Рух транспорту пропонують пустити в об`їзд по вулицям Магістратська і Коріатовичів. А щоб там не утворювалися затори — пропонують розширити дороги і змінити розмітку з 1-2 до 2-3 смуг.
Як організувати рух на Соборній для виділення колій / Скріншот зі звіту UCG
  • Крім дорожніх знаків мають бути фізичні обмежувачі парковки на Соборній. Особливо у вузьких місцях — наприклад, на повороті біля МакДональдса. Щоб задовольнити попит на місця для парковки, треба створити паркувальні майданчики довкола центру Вінниці та на паралельних вулицях. Зокрема, щоб вони були платними.

Доведеться суттєво переробити і маршрутну мережу громадського транспорту:

Частину тролейбусів з Соборної пропонують пустити на Магістратську (колишню Першотравневу) / Скріншот зі звіту UCG
  1. Ліквідувати ті маршрути (зокрема, тролейбусні), що дублюють трамвайні маршрути. Особливо після того, як колію прокладуть по всьому проспекту Коцюбинського. 
  2. Маршрутки мають або тільки підвозити з околиць до середмістя, де люди зможуть пересісти в трамвай-тролейбус; або їх варто перенаправити з Соборної на вулиці Магістратська і Князів Коріатовичів.

Проект відклали у «шухляду»?

А тепер автомобілісти можуть зрадіти — цим проектом наразі в мерії не займаються. Хоча і визнають, що ідея з виділеними коліями на Соборній є актуальною через те, що трамвай змушений стояти в корках разом з іншим транспортом.

— Є бачення створити від Вишеньки і до Залізничного вокзалу, по лінії Корсо, максимально сприятливі умови для руху трамваїв. Треба зменшити кількість ділянок, коли трамвай рухається у потоці з нерейковим транспортом, — каже керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук. — Але зараз більш актуальним є проспект Коцюбинського. Після продовження трамвайної колії від площі Перемоги до Залізничного вокзалу, тут важливо буде забезпечити обмеження заїзду на колії.

— У висновках фахівців йдеться, що якщо робити виділену колію на Соборній, то доведеться ліквідувати частину маршрутів транспорту. Це ж дослідження, напевно, було презентовано міському голові, членам виконкому. Наскільки у мерії готові до таких радикальних кроків? — питає журналіст.

— На радикальні кроки, мабуть, одразу не готові. Але частково з цього дослідження ми виконали один з перших кроків — влаштували коло на Коріатовичів, щоб збільшити пропускну здатність перехрестя біля Староміського мосту, — відповідає Кравчук.

— Повертаючись до обмежувачів вздовж колій на Соборній. Є якісь терміни, коли цей проект має бути готовий до реалізації?

— Зараз цим проектом активно не займаємось, тому про строки не готовий відповісти. Більшу увагу приділяємо Замостю. Там невдовзі буде реконструкція вулиці Батозької. Запланована реконструкція проспекту Коцюбинського і Привокзальної площі. І саме сюди перекинули більшість наших ресурсів.

На реконструкцію Батозької, нагадаємо, готові витратити 178 мільйонів гривень.

 

Читайте також:

«Росія» в занепаді. Яке майбутнє у найбільшого кінозалу Вінниці?

«Реформу парковок» готують для Замостя. Будуть платні стоянки та особливі умови

«Реорганізація». П'ять проектів, які змінять дорожній рух у Вінниці

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (113)
  • Тетяна Левко

    для чого тратити такі гроші "Івано-франківцям заплатили за роботу 135 тисяч гривень (без ПДВ) з бюджету міста", якщо цим проектом наразі в мерії не займаються? Знову хтось, щось привласнив
  • Вячеслав Демченко

    Скрізь у світі трамваї рухаються не зважаючи на авто і пішоходів.. І всі це знають і тому не лізуть на колею... Але нашому волелюбному наріту це трудно зрозуміти
  • Oleksandra Trylevych

    Рух по Соборній для автомобілів заборонений, взагалі-то.
    А щоб уникнути страждань від делініаторів, усі охочі можуть скористатись дорогою по Магістратській та Коріатовичів)
    Хоча… а, ну так, там же страшні затори, у яких цілих 15 хвилин потрібно постояти
  • Vladimir Shinkarenko

    Сказочні бовдури!

keyboard_arrow_up